חברי קונגרס: לחקור את פארגון הישראלית העוסקת בסייבר התקפי

פארגון הוקמה על ידי בכירים לשעבר בעולם המודיעין, ביניהם תת-אלוף (מיל') אהוד שניאורסון, לשעבר מפקד יחידה 8200, המשמש מנכ''ל החברה

עוסק ברוגלות זרות ישראליות. הקונגרס האמריקני.

מחוקקים בוושינגטון קוראים לחקור את הרכישה והשימוש של הממשל האמריקני בריגול התקפי בסייבר, פרי פיתוחן של שתי חברות ישראליות. זאת, על רקע צעדים אותם נוקט הקונגרס באחרונה, בניסיון למזער את התופעה.

אדם שיף, הדמוקרט בקליפורניה, המשמש כיו"ר ועדת המודיעין של הקונגרס, שלח באחרונה מכתב ל-אן מילגרם, ראשת הסוכנות למלחמה בסמים, ה-DEA, וביקש ממנה מידע מפורט על השימוש של הסוכנות ברוגלה גרפיט (Graphite), פרי פיתוח פארגון (Paragon), חברת הסייבר ההתקפי הישראלית.

לפי דיווח של הניו יורק טיימס, עליו חתום גם העיתונאי רונן ברגמן, שיף כתב כי "שימוש כזה עלול להיות בעל השלכות על הביטחון הלאומי של ארה"ב. הוא מנוגד לניסיון לצמצם את ההפצה הנרחבת של כלי ריגול חזקים למשטרים אוטוקרטיים ואחרים, אשר עלולים לעשות בהם שימוש לרעה". מילגרם התבקשה להשיב לשאלה עד 15 בינואר, לצד שאלות נוספות, מסווגות, שהוגשו לרשות. פרשנים פוליטיים ציינו כי שיף כבר לא יעמוד בראש הוועדה, שכן הוא יוחלף בחבר קונגרס רפובליקני, אבל מאמצי הוועדה לצמצם את התפשטות הרוגלות נעשים בתיאום דו-מפלגתי.

נכנסה לרשימה השחורה של האמריקנים. NSO.

נכנסה לרשימה השחורה של האמריקנים. NSO.

בפארגון – כמו ב-NSO – עובדים רבים מ-8200

ב-2019 פורסם כי ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר, אהוד ברק, הוא מהמשקיעים המרכזיים בפארגון, ואף משמש בה חבר דירקטוריון. פארגון, חברת סייבר התקפי, הוקמה על ידי בכירים לשעבר בעולם המודיעין, ביניהם תת-אלוף (מיל') אהוד שניאורסון, לשעבר מפקד יחידה 8200, המשמש מנכ"ל החברה.

כמו כלי הסייבר ההתקפי פגסוס, פרי פיתוח של NSO הישראלית, גרפיט של פארגון מסוגל לחדור לטלפונים הניידים אותם הוא תוקף, ולקצור משם הודעות, סרטונים, תמונות ותכנים נוספים.

באחרונה חשף הניו יורק טיימס כי ה-DEA עשתה שימוש בגרפיט. הסוכנות ציינה כי היא עושה שימוש בכלי הריגול רק בפעילותה מחוץ לארה"ב. לפי הניו יורק טיימס, במחצית העשור הקודם הסוכנות שקלה לרכוש את פגסוס של NSO, ולבסוף לא עשתה זאת. בתחילת העשור הזה גם הבולשת הפדרלית, ה-FBI, שקלה לעשות שימוש בפגסוס, אולם לא עשתה כך לבסוף.

באחרונה הקונגרס החל בתהליך להעברת חוק המעניק למנהל המודיעין הלאומי לאסור על גופי קהילת המודיעין האמריקני לרכוש רוגלות זרות, ומחייב אותו להגיש לקונגרס דיווח שנתי על "חברות ריגול זרות", ששימוש בכלים שלהן עלול ליצור סיכון לסוכנויות הביון האמריקניות.

ב-2021 הוכנסו שתי חברות סייבר התקפי ישראליות – NSO וקנדירו (Candiru) – ל"רשימה השחורה", רשימת החברות המזיקות לאינטרס הלאומי של ארה"ב, שמנפיק משרד המסחר האמריקני – ולכן אסור לבוא עימן במגע עסקי.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. משה

    ברק גרם לממשל ארה"ב להכניס את החברות קנדירו ו nso לחברות שנפסלו ע"י ממשל ארה"ב בכדי שיוכל לחגוג עם חברת פארגון וכל זה בפגיעה קשה במדינת ישראל מבחינת בטחונית וכלכלית. לצערינו ברק לא רואה מסנטימטר את טובת מדינת ישראל. מאז שנזרק ע"י העם מראשות הממשלה הוא פשוט השנאה והקנאה גרמה לו להתחרפן.

אירועים קרובים