4Cast מבית מלם תים תשתף פעולה בתחום הצבאי עם סאפ

הפלטפורמה מבוססת ה-AI של החברה הישראלית, שמיועדת לקבלת החלטות בצבאות ובכוחות ביטחון, תוצע למכירה בחנות האונליין של ענקית התוכנה - עבור לקוחותיה

מימין: אילן טוקר, מנכ"ל משותף במלם תים, וניסים תיתן, מייסד ומנכ"ל 4Cast

4Cast מבית מלם תים תשתף פעולה בתחום הצבאי עם סאפ – כך הודיעו באחרונה שתי החברות. בעקבות ההסכם שלה לשיתוף פעולה עם ענקית התוכנה, הפלטפורמה של 4Cast תוצע בחנות האונליין של סאפ ותהיה נגישה לכל לקוחותיה.

הפלטפורמה של 4Cast מיועדת לקבלת החלטות, והיא מבוססת על בינה מלאכותית. המערכת מאפשרת למקבלי החלטות בצבאות ובכלל בגופי ביטחון להתאים כוחות למשימה – ולעשות זאת על בסיס בחינת מוכנותם, התכנון האופרטיבי וחיזוי של העמידה במשימה. כמו כן, היא מספקת המלצות לשיפור המוכנות של הכוחות ולבניית הכוח המבצעי המתאים ביותר למשימה.

4Cast מבית מלם תים

4Cast מבית מלם תים

לדברי ניסים תיתן, מייסד ומנכ"ל 4Cast, "תהליך קבלת החלטות נכון הוא קריטי להצלחה בשדה הקרב ומחוצה לו. הפתרון שלנו – מידול דוקטרינה, מתן תמונת מצב מוכנות, סימולציית תרחישים שמדמה תהליכי חשיבה אנושית וקבלת החלטות מבוססת בינה מלאכותית – מסייע לכוחות צבאיים ברחבי העולם לשפר את המוכנות ואת כשירות הכוחות. כך, ניתן לקבל החלטות שיוצרות, בסופו של דבר, יתרון משמעותי".

החברה הישראלית נוסדה ב-2018 ומספקת פלטפורמת DI מבוססת בינה מלאכותית לתהליכי קבלת החלטות לא רק עבור לקוחות בתחומי הצבא וביטחון המולדת, אלא גם בעולמות החירום והאנרגיה .

אנליסטים בעד

לדברי אנליסטים, "שילוב הפלטפורמה של 4Cast עם SAP S/4HANA יביא לכך שארגונים יוכלו למדוד, להתאים ולחזות את המוכנות שלהם בהתאם למשימות המוטלות עליהם, בשקלול היקף הכוח והתכנון המבצעי. הפלטפורמה מעדכנת את מצב המוכנות של יחידים, יחידות וכוחות. היא מספקת תפיסה וגישה טכנולוגית לקבלת החלטות, תוך מענה לדרג הפיקודי, של מקבלי ההחלטות, עם מנוע AI שמאפשר לקבל תובנות והמלצות המבוססות על לימוד מכונה. קבלת יכולת גישה למידע בזמן אמת על מערך הכוחות, תוך פירוט מהן החוזקות והחולשות ברמת היחידה הצבאית והתממשקות לתכנון המבצעי המשותף, מביאה לשיפור התרחישים הפוטנציאליים בעת לוחמה. הפלטפורמה מאפשרת להתאים את התכנון המבצעי של המשימה לרמת המוכנות של הכוח הלוחם, תוך שיפור הפערים".

מומחים ציינו ש-"עד לא מכבר, מנהיגים, כמו גם מפקדים בצבאות, העדיפו להשקיע בנתונים ובניתוח שלהם – על פני שיפורים ישירים בקבלת ההחלטות הנוגעות לתהליך עצמו. זאת, על רקע ההנחה שארגונים יקבלו באופן טבעי החלטות טובות יותר אם הם ישקיעו בנתונים ובניתוח טובים יותר. אלא שהמציאות חשפה שלא זה המצב: עד 60% מההשקעות בנתונים הללו התגלו ככאלה שלא מניבות ערך כלשהו. הסיבה לכך היא שמקבלי החלטות משתמשים רק ב-22% מהתובנות המונעות על ידי נתונים שהם מקבלים".

המערכת יועדה בתחילה לארגונים במגזר הביטחוני ולארגוני חירום והצלה, ולאחר מכן היא הופנתה למגזר האזרחי. על עשרות לקוחותיה נמנים, בין השאר, FEMA – הסוכנות הפדרלית לניהול מצבי חירום מהמחלקה לביטחון המולדת בארצות הברית, חברות דלק וגז בעולם, ובארץ – ארגוני ביטחון, משרד החינוך ורכבת ישראל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים