מטא מעכבת קביעת תקציב – לנוכח סבב פיטורים נוסף שהיא מתכננת

מארק צוקרברג הגדיר את התקופה כ"שנת ההתייעלות" באוזני משקיעים, במהלך שיחת הרווחים האחרונה של החברה, ונראה שהוא אכן מתכונן למהלך התייעלות שכזה עם עוד סבב קיצוצי משרות, אחרי שהראשון התבצע בנובמבר 2022

תעניק למפרסמים שלה עלי AI לייעול עבודתם. מטא.

מטא – חברת האם של פייסבוק, ווטסאפ, אינסטגרם ועוד חברות בת – עיכבה את גיבוש התקציבים לכמה צוותים שלה, משום שהיא מכינה סבב חדש של קיצוץ במספר עובדי החברה, כך דיווח הפייננשל טיימס בסוף השבוע (ש'), בהתבסס על דברי שני עובדים בחברה המכירים את המצב.

לפי הדיווח של הטיימס, בשבועות האחרונים הורגש ב-מטא חוסר בהירות לגבי תקציבים וכן אודות מספר העובדים שפעילים ועתידים להיות פעילים בשורות הענקית ממנלו פארק.

בשבוע שעבר דיווחנו כי מטא מבקשת ממנהלים רבים לשנות מעמד מולה – או לעזוב. הגדרת התפקיד שהחברה מבקשת ממנהליה לאמץ כאקט של ייעול היא 'תורמים יחידים' – עובדים שאינם במסלול ניהולי, אלא פועלים באופן עצמאי ופר פרויקטים ספציפיים ומשימות מסוימות, כך לפי דיווח ראשון של בלומברג.

המושג 'תורמים יחידים' מתייחס אל עובדים שאינם במסלול ניהולי בארגון, אלא מנהלים את הצוות שלהם באופן עצמאי ופר פרויקטים ספציפיים ומשימות מסוימות. תורמים יחידים למעשה אינם אחראים על אחרים, ובמקום זאת מתמקדים במשימות כמו קידוד, עיצוב ומחקר. התהליך מכונה בחברות "השטחה", מונח המתייחס למהלך שבו ארגון מקטין את מספר ה'שכבות' שלו.

11,000 כבר קוצצו לפני מספר חודשים

מוקדם יותר החודש הודיעה מטא כי היא צופה שההוצאות שלה ב-2023 יעמדו על בין 89 ל-95 מיליארד דולר, כאשר המנכ"ל מארק צוקרברג כינה את התקופה באוזני משקיעים במהלך שיחת הרווחים האחרונה של החברה "שנת התייעלות". התוצאות ש-מטא הציגה באותה עת היו – גרועות.

בסבב הקודם פיטרה מטא יותר מ-11,000 משרות, שהם כ-13% מכוח העבודה שלה. הפיטורים ב-מטא היו בין הראשונים לצאת לפועל וכמובן הוסברו על ידי החברה – בדיוק כפי שהוסברו מטעם חברות טכנולוגיה אחרות רבות שכבר שלחו מסת עובדים הביתה – כאקט שמקורו בהיערכות לקראת מיתון כלכלי.

הפיטורים בקרב חברות ענק מהתחום הטכנולוגי ממשיכות לזרום, ואליהם מצטרפות בשורות על צמצומים במצבת כוח האדם גם בקרב חברות ישראליות רבות. חברת טכנולוגיה גדולה נוספת שפיטרה כעת היא יאהו! ששחררה 1,600 אנשים מצוותיה, שהם כ-20 אחוז מכלל כוח האדם של החברה.

מוקדם יותר, ענקית הבידור דיסני הודיעה גם היא על פיטורי 7,000 עובדים. מנכ"ל החברה, בוב איגר, הבהיר כי קיבל החלטה זו בגין ההפסדים שנגרמו לחברה באחרונה.

מטא לא הגיבה לדיווחים ומספר העובדים שיעזבו אותה, כמו גם מועד ההוצאה לפועל של המהלך, לא דווחו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים