השנה הגרועה של מארק צוקרברג: איבד חצי מההון שלו

מתוך 10 המפסידים הגדולים, שישה הם בעלים ומנכ"לים של חברות טכנולוגיה, שאיבדו יחד כרבע טריליון דולר משוויים, כשאת הרשימה הלא משמחת מוביל מארק צוקרברג

מוסיף אפשרות לאימות בתשלום באינסטגררם ופייסבוק. מארק צוקרברג ביום שינוי שם החברה למטא.

שנה קשה עברה על טייקוני עמק הסיליקון, שאיבדו עד כה מיליארדי דולרים משוויים. מתוך 10 המפסידים הגדולים, שישה הם בעלים ומנכ"לים של חברות טכנולוגיה, שאיבדו יחד כרבע טריליון דולר משוויים.

מוביל את הרשימה הלא משמחת הזאת הוא מארק צוקרברג, מייסד פייסבוק, כיום מטא. שוויו של צוקרברג ירד בשיעור עצום של 70.8 מיליארד דולר, או 56%, עד כה. אבל הוא עדיין מדורג כמיליארדר ה-20 העשיר ביותר נכון ל-18 בספטמבר, לפי מדד המיליארדרים של בלומברג. צוקרברג, בן 38 בלבד, עדיין שווה 54.7 מיליארד דולר, כשהוא מקדים בדירוגו את מייקל דל מחברת ה-IT הקרויה על שמו וצ'אנגפן זאו, מייסד Binance.com, פלטפורמת המסחר במטבעות קריפטוגרפיים הגדולה בעולם במונחים של נפח מסחר.

צוקרברג הוא לא טייקון הטכנולוגיה היחיד שעבר שנה קשה. ג'ף בזוס איבד לאחרונה את תואר האיש השני העשיר בעולם לטייקון ההודי גאוטם אדאני. בזוס, המייסד והיו"ר הבכיר של ענקית הטכנולוגיה והקמעונאות המקוונת אמזון ירד למקום השלישי לפני כמה ימים, ב-16 בספטמבר. הונו נאמד ב-145.8 מיליארד דולר לעומת אדאני, שסיים את היום עם הון של 147 מיליארד דולר.

בדומה לחברות טכנולוגיה אחרות, חברת המדיה החברתית המפעילה את פייסבוק, אינסטגרם ו-ווטסאפ התמודדה עם כמה אתגרים בשנת 2022. בעלי המניות היו חסרי סבלנות והחברה ירדה בשווייה בעשות מיליארדי דולרים, זאת לאחר שלפני קצת יותר משנה היא הצטרפה למועדון היוקרתי של חברות בשווי של טריליון דולר לפחות, עם שווי שוק של 1.078 טריליון דולר שנקבע ב-7 בספטמבר 2021. ביולי האחרון הודיעה פייסבוק על ירידה רבעונית ראשונה בהכנסות מאז שהפכה לחברה ציבורית ב-2012.

כאן אולי כדאי להזכיר: כשאתה בעל מניות, השווי שלך הוא רק "על הנייר". רק כשהכסף האמיתי "שוכב" בבנק שלך – השווי שלך הוא אמיתי.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. זוהר

    אמן כן יהי רצון, שימשיך להיחתך עד האפס.

אירועים קרובים