מטא מאשרת: מפטרת 11 אלף עובדים, כ-13% מכוח העבודה שלה

מנכ"ל מטא, מארק צוקרברג, במכתב לעובדי החברה: "החלטתי לצמצם את גודל הצוות שלנו בכ-13% ולתת ליותר מ-11,000 מהעובדים המוכשרים שלנו ללכת. אנחנו גם נוקטים כמה צעדים נוספים כדי להפוך לחברה רזה ויעילה יותר"

מוסיף אפשרות לאימות בתשלום באינסטגררם ופייסבוק. מארק צוקרברג ביום שינוי שם החברה למטא.

הפרסומים בתקשורת העולמית לפני כמה ימים מתאמתים: מטא (Meta) מאשרת כי היא מפטרת 13% מכוח האדם שלה, או יותר מ-11,000 עובדים, כך הודיע המנכ"ל, מארק צוקרברג, במכתב לעובדיה חברה.

"היום אני חולק כמה מהשינויים הקשים ביותר שעשינו בהיסטוריה של מטא", כתב צוקרברג במכתב. "החלטתי לצמצם את גודל הצוות שלנו בכ-13% ולתת ליותר מ-11,000 מהעובדים המוכשרים שלנו ללכת. אנחנו גם נוקטים כמה צעדים נוספים כדי להפוך לחברה רזה ויעילה יותר על ידי קיצוץ בהוצאות לפי שיקול דעת והארכת הקפאת הגיוס שלנו לרבעון הראשון".

הפיטורים באים על רקע תקופה קשה עבור החברה האם של פייסבוק, שסיפקה בסוף אוקטובר תחזיות פושרות לרווחיים ברבעון הרביעי, שהפחידו את המשקיעים וגרמו למניותיה לרדת בכמעט 20%.

המשקיעים היו מודאגים מההוצאות  של החברה, שזינקו ב-19% משנה לשנה ברבעון השלישי ל-22.1 מיליארד דולר. המכירות הכוללות של החברה ירדו ב-4% ל-27.71 מיליארד דולר ברבעון, בעוד שהרווח התפעולי שלה ירד ב-46% מהשנה הקודמת ל-5.66 מיליארד דולר.

"אני רוצה לקחת אחריות על ההחלטות האלה ועל איך שהגענו לכאן. אני יודע שזה קשה לכולם, ומיוחד אני מצטער עבור אלה שנפגעו", כתב צוקרברג.

לדבריו, מטא מבצעת צמצומים בכל ארגון, אך הגיוס יושפע באופן לא פרופורציונלי מכיוון שהחברה מתכננת להעסיק פחות אנשים בשנת 2023. החברה האריכה את הקפאת הגיוס שלה לרבעון הראשון עם כמה חריגים, ציין צוקרברג."זה רגע עצוב, ואין דרך לעקוף את זה. לאלו שעוזבים, אני רוצה להודות לכם שוב על כל מה שהשקעתם במקום הזה", הוסיף. עובדים שנפגעו יקבלו 16 שבועות של שכר ועוד שבועיים נוספים עבור כל שנת ותק בחברה, אמר צוקרברג. ומטא תכסה ביטוח בריאות למשך שישה חודשים.מטא משקיעה רבות במטאוורס, שמתייחס בדרך כלל לעולם דיגיטלי שטרם פותח שאליו ניתן לגשת באמצעות מציאות מדומה ואוזניות מציאות רבודה. ההימור הכבד הזה עלה לחברה כ-9.4 מיליארד דולר עד כה ב-2022, והחברה צופה שההפסדים "יגדלו באופן משמעותי משנה לשנה".צוקרברג אמר במהלך שיחה עם אנליסטים כחלק מדוח הרווחים שלה לרבעון השלישי כי מטא מתכננת "למקד את ההשקעות שלנו במספר קטן של אזורי צמיחה בעלי עדיפות גבוהה" במהלך השנה הבאה."זה אומר שכמה קבוצות יגדלו בצורה משמעותית, אבל רוב הקבוצות האחרות יישארו שטוחות או יתכווצו במהלך השנה הבאה", אמר צוקרברג. "בסך הכל, אנו מצפים לסיים את 2023 בערך באותו גודל, או אפילו כארגון קצת יותר קטן ממה שאנחנו היום".

נכון לסוף ספטמבר, מטא מונה יותר מ-87,000 עובדים.

החברה לא מסרה דבר לגבי השפעת הפיטורים על העובדים בישראל, אך לפי כמה פרסומים בכלי תקשורת ישראליים פוטרו בארץ כמה עשרות עובדים.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים