מטריקס רוכשת את השליטה בזברה לפי שווי של 65 מיליון שקלים

ענקית ה-IT הישראלית רוכשת 70% מחברת ההפצה לעולמות תקשורת הנתונים, הגנת הסייבר, החומרה, התוכנה והשירותים ● זברה תצטרף לחטיבת מוצרי התוכנה של מטריקס

מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס.

מטריקס לבשה פסים וביצעה רכישה ראשונה לשנת 2023: היא קנתה 70% מזברה טכנולוגיות, לפי שווי של 65 מיליון שקלים.

זברה טכנולוגיות הוקמה ב-2008 על ידי אלי וודינסקי, המשמש כמנכ"ל החברה. תחום ההתמחות שלה הוא מתן פתרונות בתחומי אבטחת המידע ותקשורת הנתונים, ולה הכנסות שנתיות של כרבע מיליארד שקלים. עובדי זברה ומנהליה יצטרפו למטריקס ויפעלו כיחידה עצמאית תחת הנהלתה הנוכחית של החברה. הם יהיו חלק מחטיבת מוצרי התוכנה של החברה הרוכשת, בניהולו של ירון רז.

עיקר פעילותה של הנרכשת הוא בהפצת פתרונות בתחומי תקשורת נתונים, הגנת סייבר, חומרה, תוכנה ושירותים. זברה מפיצה מוצרים של כ-20 ספקיות IT בינלאומיות שאותן היא מייצגת בישראל, בהן ג'וניפר, טרנד מיקרו, פאלו אלטו, פולס סקיור, פורס פוינט, אימפרבה, הישראלית לשעבר, פורסקאוט, הישראלית במקורה, קאטו, גיגה-מון, טנאבל, ואסקו ו-F5. לקוחותיה הם בעיקר מפיצי משנה: החברה מפיצה את פתרונותיה לעשרות רבות של אינטרגרטורים ומשווקים בשוק הישראלי.

מטריקס מסרה כי עילת הרכישה היא "הרצון לחזק באופן משמעותי את יכולותיה בתחום הפצת פתרונות הטכנולוגיה, עם התרחבות למוצרים חדשים וקהל לקוחות רחב יותר. עם הרכישה הנוכחית, מטריקס מגדילה עוד יותר את הנוכחות שלה בענף אבטחת המידע והתשתיות, ומציעה סל שירותים מקיף יותר".

מימין: ליאת טננהולץ, סמנכ"לית מיזוגים ורכישות במטריקס; מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס; אלי וודינסקי, מייסד ומנכ"ל זברה טכנולוגיות; וירון רז, סמנכ"ל בכיר ומנהל חטיבת התוכנה של מטריקס.

מימין: ליאת טננהולץ, סמנכ"לית מיזוגים ורכישות במטריקס; מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס; אלי וודינסקי, מייסד ומנכ"ל זברה טכנולוגיות; וירון רז, סמנכ"ל בכיר ומנהל חטיבת התוכנה של מטריקס. צילום: יח"צ

רכישה ראשונה זו ל-2023 מצטרפת ליותר מ-100 מיזוגים ורכישות שביצעה מטריקס עד היום. האחרונה שבהם נערכה בחודש יוני האחרון, אז היא רכשה את רדט (RDT) הישראלית – ספקית של פתרונות ומערכות למגוון רחב של טכנולוגיות. אותה רכישה נועדה לחזק את אחיזתה של מטריקס בתחומים כמו IoT, תעשייה 4.0, וכן ציוד ובקרה למפעלי תעשייה ולמגזרים אחרים שרדט מספקת להם ציוד.

"חברה מצוינת, שמתאימה למטריקס"

ליאת טננהולץ, סמנכ"לית מיזוגים ורכישות במטריקס, אמרה לאנשים ומחשבים כי "זברה טכנולוגיות היא חברה מצוינת, שמתאימה למטריקס. היא עוסקת בהתאמה ובהבאה של הפתרונות המתאימים ללקוחות, בעולמות אבטחת המידע ותקשורת הנתונים. עם חלקם של פתרונות אלה עדיין לא עבדנו, ועם הרכישה נגדיל את ההיצע שלנו ללקוחות".

"זברה איכותית, מצליחה ומקצועית, והיא מורכבת מצוותים ומנהלים בעלי ניסיון רב, שרצים עם החברה לאורך שנים רבות", הוסיפה טננהולץ. "תחת המטרייה שלנו נספק מעטפת משלימה לכל צרכי זברה, על מנת שהיא תמשיך לצמוח ולגדול".

לדברי וודינסקי, "זברה טכנולוגיות תמיד הייתה מפיץ שונה בנוף המפיצים הישראלי. החזון שלנו הוא הפצה עם ערכים מוספים אמיתיים, VAD – Value Added Distributor, ליצרנים וגם ללקוחות הסופיים. הערכים המוספים באים לידי ביטוי בקיצור תהליך היציאה לשוק, בדחיפה שיווקית ומכירתית מסיבית, ועם יתרונות לוגיסטיים ופיננסיים בולטים. החיבור שלנו למטריקס הוא טבעי".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שאולי

    מטריקס לא יכולה להיות הפצה כל עוד היא עצמה וחברות בנות שלה מוכרות את היצרנים שזברה מפיצה לא ברור שהיצרנים והמתחרים יעזבו עכשיו את זברה ויחפשו הפצה אמיתית.

  2. דורון

    אין ספק שמטריקס עשו עסקה מצויינת.

אירועים קרובים