ארה"ב: מיקרוסופט הכירה באיגוד עובדי זנימקס

הענקית מרדמונד רכשה ב-2021 את סטודיו הגיימינג המוביל ביותר מ-8 מיליארד ד', וכעת מכירה בבחירת 300 עובדי ה-QA שלו להתאגד ● מדובר במה שלמעשה יהיה התאגדות העובדים הראשונה של החברה מאז שהוקמה לפני 47 שנים

תכיר באיגוד עובדי זנימקס מדיה. הבעלים, מיקרוסופט.

בודקי QA בחברת הבת של מיקרוסופט, זנימקס מדיה (ZeniMax Media) – אולפני משחקים הידועים בכותרי הגיימינג הפופולריים שלהם Skyrim ו-Fallout – החליטו כי ברצונם להקים ארגון עובדים, כפי שדיווחנו כבר בדצמבר.

כעת נודע כי מיקרוסופט, אשר רכשה ב-2021 את סטודיו הגיימינג המוביל ביותר מ-8 מיליארד ד', עומדת בהבטחתה המוקדמת ומכירה בהצבעת העובדים, אשר הכריעה בעד ההתאגדות, כך על פי איגוד עובדי התקשורת של אמריקה, ה-CWA, שפיקח על התהליך.

מדובר במהלך היסטורי שכן זוהי למעשה התאגדות העובדים הראשונה במיקרוסופט, מאז שהיא הוקמה לפני 47 שנים.

ארגון העובדים נקרא Zenimax Workers United ומאחוריו עומדים כ-300 עובדי תחום בקרת האיכות של האולפנים. מלבד היותו היסטורי בכל הנוגע בתולדות מיקרוסופט, האיגוד החדש הוא הגדול ביותר בתעשיית משחקי הווידיאו בארה"ב.

האם תזכה לאישורים בבדיקות הרגולטוריות? עסקת אקטיוויז'ן בליזארד-מיקרוסופט.

האם תזכה לאישורים בבדיקות הרגולטוריות? עסקת אקטיוויז'ן בליזארד-מיקרוסופט. צילום: BigStock

שיקולים אסטרטגיים בהקשר לרכישה אחרת וענקית

כאמור, שלא כמו ענקיות כדוגמתה, אפל אך בעיקר אמזון – הידועה לשמצה בהתעקשותה שלא לפרגן למהלכים של ארגון בקרב עובדיה – מיקרוסופט הבטיחה כבר לפני ההצבעה שנערכה בזנימקס כי תכיר בארגון העובדים, אם יוחלט עליו.

המהלך הזה של החברה נובע ממספר טעמים, וחלקו מקורו כנראה בסיבות אסטרטגיות: ההשתלטות המתוכננת של מיקרוסופט על ענקית הגיימינג אקטיוויז'ן בליזארד (Activision Blizzard) נבחנת בקפדנות על ידי רגולטורים ברחבי העולם, והעין הרגולטורית פקוחה בימים אלו על ענקית התוכנה ביתר שאת.

גם ה-CWA, ארגון האיגודים המקצועיים החשובים ביותר לתעשיית הטכנולוגיה בארה"ב שהיה מעורב כאמור בהתארגנות עובדי זנימקס, הביע תחילה דאגות לגבי עסקת מיקרוסופט-אקטיוויז'ן ואז, כשמיקרוסופט אותתה על פתיחותה להתאגדות עובדי ענקית הגיימינג לאחר המיזוג, ה-CWA חזר בו ממחאתו זו.

בקיץ, מיקרוסופט הכריזה על ניטרליות בקשר לאיגוד עובדי אקטיוויז'ן בליזארד, כשעובדי סטודיו רייבן שבבעלותה התאגדו, והבהירה כי מחויבות זו לניטרליות בנושאי איגוד חלה גם על מחלקות קיימות אחרות בחברה שבכוונתה לקנות.

בקרב אקטיוויז'ן – שאותה עתידה מיקרוסופט לרכוש בכ-69 מיליארד ד' – קיימות מספר התאגדויות של עובדים, אך מיקרוסופט טרם סיימה את הרכישה ולכן טרם התייחסה אליהן ספציפית. מימוש העסקה העצומה נמצא בספק, מאחר שהיא נבחנת, כאמור, על ידי האיחוד האירופי וכן בידי ארגון הרגולציה הצרכני המוביל בבריטניה, רשות התחרות והשווקים, ה-CMA. ועדת הסחר הפדרלית האמריקנית, ה-FTC מצידה כבר החלה בהליך משפטי בעניין העסקה, שמהווה איום, לכאורה, על התחרות בתחום הגיימינג בארה"ב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים