הושלמה רכישת סיטריקס ב-16.5 מיליארד דולר – מוזגה עם טיבקו

טום קראוזה, ששימש כראש חטיבת התוכנה בברודקום, משמש כמנכ''ל החברה המשולבת סיטריקס-טיבקו

הושלמה רכישתה. סיטריקס.

הושלמה רכישת סיטריקס על ידי קרנות הון-סיכון תמורת כ-16.5 מיליארד דולר, והיא הפכה לחברה פרטית, שמוזגה עם טיבקו (Tibco).

שתי החברות הודיעו בסוף השבוע האחרון על השלמת העסקה – שאושרה באפריל על ידי בעלי המניות. הקרנות הרוכשות – ויסטה (Vista Equity Partners) ואברגרין (Evergreen Coast Capital), שהיא שלוחה של אליוט (Elliot Investment Management), הוציאו אותה מבורסת נאסדא"ק ומיזגו אותה עם טיבקו, שנמצאת בבעלות ויסטה.

טום קראוזה, ששימש כראש חטיבת התוכנה בברודקום ושהיה איש המפתח ברכישת המיליארדים של VMware – משמש כמנכ"ל החברה המשולבת סיטריקס-טיבקו, דרך היותו מנכ"ל הגוף הפיננסי שהוא הבעלים של שתי החברות, Cloud Software Group (CSG). קראוזה כינה את החברה המשולבת שבראשותו "מנהיגה גלובלית חדשה בעולמות התוכנה הארגונית". באתר של CSG נכתב, כי שתי החברות תפעלנה כיחידות עסקיות נפרדות ותשמורנה על המיתוג שלהן. תחת קראוזה יהיו שני מנכ"לים: סרידהאר מולפודי, שהיה מנהל המוצר הראשי של סיטריקס וישמש מנכ"ל שלה, ומאט קווין, שהיה מנהל התפעול הראשי של טיבקו ומונה למנכ"ל החברה השנייה.

אנליסטים תלו את הסיבות לרכישה במעבר הגרוע של סיטריקס למודל תוכנה כשירות (SaaS) ובכך שלא סיפקה מענה לביקושים שנוצרו בעקבות משבר הקורונה. דיבורים על כך שסיטריקס תירכש על ידי קרנות ותהפוך לפרטית היו באוויר מזה זמן רב, ובאופן חצי רשמי מדצמבר האחרון. בוב קלדרוני, הנשיא והמנכ"ל הזמני של החברה, אמר בעבר, כי "לסיטריקס היו כמה פספוסים באסטרטגיית היציאה לשוק ובתחזית שלה. היו בחברה יותר מדי שכבות על במהלך 12-18 החודשים האחרונים, וכך יותר מדי אנשים קיבלו תשלום על אותה עסקה".

סיטריקס מספקת וירטואליזציה של שרתים, יישומים ושולחן עבודה, רשתות, תוכנה כשירות וטכנולוגיות מחשוב ענן. ב-2020 רכשה סיטריקס את Wrike שבבעלות ויסטה תמורת 2.25 מיליארד דולרים. כעת, בעקבות המיזוג בין סיטריקס וטיבקו, Wrike נפרדה מספקית הווירטואליזציה והענן, ותמשיך להיות פרטית ובבעלות ויסטה.

טיבקו נוסדה ב-1997, וחבילת המוצרים שלה כוללת כלים לניתוח נתונים, וירטואליזציה וניהול. היא נמצאת בבעלות ויסטה מאז 2014. אשתקד השלימה טיבקו את רכישת אינפורמיישן בילדרס הוותיקה, שמפתחת תוכנה לניתוח עסקי. לקרן ויסטה, הבעלים של טיבקו – יש היסטוריה ארוכה של השקעות בחברות טכנולוגיה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים