ארצות הברית: הופסקו הדיונים על כללי הניטרליות באינטרנט

ה-FCC, רשות התקשורת הפדרלית האמריקנית, הפסיקה את הדיונים לאחר שנתקבלו דיווחים על הסכם בנושא בין וריזון לגוגל ● "לא נסכים לקבל שום תוצאה או הסכם שלא ישמרו על רוח החופש והפתיחות של האינטרנט, הן מבחינת הצרכנים הפרטיים והן מבחינת היזמים הפועלים ברשת", אמר יושב ראש ה-FCC, ג'וליוס גנשובסקי

רשות התקשורת הפדרלית בארצות הברית (FCC) הפסיקה בסוף השבוע את הדיונים, שהתקיימו בדלתיים סגורות, על כללי הניטרליות באינטרנט. המגעים, שנערכו עם חברות הטלפון, הכבלים והאינטרנט, הופסקו בעקבות דיווחים על הסכם שהושג מחוץ למסגרת הדיונים בין שתיים מהחברות המשתתפות – וריזון (Verizon) וגוגל (Google).

"סבב זה של הדיונים הופסק", אמר אדוארד לזרוס, ראש הסגל של יושב ראש רשות התקשורת הפדרלית, ג'וליוס גנשובסקי. בעקבות הפסקת הדיונים, ייתכן שיהיה על גנשובסקי להחליט בעצמו כיצד להסדיר את הגישה לאינטרנט, מבלי לקבל משוב מהגורמים המובילים בענף. על כל החלטה שיקבל יוגש, קרוב לוודאי, ערעור לבית המשפט.

"השיחות היו מועילות, מהרבה בחינות, אך לא הניבו מסגרת שתאפשר לשמור על הפתיחות והחופש של רשת האינטרנט", הוסיף לזרוס. לדבריו, "כל האופציות עדיין פתוחות". ואילו גנשובסקי התייחס לשיחות שניהלו בנפרד וריזון וגוגל ואמר, כי "לא נסכים לקבל שום תוצאה או הסכם שלא ישמרו על רוח החופש והפתיחות של האינטרנט, הן מבחינת הצרכנים הפרטיים והן מבחינת היזמים הפועלים ברשת".

בארגונים להגנה על זכויות הפרט קיבלו בברכה את ההחלטה של גנשובסקי להפסיק את הדיונים בעקבות הדיווחים על ההסכם. "שמחנו לשמוע שברשות התקשורת הפדרלית הבינו, ככל הנראה, את הסכנות הנובעות מהסכמים נפרדים בין חברות דוגמת וריזון וגוגל – הסכמים שמותירים טעם מר ואינם מועילים", אמר דרק טרנר, מנהל מחקר בארגון Free Press.

על פי אחד המקורות, במסגרת ההסכם עם גוגל, התחייבה וריזון שלא לחסום או להאט את תעבורת האינטרנט בקווים נייחים, אך היא תוכל לעשות זאת בתקשורת סלולרית. דובר וריזון הכחיש את הטענות שלפיהן הושג הסדר עסקי בין שתי החברות.

ההסכם הושג בזמן שנציגים של שתי החברות, וגם של AT&T, השתתפו בישיבות פרטיות עם אנשי רשות התקשורת הפדרלית. מספר אנשים שהשתתפו בדיונים דיווחו, כי לא הושגה הסכמה בין המשתתפים וכי לא סביר שבעקבות הדיונים יוכל הקונגרס להעביר הצעת חוק שתתבסס על מסגרת מוסכמת, במיוחד נוכח הבחירות הקרובות.

בחודש יוני החליטו חברי ה-FCC לבקש את תגובות הציבור בשאלה האם על הרשות להסדיר מחדש את הגישה לאינטרנט בפס רחב על פי חוקי הטלפון הקיימים – הסדר שמשמעותו פיקוח הדוק יותר על הגישה לאינטרנט. זאת, בעקבות החלטה של בית המשפט, שקבע שעל פי הכללים הקיימים, הרשות אינה יכולה להורות לחברות טלקום כיצד להקצות רוחב פס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים