רשמית: סיטריקס תירכש ב-16.5 מיליארד דולר – ותמוזג עם טיבקו

הרוכשות הן קרנות הון-הסיכום ויסטרה ואליוט, שמתכוונות לבצע את המיזוג ● אנליסטים: סיטריקס מימשה את המעבר למודל SaaS בצורה גרועה ונכשלה במענה לביקושים שנוצרו בעקבות הקורונה

הושלמה רכישתה. סיטריקס.

סיטריקס תירכש על ידי קרנות הון-סיכון תמורת כ-16.5 מיליארד דולר, תצא מהבורסה ותהפוך לחברה פרטית – כך החליטו בעלי המניות שלה בישיבה מיוחדת שהם קיימו בסוף השבוע. בכוונת הקרנות הרוכשות למזג אותה עם טיבקו. העסקה צפויה להסתיים במחצית 2022, בכפוף לאישורים רגולטוריים. אנליסטים תולים את הסיבות לרכישה במעבר הגרוע של סיטריקס למודל תוכנה כשירות (SaaS) ובכך שלא סיפקה מענה מספיק לביקושים שנוצרו בעקבות משבר הקורונה.

לפי המתוכנן, הקרנות הרוכשות – ויסטה ואליוט, שחברה לאברגרין לצורך ביצוע המהלך – ירכשו את סיטריקס לפי שווי של 104 דולר למניה. נתון זה משקף כ-16.5 מיליארד דולר, כאמור. בשלב הבא, בכוונת הבעלים החדשים למזג אותה עם טיבקו, שנמצאת בבעלות ויסטה. סכום הרכישה נותן לבעלי המניות של סיטריקס פרמיה קטנה לעמת שער המניה שלה עם סגירת המסחר בוול-סטריט ביום ו', שעמד על 101.56 דולר.

השותפים העסקיים של סיטריקס הביעו בסוף השבוע שביעות רצון מהמהלך וחזו לנרכשת עתיד ורוד כחברה פרטית, אולם הם לא התעלמו מכך שמדובר במהלך שהוא כורח המציאות.

כבר בנובמבר: סיטריקס הודתה באופן חצי רשמי בכוונתה להירכש

הדיבורים על כך שסיטריקס תירכש על ידי קרנות ותהפוך לפרטית היו באוויר מזה זמן רב, ובאופן חצי רשמי מדצמבר האחרון. בוב קלדרוני, הנשיא והמנכ"ל הזמני של החברה, אמר בחודש זה, במהלך שיחה על תוצאות הרבעון, כי "לסיטריקס היו כמה פספוסים באסטרטגיית היציאה לשוק ובתחזית שלה. היו בחברה יותר מדי שכבות על במהלך 12-18 החודשים האחרונים, וכך יותר מדי אנשים קיבלו תשלום על אותה עסקה".

אנליסטים ציינו כי הפיכת החברה, שמציעה כלי שיתופיות, שירותי ענן וכלי אבטחה שמותאמים במיוחד לעבודה מרחוק לטווח ארוך, מבורסאית לפרטית הייתה צעד מתבקש. זאת, מאחר שלפי דו"ח של בנק ההשקעות וויליאם בלייר, החברה "מימשה בצורה גרועה את המעבר שלה למודל פעילות SaaS ונכשלה בניצול הביקושים שנוצרו בתחומי הפעילות שלה בעקבות משבר הקורונה העולמי".

על פי הדו"ח, "על אף שהסינרגיות הטכניות כאן לא ברורות, הרוכשים מאמינים שהחברה המשולבת תהווה ספקית תשתיות מלאה, מאובטחת ומשופרת לטובת אספקת יישומים ארגוניים, שולחן עבודה וניהול נתונים, ובכך תקדם בארגונים אסטרטגיות IT היברידיות". האנליסטים של בנק ההשקעות ציינו כי "השילוב עם טיבקו יספק לסיטריקס יכולות אינטגרציה ואנליטיות מתוחכמות, שיסייעו לה לממש את חזון סביבת העבודה החכמה שלה".

סיטריקס מספקת וירטואליזציה של שרתים, יישומים ושולחן עבודה, רשתות, תוכנה כשירות וטכנולוגיות מחשוב ענן. לספקית הווירטואליזציה והענן היה, נכון למועד הדיווח – לפני ארבעה חודשים, שווי שוק של יותר מ-10 מיליארד דולר. מניות החברה נסחרו בשנה שעברה במחיר נמוך יחסית – סביב ה-80 דולר למניה. לאחר הדיווח על אפשרות לרכישתה, המחיר עלה ועמד על 94 דולר למניה. למרות העלייה, מדובר במחיר נמוך לערך המניה לעומת השנים האחרונות, כשבשיאה, מחירה עמד ביולי 2020 על 152 דולר ליחידה. לאחר סגירת המסחר ביום ו' עמד המחיר, כאמור, על 101.56 דולר למניה.

שלל רכישות ומיזוגים

ב-2020 רכשה סיטריקס את Wrike שבבעלות ויסטה תמורת 2.25 מיליארד דולר. דיווחים על כוונתה של אליוט לרכוש את סיטריקס צצו כמה חודשים קודם לכן, בשל ירידה של 16% בערך המניה שלה בתוך כשנה. אלא שבסופו של דבר, אליוט רכשה 10% ממניות סיטריקס. כבר ב-2015 היא קנתה נתח מהחברה, וג'ס קוהן, שותף באליוט, הצטרף לדירקטוריון סיטריקס, למורת רוחם של שותפים בחברה. קוהן עזב את הדירקטוריון ב-2020.

לסיטריקס יש כ-100 מיליון משתמשים בקרב כ-400 אלף לקוחות ארגוניים, והיא אוחזת בנתח שוק של 99% מלקוחות פורצ'ן 100 וב-98% מלקוחות פורצ'ן 500. בעבר – ב-2015 וב-2017 – דווח כי היא בחנה את המשך דרכה כחברה עצמאית, לרבות פיצול החברה או מכירתה בחבילה אחת.

טיבקו

טיבקו

טיבקו נוסדה ב-1997 וחבילת המוצרים שלה כוללת כלים לניתוח נתונים, וירטואליזציה וניהול. היא נמצאת בבעלות ויסטה מאז 2014.
אשתקד השלימה טיבקו את רכישת אינפורמיישן בילדרס הוותיקה, שמפתחת תוכנה לניתוח עסקי. לקרן ויסטה – כאמור, הבעלים של טיבקו – יש היסטוריה ארוכה של השקעות בחברות טכנולוגיה. היא השקיעה, בין השאר, בסונטייפ וב-Mabl, ורכשה את אפלאוז, סמאטבר, אפטיו ודאטו.

בקיץ האחרון דווח שהקרנות אליוט ופרנסיסקו פרטנרס רצו ב-2016 למכור את סוניק וול. הן רכשו את סוניק וול כחלק מהרכישה של חלקים מחטיבת התוכנה של דל, שרצתה להיפטר מהם על מנת לממש את עסקת הענק של רכישת EMC. בסופו של דבר, אליוט מכרה את סוניק וול בשנה שעברה. אליוט אף מושקעת בחברת אבטחת היישומים F5.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים