דיווח: גוגל השקיעה 300 מ' דולר בסטארט-אפ שמתחרה ב-ChatGPT 

הסטארט-אפ אנתרופיק הוקם על ידי יוצאי OpenAi, ופיתח את תוכנת Claude המתחרה ב-ChatGPT ● החברות לא הגיבו לעניין העסקה, רק פרסמו הודעה על שיתוף פעולה ביניהן 

האם גוגל תישמע לקריאה? סביר להניח שלא.

בסוף השבוע הכריזה גוגל על ​​שותפות עם חברת הסטארט-אפ אנתרופיק (Anthropic), המפתחת תוכנת צ'אטבוט של בינה מלאכותית בשם Claude המתחרה ב-ChatGPT של OpenAI. במסגרת השותפות, שתי החברות הודיעו כי אנתרופיק תשתמש בשירותי מחשוב הענן של גוגל.

לפי דיווח בפייננשל טיימס, המתבסס על גורם מקורב לעסקה, גוגל בעצם השקיעה בסטארט-אפ כ-300 מיליון דולר, תמורת נתח של 10% בחברה. בנוסף, העסקה לא מחייבת את הסטארט-אפ להוציא את הכספים על רכישת שירותי ענן מגוגל.

העסקה מסמנת את הברית האחרונה בין ענקית טכנולוגיה לסטארט-אפ בינה מלאכותית, כאשר תחום הבינה המלאכותית הגנרטיבית – טכנולוגיה שיכולה ליצור טקסט ואמנות בשניות – הופכת לאחד התחומים ה"לוהטים" ביותר בעולם. רק באחרונה חשפה מיקרוסופט כי תשקיע סכום המוערך ב-10 מיליארד דולר ב-OpenAI, כדי לשלב את הטכנולוגיה שלה במגוון מוצרים, כולל מנוע החיפוש Bing, מה שעשוי לשבש את הדומיננטיות של גוגל בחיפוש.

אנתרופיק הוקמה על ידי קבוצה שנפרדה מ-OpenAI בשנת 2021, ובחודש שעבר שחררה גירסת בדיקה מוגבלת של תוכנת Claude שלה, ובקרוב מתכננת לשתף אותה עם קהל רחב יותר. "אנו משתפים פעולה עם Google Cloud כדי לתמוך בשלב הבא של אנתרופיק, שבו אנחנו נפרוס את מערכות ה-AI שלנו לקבוצה גדולה יותר של אנשים", אמר מנכ"ל החברה, דריו אמודיי, בהצהרה. "השותפות הזו מעניקה לנו את הביצועים ואת קנה המידה של תשתית הענן שאנחנו צריכים."

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים