ChatGPT בגרסה מתקדמת יותר יוצע בקרוב בתשלום

הצ'טבוט של OpenAI הפך ללהיט היסטרי, אך משתמשים נתקלו בו בהודעות על עומס חריג, שלא מאפשר לשרתם ● כעת כלי מתקדם יותר כבר נמצא בפיילוט והמתעניינים בו - בעבור 42 דולר בחודש - מוזמנים להיכנס לרשימת המתנה

ChatGPT - כלי ה-AI היוצרת הראשון ומצליח ביותר כיום.

OpenAI  שכפי שדיווחנו היום (ג') הפכה לחברה הנתמכת באופן מובהק בידי מיקרוסופט, שהשקיעה בה כ-10 מיליארד דולר ממש כעת – הוציאה בימים האחרונים גרסה בתשלום של הצ'טבוט הפופולרי שלה, ChatGPT.

מעבדת המחקר הודיעה על תוכניותיה לייצר רווח מ-ChatGPT לפני כשבוע, ועכשיו כבר מגיעים דיווחים על גרסה מקצוענית של כלי הבינה המלאכותית המדובר – המכונה ChatGPT Professional – הזמינה כעת ב-$42 בחודש.

על פי דיווח של גיזמודו מאתמול, משתמש לינקדאין (LinkedIn), לינאס בליונס, פרסם צילום מסך של ממשק, שככל הנראה חשף את גרסת ChatGPT החדישה יותר.

"זה היה רק עניין של זמן שכן לפי הערכות, OpenAI יכולה להוציא יותר מ-100,000 דולר בכל יום רק כדי להפעיל את הצ'טבוט של הבינה המלאכותית. זה יותר מ-3 מיליון דולר בכל חודש", כתב בליונס בפוסט שלו.

השירות לא זמין, בגלל עומס ביקוש. ChatGPT.

השירות לא זמין, בגלל עומס ביקוש. ChatGPT. צילום: לכידת מסך מאתר ChatGPT

על פי הדיווחים בתקשורת העולמית, הגרסה המשודרגת אך ה"ניסיונית" של ChatGPT עתידה להיות זמינה בעת ביקוש גבוה, כשהשירות חדל מלפעול – תופעה שכבר נצפתה לא אחת על ידי המשתמשים, אשר רבים מהם דיווחו כי כשניסו להפעיל את התוכנה קיבלו הודעה שהעומס מונע מהצ'טבוט לספק להם את מבוקשם בזמן מסוים.

בנוסף, גרסה זו תשודרג בגישה לתכונות חדשות אחרות, בקצב תגובה מהיר יותר וללא ויסות קצב השימוש (Throttling) וכן היא תעבוד בלי מגבלות מוגברות של בקשות API. התכונות והתמחור המדויקים של תוכנית ChatGPT Professional יכולים להשתנות בהתאם לצרכים הספציפיים של המשתמש, ולהסכמים שנעשו עם OpenAI.

יצוין כי לעת עתה הכלי המתקדם אינו נגיש לכלל הציבור באופן עצמאי, והחברה פרסמה קישור לרשימת המתנה בשרת הדיסקורד שלה בעבור המתעניינים.

באתר של OpenAI הוסבר כי "למרבה הצער, גישה ל-ChatGPT המקצועי אינה זמינה למשתמשים רשומים בשלב זה. אם תרצו להתעדכן בסטטוס המוצר, אנו ממליצים לכם לעקוב אחר ערוצי המדיה החברתית שלנו ולהירשם באמצעות הטופס שלנו כאן. תודה על ההבנה ואנו מצפים לארח אתכם כמנויים בעתיד הקרוב!"

למה כולם חושקים ב-ChatGPT?

ChatGPT הוא כלי בינה מלאכותית המאפשר למשתמש ליצור בקלות לא נתפשת תוכן או טקסט מקורי. בנוסף ניתן לשאול אותו שאלות בכל נושא ועניין, לתת לו הנחיות יצירתיות ולהשתמש בו כדי ליצור שלל תכנים לפי סוגות שונות – שירים, תמלילים, מאמרי, פוסטים למדיה חברתית, סיפורים קצרים ועוד. הכלי גם יודע לכתוב קוד. המשתמש רק צריך לתת לצ'טבוט הנחיות מדויקות, וה-AI תייצר עבורו – על בסיס תועפות הדטה שהיא סרקה וצברה מהאינטרנט – תוכן חדש שאין עוד אחד זהה לו.

כאמור, נכון לעכשיו, ChatGPT מוצע בשימוש חינמי, אחרי הרשמה – אבל נראה ש-OpenAI ומיקרוסופט כבר מצאו דרכים לייצר רווח מהפלטפורמה. מיקרוסופט כבר צירפה אותו לענן שלה, עם שירות Azure OpenAI, שהושק ב-17 בינואר הנוכחי. במקביל, כאמור, אישרה אתמול הענקית מרדמונד השקעה של מיליארדים ב-OpenAI.

על פי דיווחים ופרשניות שונות, מיקרוסופט תנסה למנף את יכולות הכלי גם במנוע החיפוש שלה בינג (Bing), כשהכוונה בגדול היא לעקוף מתחרות ענקיות, בעיקר את גוגל, בדרך לשליטה מלאה הן בתחום החיפוש והן בגזרת הענן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים