האם אילון מאסק יעזוב את ניהול טוויטר?

מאסק העלה סקר שבו הוא שאל את הגולשים האם עליו לעשות זאת, והצהיר שימלא אחר כל החלטה שהם יקבלו ● הם השיבו ברוב גדול שכן, ועכשיו נותר לראות האם הוא אכן יעשה זאת

נתבעים על ידי עובדים. אילון מאסק, הבעלים, וטוויטר.

אילון מאסק ממשיך לעשות כותרות: הבעלים של טוויטר העלה אמש (א') סקר לעמוד שלו ברשת המצייצת, שבו הוא שאל את העוקבים אחריו האם הוא צריך לעזוב את תפקידו כעומד בראשה. הוא הבטיח לעשות כפי שהעוקבים יחליטו. אלה הכריעו ברוב גדול בעד העזיבה שלו – 57.5% השיבו "כן" ו-42.5% – "לא". אם הוא יעמוד בהבטחתו, סביר להניח שהוא ישחרר בשעות הקרובות או בימים הקרובים הודעה שלפיה הוא עוזב את תפקידו.

מדובר בהתנהלות די מוזרה של מאסק, לא בגלל עצם העלאת הסקר – הוא עורך סקרים כאלה בעמוד שלו מפעם לפעם, אלא עקב העובדה שהוא לפחות שוקל את עזיבת ראשות טוויטר חודשיים בלבד אחרי שהוא רכש את החברה.

תוצאות הסקר.

תוצאות הסקר. צילום: צילום מסך

מאסק העלה את הסקר למשך 11 שעות, והדד ליין עבר היום לפני הצהרים. 20 דקות אחרי שהעלה אותו, הוא צייץ: "כפי שאומרת האמרה, תיזהרו עם מה שאתם מאחלים לו, כי זה עלול להתגשם". הוא השיב לשאלות של כמה גולשים וכתב כי "העניין הוא לא למצוא מנכ"ל, העניין הוא למצוא מנכ"ל שיכול לשמור את טוויטר בחיים", והוסיף: "אף אחד לא רוצה תפקיד שיכול לשמור את טוויטר בחיים. אין ממשיך".

שורה של שערוריות

מאז שמאסק החליט באוקטובר האחרון שהוא הולך על המהלך של רכישת טוויטר תמורת 44 מיליארד דולר (הוא הודיע על כך, אולם לאחר מכן ניסה לחזור בו), כמעט שלא היו יומיים שבהן הוא לא עלה לכותרות בהקשר של התנהלותו בחברה. מיד לאחר שמאסק קיבל לידיו את הרשת המצייצת הוא החל במסע פיטורים של אחוזים ניכרים מעובדי טוויטר, כולל כל ההנהלה; החזיר את דונלד טראמפ לטוויטר, שהושעה על ידי ההנהלה שאותה הוא פיטר – גם כאן לאחר סקר עוקבים; השיק את ה-וי הכחול במחיר של שמונה דולר ובינתיים השעה את המהלך; הסתכסך עם מנכ"ל אפל, טים קוק, ועשה אתו "סולחה"; השעה את חשבונו של הראפר קניה ווסט, לאחר שזה התבטא התבטאויות אנטישמיות; החליט על הגדלת מספר התווים המקסימלי לציוץ מ-280 ל-4,000; הסיר מהרשת חשבון של משתמש שהשתמש במידע פתוח ברשת על מנת לעקוב אחרי תנועות המטוס הפרטי שלו; והשעה עיתונאים מטוויטר – והחזיר אותם. בנוסף, שני ארגונים שעוסקים בהדברת שנאה – המרכז למאבק בשנאה דיגיטלית והליגה נגד השמצה – פרסמו הודעה שלפיה כמות דברי השנאה בטוויטר זינקה מאז שמאסק רכש את הרשת החברתית. הוא הכחיש את הטענה הזאת, וטען כי היא דווקא ירדה.

כמו כן, רק בימים האחרונים הוא הודיע כי הוא מחפש משקיעים בטוויטר והנהלת הרשת שינתה את המדיניות שלה, כך שחשבונו של מי שיפרסם בה לינק לרשת חברתית אחרת, דוגמת פייסבוק וטיקטוק – יוסר.

איל ההון עלה לכותרות בתקופה זו גם בהקשרים אחרים, ובמרכזם הצניחה במניות טסלה, שבגללה הונו ירד בצורה ניכרת בחודש האחרון, והוא כבר לא האיש העשיר ביותר בעולם – תואר שבו החזיק למשך תקופה ארוכה.

האם מאסק ימלא אחר צו הגולשים – מה שכאמור, הוא הבטיח שיעשה? זה לא ברור: הוא אמנם עשה זאת בעקבות סקרים אחרים שהעלה, אבל מדובר באיש לא ממש צפוי, כך שמה שנותר הוא לחכות ולראות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים