האם מאחורי השת"פ בין נטפליקס למיקרוסופט מסתתרת תוכנית סודית?

אנליסטית בכירה מנידהאם מעריכה, כי הכוונה של נטפליקס בשיתוף הפעולה הזה היא התקרבות למיקרוסופט בתקווה להירכש על ידה

מה מסתתר מאחורי שיתוף הפעולה של נטפליקס עם מיקרוסופט?

באחרונה עלו שלל ספקולציות בקרב אנליסטים על האפשרות שנטפליקס משתפת פעולה עם מיקרוסופט על רקע איזושהי תוכנית סודית הקשורה לאפשרות של מיזוג או רכישה. את ההשערה הזו מחזקת אנליסטית בכירה מנידהאם, לורה מרטין, שטוענת כי זו כנראה הכוונה של נטפליקס.

בשבוע שעבר הודיעה חברת הסטרימינג, כי תעבוד עם מיקרוסופט כשותפת טכנולוגיית הפרסום הגלובלית שלה כאשר תשיק שכבה טכנולוגית לתמיכה בפרסומות.

אחת הסיבות להערכה של מרטין היא, שעל אף שהייתה יכולה לעבוד עם חברות אחרות – בהן גוגל, רוקו ו-NBCUniversal של קומקסט, שלכולן יש פלטפורמה מפותחת, היא בכל זאת החליטה על שיתוף פעולה עם מיקרוסופט, שעדיין צריכה להשלים את שילוב הטכנולוגיה שרכשה מ-AT&T בסוף השנה שעברה כדי לספק לנטפליקס את הטכנולוגיה.

עוד ציינה מרטין, כי "כל השחקנים האחרים, שהיו מאפשרים לנטפליקס להיכנס מהר יותר לפרסום, לא יכולים לקנות אותה – או שהם קטנים מדי, או שהרגולטורים לא ייתנו לגוגל להשתלט על נטפליקס, כי הרגולטורים רוצים שגוגל תהיה קטנה יותר, לא גדולה יותר. אז יכול להיות שהמשחק האמיתי כאן הוא, שנטפליקס מנסה להתקרב למיקרוסופט בתקווה שאחרי ש'תעכל' את רכישת אקטיוויז'ן בליזארד (Activision Blizard), תרכוש מיקרוסופט אחריה את נטפליקס, שתהיה מעין השלמת תוכן וידיאו, תוכן וידיאו מובחר, נוסף על אקטיוויז'ן, שנמצאת במרחב משחקי הווידיאו".

נטפליקס, שהודיעה כי תשיק שכבה חלקית לתמיכה בפרסומות עד סוף 2022 במטרה להאיץ את צמיחת המנויים וההכנסות שלה, עדיין לא הודיעה על גיוס של מנהל פרסום בכיר, ולדעת מרטין, ההחלטת על הספק המרכזי לשילוב הפרסומות הייתה צריכה להגיע לאחר גיוס כוח אדם מתאים.

מנגד, אדריכל הטכנולוגיה לשעבר של נטפליקס, דיוויד רונקה, שעומד כיום בראש טכנולוגיית הווידיאו בפייסבוק, ציין שהשדרה של שירות הסטרימינג של נטפליקס מבוססת על תוכנת מיקרוסופט, כולל Windows Media ו-ActiveX.

ללא קשר לקשיים שלה בוול סטריט ולירידה בשווי השוק שלה, פניית נטפליקס לשותף טכנולוגי מהימן אינה מהווה בהכרח רמז ישיר לעסקה כלשהי. עם זאת, להערכת האנליסטית, נטפליקס לא תוכל להגיע לשוק עם פרסומות לפחות עד אמצע 2023, והיא טוענת, כי "נראה שלנטפליקס אין זמן הגעה לשוק בעדיפות שהיא זקוקה לה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים