אפקט נימבוס: MedOne תבנה בתוך שנתיים עוד ארבעה דטה סנטרים

הדטה סנטרים ייבנו במקומות שונים בארץ, והם יתווספו לארבעה שהחברה כבר מפעילה ● רוני שדה, המנכ"ל: "המטרה - לספק פתרונות לארגונים בתחום ההיברידי, ולהתחרות אך גם לשתף פעולה עם השחקנים הגדולים בענן"

רוני שדה, מנכ"ל MedOne.

אפקט מכרז הענן הממשלתי נימבוס והשפעתו על שחקני הדטה סנטר הישראליים ממשיכים לצבור תהודה ותאוצה: MedOne, אחת מחברות הדטה סנטר והענן הגדולות בישראל, תקים עד 2024 עוד ארבעה דטה סנטרים, במקומות שונים בארץ, בנוסף לארבעה שהיא כבר מפעילה – כך אמר רוני שדה, מנכ"ל החברה, בראיון לאנשים ומחשבים.

בחודש שעבר מכרה משפחת לבנת, הבעלים של MedOne, כ-49% אחוזים ממניות החברה לקרן ברקשייר פרטנרס האמריקנית. סכום העסקה לא נמסר, אך הוא מוערך ב-730 מיליון שקלים – נתון שמשקף שווי חברה של כ-1.5 מיליארד שקלים. החברה מעסיקה 50 עובדים ויש לה 25 אלף מ"ר בנויים של חוות שרתים. בימים אלה היא נמצאת בתהליך של רכישת קרקעות נוספות, כמו גם אבטחה של אמצעי אנרגיה ותכנון.

הקרן האמריקנית שהשקיעה ב-MedOne מצטרפת לחברות בינלאומיות נוספות שנערכות להתאים את עצמן לשוק המתרחב בארץ, ובונות כאן דטה סנטרים חדשים. אחת מהחברות הללו היא סרבר פארם, שבונה דטה סנטר בבני ציון, בין היתר עבור בזק בינלאומי, שגם היא שחקנית מרכזית בשוק. חברה נוספת היא גלובל דטה סנטר, שנרכשה לפני כשנה על ידי הקרן האמריקנית EdgeConnex, והשלימה הקמת מבנה ענק של דטה סנטר בפתח תקווה – אחד מהשניים שיהיו לגוגל בישראל. גוגל היא אחת החברות שזכו במכרז הענן הממשלתי נימבוס. החברה השנייה שזכתה, אמזון (AWS), טרם מסרה פרטים על הדטה סנטר שהיא בונה כאן. גם מיקרוסופט ואורקל, שהפסידו במכרז, בונות דטה סנטרים מקומיים, כאשר אורקל כבר חנכה את המרכז הראשון שלה במתקנים של בינת בירושלים, ועובדת בימים אלה על הדטה סנטר השני. על פי שמועות בשוק, בקרוב ייכנסו שחקנים נוספים לזירה.

"מכרז נימבוס מחייב אותנו להיות טובים יותר"

"שוק הדטה סנטר הישראלי צומח, וללא ספק למכרז נימבוס יש חלק בזה", אמר שדה. "ההשקעה של הקרן האמריקנית היא ללא ספק הבעת אמון בנו ובשוק הישראלי, ואחד המהלכים שאנחנו מתכננים הוא התרחבות – גם פנימה וגם לשווקים בחו"ל".

לדבריו, "מכרז נימבוס עורר את התחרות בשוק, וזה מחייב אותנו להיות טובים יותר. לכן, האסטרטגיה שלנו היא לבדל את עצמנו מהמתחרים ולהיות, למעשה, חברת בוטיק, כדי למשוך את כל השוק, הלקוחות והספקים לסטנדרטים גבוהים יותר. בכל מקרה, אנחנו בפתחה של תקופה מרתקת".

הוא ציין שתי זירות תחרות נוספות: הענן ופתרונות לארגונים שעובדים בצורה היברידית. "יש ל-MedOne ענן מקומי, לפי כל הכללים הנדרשים, שהוקם עוד לפני מכרז נימבוס. השחקניות הגדולות – אמזון, גוגל, אורקל ומיקרוסופט – עדיין לא שם".

דטה סנטר של MedOne.

דטה סנטר של MedOne. צילום: יח"צ

"הבידול שלנו יהיה בתחום הקריטי של גיבוי ושחזור כשירות (DRaaS – Disaster Recovery as a Service)", אמר שדה. הוא ציין ש-MedOne הטמיעה פתרון של זרטו הישראלית, שמאפשר שחזור מידע באופן מדויק ומהיר, מהרגע שבו המערכת נפרצת ואף נחסמת על ידי ההאקרים. "הייחוד של הפתרון שלנו הוא בכך שהוא מאפשר ללקוח להמשיך לעבוד בצורה היברידית ברגע של משבר. כל המערך שלו עולה לענן, והוא ממשיך לעבוד בסביבת הקלאוד עד לסיום התקלה. הלקוח משלם רק עבור הזמן שהוא עובד בענן, והמשמעות של זה היא חיסכון משמעותי בעלויות", הוסיף.

מה הייחודיות שלכם? יש פתרונות דומים בשוק.
"נכון שניתן למצוא פתרונות דומים אצל המתחרים, אבל לטעמי, נושא ההתאוששות מאסון (DR) הוא עניין של מומחיות והתמקצעות, ואני חושב שיש לנו את האנשים הטובים ביותר בתחום".

בנוסף, שדה ציין כי MedOne הכניסה רחפן לדטה סנטר שלה בטירת הכרמל, שמבצע שם פעולות סריקה ובדיקת תקינות בכל זמן נתון, ומדווח לבקרה.

"מצד אחד נעבוד עם המתחרות, ומהצד השני נתחרה בהן"

אלי מטרה, סמנכ"ל השיווק והמכירות של MedOne, מיפה את שוק הדטה סנטר הישראלי, שלא ברור לרבים. זאת, בשוק שבו יש פתרונות דטה סנטר עם גישה לענן, כמו התוצרים של מכרז נימבוס, ויש עדיין את השוק של הדטה סנטרים ההיברידיים, שקיימים ברוב הארגונים, ולשם הולכת MedOne. "מכרז נימבוס, בהגדרה, מיועד לארגונים שרוצים להעביר מידע לענן, כמו משרדי ממשלה", אמר. "אבל ארגון שכבר יש לו ארונות תקשורת ומידע לא יכול להעביר אותם ל-AWS או לגוגל, כי אין אפשרות לגורמים חיצוניים לעבוד בסביבה הזאת. AWS וגוגל מספקות את אותו דפוס שירות בכל העולם, ולכן, אם יש לארגון צורך בהוספת ארונות, הוא צריך למצוא את הפתרון באופן עצמאי. פה אנחנו נכנסנו לתמונה, עם הפתרונות שלנו לתחום ההיברידי".

שדה חידד את מפת התחרות בשוק: "כל החברות יהיו באוויר כבר בתוך שנתיים, כאשר אנחנו מצד אחד נעבוד עם כל החברות ומהצד השני – נתחרה בהן". הוא הסביר כי "אם יהיה לנו לקוח שנבין שהסביבה הכי טובה עבורו היא ב-Azure – נעזור לו, ואם נבין שהענן שלנו מתאים יותר – נתחרה באחרים. כך בנוי השוק גם כיום".

לסיום, הוסיף שדה עוד הסבר להחלטה של MedOne לבנות עוד ארבעה דטה סנטרים: "בשנים האחרונות השקענו בפתרונות שמקטינים את צריכת האנרגיה בחדרי המחשב. הסיבה לכך היא הנחת היסוד בעולם שלפיה בעתיד לא יהיה מספיק חשמל על מנת לספק את הצרכים של הדטה סנטרים, ולכן צריך להיערך מראש לפתרונות שהן מוזילים את העלויות ללקוח והן תורמים לצמצום הפגיעה בכדור הארץ".

 

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. תומר

    חברת קונקט מחברת בין כל הדאטא סנטרים באמצעות מערכת מיוחדת שפותחה עלידי טלראן תקשורת .

  2. Moto

    קשקוש. אמאזון, גוגל ומיקרוסופט יבלעו את הגמדים המקומיים כמו מד-וואן. לקוחות שהשקיעו בvmware, יכולים לעבור ממידית לענן AWS, בניגוד גמור לאמור בכתבה. (VMV). ייתכן (לכאורה) שזאת הסיבה מדוע שי ליבנת נפטר מהאחזקות במד-וואן.

  3. יקי שאלתיאל

    מד1 תמיד היו מובילי שוק בתחום האירוח, מהלך חשוב

אירועים קרובים