המשקיעים מרוצים: נטפליקס איבדה ברבעון "רק" מיליון מנויים

זאת, לאחר שהחברה והאנליסטים חזו שהנתון עלול להגיע ליותר משני מיליון ● עליות נרשמו ברבעון השני בהכנסות, אם כי הרבה פחות מאשר בהוצאות, וברווח הנקי ● בהנהלה צופים חזרה לגידול במספר המנויים ברבעון השלישי

הצלחה למתכונת המנוי המוזל ותומך הפרסומות שלה. נטפליקס.

נטפליקס איבדה מנויים ברבעון, אולם המשקיעים בחברה מרוצים, שכן המספר היה קטן מהתחזיות שלה ושל האלינסטים, ועמד על מיליון במקום צפי ליותר משני מיליון. כמו כן, התוצאות שהשיגה החברה היו טובות ביחס לתחזיות. לכן, בעלי המניות העלו את שער מניית החברה בכמעט 8% לאחר סגירת המסחר בוול-סטריט אמש (ג').

מספר המנויים לשירות של נטפליקס עמד בסוף הרבעון השני של השנה על 220.67 מיליון, כאשר על פי הערכות האנליסטים, הוא יכול היה לרדת אף לפחות מ-219 מיליון.

המגמה בכל הקשור למספר מנויי נטפליקס החלה לנטות לרעתה עוד בשנה שעברה: ב-2021 עלה הנתון ב-9% בלבד, וברבעון הראשון של השנה הוא אף ירד ב-200 אלף. לקראת תוצאות הרבעון השני פרסמו הן החברה והן האנליסטים הערכות קודרות, שבסופו של דבר התברר שהיו מוגזמות.

עם זאת, היתרון של נטפליקס אל מול המתחרות שלה עדיין גדול. מספר הדקות שהקדישו המנויים לצפייה עמד ברבעון השני על 1.334 מיליארד, בעוד שבקרב החברות האחרות הנתון היה קטן בהרבה: 75 מיליון דקות צפייה בשירות של CBS, כ-597 מיליון בזה של NBC, דיסני פלוס עם 245 מיליון דקות צפייה, אמזון פריים עם 174 מיליון ו-22 מיליון בלבד ל-Apple TV.

התוצאות

נטפליקס פרסמה את הדו"חות הכספיים הן של הרבעון השני והן של המחצית הראשונה. בחודשים שבין אפריל ליוני עלו ההוצאות שלה ב-16.3% ל-6.4 מיליארד דולר, בעוד שההכנסות גדלו ב-8.6% בלבד ל-7.97 מיליארד. למרות זאת, הרווח הנקי גדל ב-6.5% ל-1.4 מיליון דולר והרווח למניה עלה ב-7.4% ועמד על 3.2 דולר.

בסעיפים הגולמיים, ההוצאות רשמו עלייה של 16.7% ל-4.7 מיליארד דולר, הרווח פחת ב-1.3% ל-3.3 מיליארד והרווח השולי עמד על 41.14%. ההוצאות התפעוליות גדלו ב-15.2% ל-1.7 מיליארד דולר והרווח פחת ב-14.6% וסיים את הרבעון כשהוא עומד על 1.6 מיליארד.

במהלך המחצית הראשונה של השנה, ההוצאות רשמו עלייה של 14.9% ל-1.2 מיליארד דולר, ההכנסות עלו ב-9.2% ל-15.8 מיליארד, הרווח התפעולי פחת ב-6.77% ל-3.55 מיליארד והרווח הנקי רשם ירידה קלה, של 0.7% ועמד על קצת יותר משלושה מיליארד.

במכתב ששלחה לבעלי המניות ביטאה הנהלת נטפליקס גישה אופטימית, עקב הגידול בהכנסות החברה למרות ההשפעה השלילית של הדולר החזק. החברה מצפה לחזור ברבעון השלישי למגמה חיובית בנוגע למספר המנויים וחוזה כי הוא יגדל בתקופה זו בכמיליון. זאת, "על רקע שיפור התוכן והרזרבות הכספיות האדירות של נטפליקס". "ב-25 השנים האחרונות הצלחנו להגדיל את מספר המנויים מדי שנה. אין סיבה שלא נחזור על כך גם בשנים הבאות", ציינה ההנהלה.

יצוין כי בקרוב מתכוונת נטפליקס להשיק שירות מוזל – עם פרסומות. באחרונה פורסם שהחברה שתספק את הטכנולוגיה שתאפשר לה להכניס את אותן פרסומות היא מיקרוסופט, כשיש אנליסטים שמעריכים שהאינטרס של נטפליקס מאחורי שיתוף הפעולה הזה הוא שהענקית מרדמונד תרכוש אותה. החברה אף הודיעה באחרונה על פיטורים של 150 עובדים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים