עיריית נתניה משדרגת את מערך הטלפוניה שלה – עם אוויה

בסופו של הפרויקט רחב ההיקף - שההשקעה בו מוערכת בכמיליון ש' - יחוברו 2,000 מעובדי העירייה בכ-40 אתריה למערכת טלפוניה אחת, גמישה, יעילה ונוחה ● העירייה עתידה לשפר בכך את השירות לתושב ולחסוך בעלויות

בכירי עיריית נתניה. מימין לשמאל: בוריס מקסימוב, סגן מנהל אגף מחשוב ומערכות מידע; ירון ריבו, מנהל אגף מחשוב ומערכות המידע; ויגאל לומברד, מנהל מחלקת טלפוניה ותקשורת ומוביל הפרויקט.

עיריית נתניה מיישמת פרויקט רחב היקף לשדרוג מערך הטלפוניה והתקשורת שלה בכל אתריה בעיר, באמצעות טכנולוגיות תקשורת ה-IP של חברת אוויה (Avaya). עד כה פעלו מערכות הטלפוניה ברחבי העיר בצורה נפרדת ועצמאית באתרים השונים, מה שגרם להוצאות מיותרות על שיחות וסרבול רב בתקשורת בין האתרים.

עם המעבר למערכות אוויה תפעל בעיריית נתניה מערכת טלפוניה מתקדמת, מבוססת תקשורת IP, נוחה לניהול, תפעול ובקרה. מערכת התקשורת עתידה לחבר כ-40 מבנים של עיריית נתניה הפרוסים ברחבי העיר, ביניהם מבני העירייה הראשיים וסניפים קטנים כגון: בית יד לבנים, משרדי החופים, משרדי מינהל הרווחה וסניפים רבים נוספים.

טלפוני IP שניתן להתקשר דרכם מכל מקום

הפרויקט החל לפני מספר חודשים וצפוי להתבצע במספר שלבים. את הפרויקט מבצעת בזק בינלאומי כזכיין במכרז ייעודי לנושא. כחלק מהפרויקט יוחלפו הטלפונים של המשתמשים בקצה לטלפוני IP של חברת אוויה.

עם המערכת של אוויה עובדי העירייה יוכלו להתקשר ולהיות זמינים בטלפון המשרדי, לא רק מן המשרד כפי שהיה עד כה, כי אם גם דרך המחשב, בעבודה מרחוק או בטלפון הסלולרי לפי הגדרתם, תוך מתן דגש על אבטחת המידע.

השינוי יאפשר לעובדי העירייה להיות זמינים ויעילים יותר בעידן העבודה הניידת והעבודה מרחוק. בנוסף לכך, המעבר לטלפוניית IP ולמערכת טלפוניה אחידה לכלל משרדי העירייה, יאפשר לחסוך הוצאות רבות של שיחות בין משרדי העירייה השונים, ולייעל את הוצאת השיחות מתוך הארגון מצירי התקשורת הראשיים.

כחלק מן הפרויקט קיימת התייחסות לשרידות, המשכיות עסקית ופעילות בחירום, במטרה שמערך הטלפוניה של עיריית נתניה ימשיך לפעול גם במקרה של תקלה או אירוע חירום כלשהו באחד מנתיבי הגישה למרכזיה או בדילוג לאתר חליפי.

"שיפור ניכר בהשוואה לניהול המורכב שהיה קודם לכן"

"המעבר למרכזיית ה-IP החדשנית של אוויה היה חלק מחשיבה אסטרטגית", אמר ירון ריבו, מנהל אגף מחשוב ומערכות המידע בעיריית נתניה. "השינוי יאפשר לנו לעבוד במערכת טלפוניה אחת, נוחה לתקשורת מתקדמת. אנו רוצים לאפשר למשתמשים ליזום שיחות ולקבל שיחות לא רק ממכשיר הטלפון שלהם במשרד, אלא גם דרך המחשב או הסלולר, בכל מקום בו הם נמצאים, ובכך לאפשר גמישות תפקודית והמשכיות עסקית לביצוע עבודתם מול התושבים או הגופים השונים. כך למשל, יוכלו עובדי מוקד 106, העובדים במשמרות, לעשות את עבודתם גם מרחוק. מעבר לכך זכינו לתכונות ויכולות חדשות של המרכזייה, כגון: הפעלת נתבי שיחות גמישים, אפשרות לשיחות ועידה, מעבר לשלוחה אחרת כאשר שלוחה אחת תפוסה. מערכת הטלפוניה החדשה שרידה יותר, מנוטרת ומנוהלת מהאתר המרכזי. אנשי אגף מחשוב ומערכות המידע קיבלו מערכת גמישה ונוחה לניהול, שיפור ניכר בהשוואה לניהול המורכב שהיה קודם לכן".

"עד כה עברו כ-400 משתמשים למערכת החדשה, מתוך כ-2,000 משתמשים. ככל שאנו ממשיכים בהליך ההטמעה, אנו רואים את היתרון במעבר לטלפוניית IP, הן בשל החיסכון בעלויות השיחות בין האתרים והן ביציאה מרוכזת של שיחות מהאתרים המרכזיים", הוסיף יגאל לומברד, מנהל מחלקת טלפוניה ותקשורת בעיריית נתניה ומוביל הפרויקט. "ככל שיוגדר צורך, יוכלו המשתמשים להתחבר לאפליקציה של אוויה, באמצעות הענן הפרטי של עיריית נתניה, מכל מקום בצורה שקופה ומאובטחת דרך הטלפון במשרד, המחשב או הטלפון הנייד".

"לאחר שבחנו מגוון פתרונות, בחרנו באוויה כמתאימה ביותר לצורך של עיריית נתניה, בין היתר משום שתהליך המעבר היה הגמיש יחסית לפתרונות האחרים עבור התצורה הקיימת ברשות. האינטגרטור הזוכה, בזק בינלאומי, מבצע את הפרויקט במקצועיות רבה ותוך היכרות משמעותית עם המערך הקיים והטכנולוגיות החדשות של אוויה", ציין בוריס מקסימוב, סגן מנהל אגף מחשוב ומערכות המידע בעיריית נתניה.

ישראל דויד, מנהל לקוחות ב-אוויה ישראל: "המעבר של עיריית נתניה למערך התקשורת המתקדם של אווייה הוא המקפצה לה היא חיכתה. השינוי כבר נראה בעבודה, בשביעות רצון העובדים, בחסכון בעלויות שיחות, בגמישות הניהול ובפשטות התקשורת בין העובדים ובין הסניפים הרבים של העירייה, הפרוסים ברחבי העיר. עם המערכת החדשה, עיריית נתניה מאפשרת קיום תקשורת בין חלקיה השונים, הופכת את אנשי העירייה לזמינים יותר לתושבים ולחבריהם לעבודה, ואת עבודתם ליעילה יותר ומשפרת את השירות לתושבים בעיר".

תגובות

(5)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יעל

    כל תגובה לא מתקבלת, סתם שמתם אפשרות להגיב

  2. יעל

    אולי באמת התושבים יוכלו להשיג אותם , לרוב אין מענה, למרבה הצער כי רוב העובדים מטיילים להנאתם

  3. יעל

    איך בדיוק עובדי העיריה יהיו יותר זמינים? רובם מטיילים בקניות וסידורים

  4. תמיר

    שרות טלפונייה שלכם נתקע בתקופת סאלח שבתי.פשוט בושה ממתינים שעה על הקו כדי שנגיע לשרות שייקח הודעה לחזרה ולא חוזרים תתביישו לכם

אירועים קרובים