ChatGPT רשמה את הגידול הכי מהיר במס' המשתמשים – ל-100 מיליון

היא עשתה זאת בחודשיים בלבד, כאשר לשם ההשוואה, לטיקטוק לקחו תשעה חודשים להגיע לנתון הזה ולאינסטגרם - שנתיים וחצי ● האקרים שמו לב לכך ופיתחו אפליקציות זדוניות, שמתחזות ל-ChatGPT

ChatGPT - כלי ה-AI היוצרת הראשון ומצליח ביותר כיום.

צ'טבוט הלהיט ChatGPT שבר את שיא הצמיחה המהירה ביותר של תוכנה צרכנית, והגיע בינואר ל-100 מיליון משתמשים, כחודשיים בלבד לאחר שהושק. על פי מחקר שפורסם על ידי פירמת האנליסטים UBS, בכל אחד מימי חודש ינואר השתמשו בו כ-13 מיליון משתמשים – פי שניים מהנתון בחודש דצמבר.

התוכנה צוברת פופולריות ועוררה את התעניינותן של החברות הגדולות. לפני כשבוע וחצי הכריזה מיקרוסופט כי השקיעה במפתחת התוכנה, OpenAI, מיליארדי דולרים, ובסוף השבוע פורסם שגוגל השקיעה 300 מיליון דולר בסטארט-אפ מתחרה, שהוקם על ידי יוצאי אותה חברה. ההשקעה של גוגל עושה שכל לאור הדיבור החזק שלפיו ChatGPT עלולה להפוך את מנוע החיפוש שלה ללא רלוונטי.

ChatGPT היא צ'טבוט שיכול למצוא תשובה כמעט לכל שאלה או שאילתת חיפוש (בניגוד לגוגל, שמציעה אופציות רבות), ליצור פרסומות, לכתוב מאמרים ולבצע עוד שימושים בשניות בודדות. זאת אחת הסיבות שהופכות אותה לתוכנה שנויה במחלוקת, עקב החשש שהיא באה במקום משימות שמבצעים בני אנוש, ועלולה להשפיע לא רק לטובה, אלא גם לרעה, על היבטים שונים בחיינו. סיבה נוספת להיותה שנויה במחלוקת היא שאמנם, רוב גדול של התוצרים שלה נכונים ומדויקים, אבל לא כולם.

בעוד של-ChatGPT לקח, כאמור, חודשיים להגיע ל-100 מיליון משתמשים, שתי אפליקציות פופולריות מאוד אחרות נדרשו להרבה יותר זמן כדי להשיג את היעד הזה: טיקטוק הגיעה אליו בחלוף תשעה חודשים, ואינסטגרם – אחרי שנתיים וחצי. יצוין כי השירות של ChatGPT היה חינמי לחלוטין במשך כחודשיים, עד שביום ד' האחרון השיקה OpenAI שירות פרימיום תמורת תשלום של 20 דולר לחודש. עם זאת, הגרסה הבסיסית עדיין מוצעת בחינם.

הפופולריות של ChatGPT "סוחפת" גם את הרעים

ההצלחה של ChatGPT לא נשמטה, כמובן, מעיניהם של ההאקרים: גורמים רעים העלו ל-App Store ול-Google Play אפליקציות שמתחזות לתוכנה הפופולרית ואוספות מידע על המשתמשים שלהן – כך לפי חוקרים של Top10vpn. הנתונים הללו נשלחים לשרתים מרוחקים.

לאחת האפליקציות שנותחה על ידי חוקרים, מבוססת אנדרואיד, היו יותר מ-100 אלף הורדות, לרבות יכולות עוקבות ושיתוף נתוני מיקום – עם אמזון או בייטדאנס הסינית, החברה האם של טיקטוק. האפליקציה הזדונית הופיעה לאחר שהמשתמש, שלא יודע של-ChatGPT אין יישומון וניתן להשתמש בה רק באמצעות אתר אינטרנט, חיפש את שמה בחנות האפליקציות.

שלוש מהאפליקציות שפיתחו ההאקרים מבקשות הרשאות שפוגעות בפרטיות המשתמשים, כולל הרשאה להקלטת אודיו, על אף שפונקציות הדיבור בתוכן אינן זמינות. לפי החוקרים, כלל האפליקציות פוגעות בפרטיות המשתמשים, ומנסות "לגשר" על העובדה שאין להן את ההרשאות הרלוונטיות, כולל גישה למיקום, מצלמה, תמונות, סרטונים, אחסון ויכולות קריאה וכתיבה.

חוקרי ESET ציינו בהקשר זה כי "תוכנת ChatGPT 'התפוצצצה' מרוב פופולריות והיא יכולה להתמודד עם כמעט כל שאלה שנציג לה. עם זאת, כיוון ששירות הבינה המלאכותית נגיש רק מדפדפן אינטרנט, מבלי לספק אפליקציה נוחה לנייד, יש גורמים שכבר הספיקו לנצל זאת ותכננו כמה אפליקציות שמשתמשות לרעה בטכנולוגיה כדי ליצור אפליקציות משלהם". הם הוסיפו כי "חלק מהאפליקציות מבקשות מהמשתמשים ליצור מנוי ואף עלולות לאסוף נתוני משתמשים ומכשירים. חשוב שכלל המשתמשים יהיו מודעים היכן וכיצד יישומונים אוספים ומנתחים לעתים קרובות נתונים אישיים. כאשר המידע שלנו שווה המון ומעניין לא מעט גורמים, חשוב שנגן על המידע הרגיש שלנו".

השתתף בהכנת הידיעה: יוסי הטוני.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים