התקדמות בפיתוח טכנולוגיה למדידת סוכר בדם, שתשולב ב-Apple Watch

לפי הדיווח, שמבוסס על גורמים המקורבים לנושא, הפרויקט הסודי של אפל לפיתוח הטכנולוגיה כבר נמצא בשלב של הוכחת קונספט, לאחר ניסוי עם מאות אנשים במהלך העשור האחרון

יקבל עיצוב מחודש ביום הולדת 10? Apple Watch.

אחד הפרויקטים הסודיים של אפל, שהחל עוד בימיו של סטיב ג'ובס, הוא ניטור מתמשך ולא פולשני של רמת הסוכר בדם, כלומר מדידת רמת הסוכר ללא דקירה.

לפי דיווח חדש, המתבסס על גורמים המקורבים לנושא, ענקית הטק הגיעה באחרונה לאבני דרך חשובות, שיאפשרו לה להוסיף את המדידה הזאת ל-Apple Watch, שרבים בעולם מחכים לה.

אם אכן תשוכלל, תהיה זו פריצת דרך אדירה לחולי סוכרת, שתטלטל תעשייה של מיליארדים, המספקת אמצעי בדיקה לרמת סוכר שמרביתם כרוכים בדקירה של האצבע לצורך דגימת דם. אמנם יש פתרונות של מדידה ללא דקירה, בדמות מדבקות המוכנסות לעור, אך יש צורך להחליף אותן בערך כל שבועיים.

מאות מהנדסים עובדים על הפרויקט הזה במסגרת קבוצת הפיתוח החשאית של אפל, והחברה כבר השקיעה בו מאות מיליוני דולרים.

הפתרון שהיא מפתחת מתבסס על טכנולוגיית שבבים בשם פוטוניקת סיליקון ועל תהליך מדידה שנקרא ספקטרוסקופיה של ספיגה אופטית. המערכת משתמשת בקרני לייזר הפולטים אורכי גל ספציפיים של אור לאזור שמתחת לעור, שיש בו נוזל ביניים הנפלט מהנימים המכיל חומרים שיכולים להיספג על ידי גלוקוז. לאחר מכן האור מוחזר לחיישן בצורה המעידה על ריכוז הגלוקוז, ובאמצעות אלגוריתם קובע את רמת הגלוקוז בדם.

לפי הדיווח, אפל בדקה את טכנולוגיית הגלוקוז שלה על מאות אנשים במהלך העשור האחרון, והמערכת נמצאת כעת בשלב של הוכחת קונספט. החברה מאמינה שהטכנולוגיה היא בת קיימא, אך יש לצמצם אותה לגודל מעשי יותר. עוד צוין בדיווח, כי צוות הרגולציה של אפל כבר קיים דיונים מוקדמים על קבלת אישור ממשלתי למערכת.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. סוכרת סוג 2

    פורץ דרך, נדיר, מדהים ועוד ועוד... זה בשורה לסוכרתיים ולטרום סוכרתיים ולאנשים בריאים שיכולים דרך הטכנולוגיה הזאת להישאר בריאים!!! מדהים מדהים מדהים!!!!!!

אירועים קרובים