"AI ו-ML בעולם הסייבר – סיכון לצד הזדמנות"

הילה מלר, סגנית נשיא בכירה לאבטחה גלובלית בבריטיש טלקום: "הסיכון הטמון בבינה המלאכותית בעולם הגנת הסייבר טמון בכך שאותם כלים המסייעים להגנה, משמשים גם לפיתוח מתקפות מתקדמות"

הילה מלר, סגנית נשיא בכירה לאבטחה גלובלית בבריטיש טלקום

"עולם איומי הסייבר לא עוצר לרגע. האיומים הולכים וגדלים – בהיקף וגם ברמת המתוחכמות שלהם. כניסת יכולות בינה מלאכותית ולימוד מכונה, לטובת ניתוח וטיפול מעמיקים בכלל האיומים הללו – אמנם מהווה גם הזדמנות למגנים, אך טומנת בחובה שורת סיכונים מחדשים, שיש לשים אליהם לב", כך אמרה הילה מלר, סגנית נשיא בכירה לאבטחה גלובלית בבריטיש טלקום (BT).

מלר, הישראלית הבכירה מאוד בעולם הסייבר הבינלאומי, חברה בכמה דירקטוריונים של ארגונים בינלאומיים. היא השתתפה בפאנל שנושאו נשים ו-IT, שנערך במסגרת אירוע בזק בינלאומי TOP 100, כנס הלקוחות השנתי של החברה. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ב') ואתמול (א') בקיסריה והנחתה אותו לינוי בר גפן, עיתונאית ומנכ"לית חמ"ל בר גפן.

לדברי מלר, "הסיכון הטמון בבינה המלאכותית בעולם הגנת הסייבר טמון בכך שאותם כלים המסייעים להגנה, משמשים גם לפיתוח מתקפות מתקדמות. בנוסף, יש היום כל מיני טכנולוגיות לטובת פריצה, או יכולות למניפולציה, העלולות להביא להחלטות שגויות מצד המקבלים אותן".

כך, אמרה מלר, "אנו צפויים לראות עוד מתקפות מסוג פישינג ודיוג חנית (ספיר פישינג), בהן ייכללו תמונות או סרטונים שהם דיפ פייק – באיכות גבוהה". ההזדמנות, הסבירה, "היא בכך שמדובר בכלי לאוטומציה, לקבלת החלטות מהירה ולהתגוננות מפני מתקפות סייבר. בעזרת AI ניתן לנתח פיסות מידע בהיקף עצום, ולעשות זאת בפרקי זמן קצרים, כמעט בזמן אמת – נגד איומים שטרם נצפו בעולם הסייבר".

"גופים עסקיים גלובליים", ציינה מלר, "מתמודדים מול שורת אתגרים, שהחשוב בהם הוא הנראות. זו חשובה היום יותר מבעבר, כי ארגונים עוברים לפעול בענן ובסביבה מרובת עננים. כך, חסרה להם ראייה ברורה ומיטבית של שרשרת האספקה שלהם, ובהתאמה – היכן עלולים להימצא עוד סיכונים, כפי שהיה, לדוגמה, במקרה חשיפת החולשה החמורה Log4j – זו היוותה קריאת השכמה בעולם הסייבר".

"אני עוסקת לא מעט גם בקידום נשים בתחום", אמרה, "ב-2015 חברתי לקרן אלעזרי והקמנו תנועה גלובלית, Leading Cyber Ladies, שפעילה כיום בארה"ב, קנדה, אירופה, אנגליה, יפן וישראל ומונה אלפי חברות בעולם. שמנו למולנו שתי מטרות: לייצר נטוורקינג בין נשים בתפקידים בכירים בתחום וכן לסייע לפתוח דלת לנשים בתחילת הקריירה ולאפשר להן להשתלב בתפקיד הראשון שלהן בתעשייה, בתקווה שכשיהיו נשים בתפקידים זוטרים הן יצמחו גם לעמדות המפתח".

"עולם סיכוני הסייבר משתנה בלא הרף", סיכמה מלר, "ארגונים מתקשים לא פעם לזהות ולהבין את מלוא המשמעות של סיכוני סייבר אלה, וחמור מזאת – מה תהיה ההשפעה הכלכלית שלהם אם הם ימומשו. ארגונים נדרשים לנראות כוללת, על מנת לדעת את מלוא האיומים, לתעדף את הסיכונים – ולפעול בהתאם".

"לא להיכנס לקיפאון טכנולוגי"

מגי שורק, סמנכ"לית חטיבת שותפים במיקרוסופט (Microsoft) ישראל, אמרה, כי "יש חשיבות לחדשנות בתקופה של אי ודאות. החדשנות עשויה להיות הדרך היחידה לעשות את המיטב בתקופה מאתגרת. דווקא כעת חשוב לא להיקלע לקיפאון טכנולוגי".

"כחברה גלובלית", ציינה שורק, "אנו גם משפיעים על השוק העולמי, וגם מושפעים ממנו. זאת כי אנו חשופים לפעילות של ארגונים מכלל המגזרים – בריאות, חינוך, ממשלה, פיננסים וקמעונאות".

מגי שורק, סמנכ"לית חטיבת שותפים במיקרוסופט ישראל.

מגי שורק, סמנכ"לית חטיבת שותפים במיקרוסופט ישראל. צילום: נדב כהן יונתן

"אנחנו במיקרוסופט", אמרה שורק, "מציעים לארגונים פלטפורמה מלאה, כדי שהם יוכלו לעשות יותר בפחות – להיות יותר פרודוקטיביים, מהירים יותר בזמן הגעה לשוק. אנו מציעים זאת עם שורת כלים ושירותים, הכוללים תרחישים המגיעים מובנים מראש, עם יכולת התאמה אישית".

החברה, אמרה שורק, "מטמיעה רכיבי בינה מלאכותית ברבות מהמערכות שלה, בעיקר Open AI ו-ChatGPT. כך ארגונים יוכלו לעשות יותר, כשחלק מהעבודות השגרתיות יעברו אוטומציה, סיכום וניתוח מבוסס AI".

"בקיץ הקרוב", סיכמה שורק, "הענקית מרדמונד תפתח אזור ענן ייעודי מקומי. נעניק לארגונים שירותים ואפליקציות בדיגיטל מתוך ישראל, כשהדטה נשאר בגבולות המדינה. בזק בינלאומי היא מהשותפים המרכזיים שלנו ויחד עמם נביא לשוק את הטכנולוגיות המתקדמות ביותר של העננים הציבוריים שלנו – לצד הגנת סייבר מתקדמת".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אלה

    כל הכבוד להילה ומגי על הדברים המדויקים, הניסיון שלהן ניכר. כל הכבוד לבזק בינלאומי על היוזמה המבורכת, אנחנו צריכות עוד נשים בקדמת הבמה.

אירועים קרובים