"אנחנו נמצאים בתהליך של מעבר לדור טכנולוגי חדש"

"הרבה שנים דיברו על המעבר לענן, אבל עכשיו זה קורה; ארגונים מבינים שהוא הכרחי, וזה יתפתח עוד בישראל עם פתיחת אזורי הענן החדשים", כך אמר רמי מנחם, סמנכ"ל התפעול של סאפ ישראל

רמי מנחם, סמנכ"ל התפעול של סאפ ישראל.

"העולם נמצא כיום בתהליך של קפיצה דורית, במעבר לעולם טכנולוגי חדש. אם בעבר האון-פרמיס נתן את הטון, ארגונים נעים אל עבר הענן. הרבה שנים דיברו על זה, אבל עכשיו זה קורה. הענן הופך להיות משהו שארגונים מבינים שהוא הכרחי להם, והוא יתפתח עוד בישראל, עם פתיחת אזורי הענן", כך אמר רמי מנחם, סמנכ"ל התפעול של סאפ ישראל.

מנחם דיבר בכנס RISE with SAP, שחברת הענק ערכה הבוקר (ב') באולם האירועים הגן בשפיים, בהפקת אנשים ומחשבים. בכנס, שאותו הנחה נדב בורנשטיין מערוץ 12, השתתפו מאות נציגים של לקוחות החברה ושותפיה העסקיים.

באומרו "אזורי ענן", מנחם התכוון לאזורים שספקיות הענן הגדולות מתכוונות לפתוח – וחלקן כבר פתחו – בישראל בעקבות המכרז הממשלתי נימבוס. אזורים אלה יאפשרו לארגונים לאחסן את המידע בענן שנמצא בישראל – מה שרלוונטי במיוחד לארגונים שהרגולציה מחייבת אותם לעשות את זה, כגון מגזרי הביטחון והבנקאות.

לדבריו, "בענן הרבה יותר קל לצרוך חדשנות, לא להיתקע עם יישומים של 20 שנים. הסביבות הרבה יותר מאובטחות כי הן נבנו מראש ככה ולא טלאי על טלאי כמו באון-פרמיס. בנוסף, הוא עונה למחסור בכוח אדם".


צילום ועריכת וידיאו: ליטל רובינשטיין

מנחם דיבר על הפעילות של סאפ בתחום האפליקציות העסקיות בענן. "מעל 250 מיליון משתמשים במוצרים של החברה בענן, מעל ל-3,000 לקוחות RISE with SAP בעולם, עם זינוק של 72% משנה לשנה. שניים מאותם ארגונים הם מרצדס וה-NBA", אמר. "מעל 15,500 לקוחות משתמשים בפתרון ה-BTP (ר"ת Business Technology Platform) שלנו. הפתרון מאפשר לקחת את סביבות האון-פרמיס ולשדרג לסביבות החדשות בענן. מקיפה אותו שכבת פלטפורמה כשירות (PaaS), שאפשר לפתח בה ב-Low Code / No Code, ולבצע אינטגרציה. הם מקבלים התייעלות תפעולית, חיסכון ושליטה בהוצאות, אוטומציה. נכון להעביר את משקל הכובד ל-BTP, כי כך הרבה יותר קל לעשות שדרוגים בעתיד".

"פתרון ה-RISE מאפשר לשמר את ההשקעות הגדולות שארגונים עשו לאורך השנים ולהעביר אותן אל הענן. כך, לארגון יש הרבה יותר יכולת להתמקד בביזנס שלו", ציין מנחם.

"RISE פועל על כל אחד מארבעת ספקי הענן הגדולים בעולם: AWS, מיקרוסופט, גוגל קלאוד ועליבאבא", הוסיף. "הוא מוצע כרישיון בענן, עם פתרונות כשירות. כמו כן, הפתרון מספק אבטחה, עדכונים, גיבוי והתאוששות מאסון, מוניטורים, בסיס, DBA ושירותי תשתית, אנליטיקה ותכנון. סביב הפתרון הזה נבנים כלי אוטומציה ואינטגרציה, שמאפשרים לקבל את השירותים גם ללא מגע יד אדם".

מנחם הוסיף כי הפתרון החדש עונה לצרכי הרגולציה של ארגונים שזה רלוונטי להם. "ביצענו השקעות גדולות על מנת לעשות זאת, והחל מ-2023 נהיה זמינים עם פתרון שנותן מענה לרגולציה על גבי האזורים שספקי הענן הגדולים מקימים בארץ. מדובר באמון רב של סאפ בישראל, שמעיד על המחויבות שלה לשוק הישראלי", אמר.

אחד הפתרונות הבולטים שמוטמע כחלק מה-RISE הוא זה של סיגנביו הגרמנית, שסאפ רכשה בשנה שעברה תמורת יותר ממיליארד יורו. "מדובר בפלטפורמה לניתוח ושיפור תהליכים עסקיים, שמאפשרת מודרניזציה של יישומים שפותחו לפני שנים רבות. היא טוענת תהליך עסקי לתוכה ומציגה אותו, את צווארי הבקבוק שבו ואת מוקדי היעילות. אפשר לבנות במערכת החדשה, ליישם במערכת ולראות את הרווח", אמר מנחם.

לסיכום הוא ציין כי "כל ארגון הוא שונה – יש חברות עם מחשוב מורכב ומערכות מסובכות, כמו שרשרת אספקה ומערכות פיננסיות. לכן, כל לקוח נדרש למסע מחשוב ייחודי. אנחנו, בסאפ, מדברים על ארגון חכם בענן, כאשר כל הארגונים יגיעו לאותו המקום, אבל לכל אחד יש את הדרך השונה שלו, כי לכל אחד יש צרכים עסקיים אחרים ומטרות שונות – הן ברמה האפליקטיבית והן ברמה הטכנולוגית".

שמוליק סיטון, ארכיטקט לארגוני אנטרפרייז בסאפ ישראל.

שמוליק סיטון, ארכיטקט לארגוני אנטרפרייז בסאפ ישראל. צילום: ניב קנטור

כמה שאלות – ותשובות – על SAP S/4 HANA

שמוליק סיטון, ארכיטקט לארגוני אנטרפרייז בסאפ ישראל, דיבר על פתרון S/4 HANA ואמר כי הוא עונה על כמה שאלות: "מה קורה עם התהליכים שהארגון 'מלביש' על ה-ERP? איך זה ייראה בתוך המערכת החדשה? האם זה דורש ניהול התהליך? והאם זה מייעל את העבודה?"

"הפתרון מעביר את פלטפורמת ה-ERP למתכונת של ארגון חכם", אמר. "יש בו יכולות מובנות רבות, שמשפרות את התהליך העסקי, כולל ביצועו בצורה רובוטית (RPA). הוא מאפשר ארבעה דברים עיקריים: ניתוח וכרייה של תהליכים, מידול של התהליכים והמסע, משילות על תהליכים והוצאה לפועל אוטומטית, ושיתוף פעולה בתהליכים – יצירה של אמת ארגונית אחת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים