עקב צפי לצמיחה חלשה – נטפליקס מפטרת 150 עובדים

לפי The Verge, מרבית העובדים שיאלצו לעזוב את החברה מועסקים בארצות הברית ● בנוסף החברה גם מפטרת עובדים רבים שעבדו באתר האמריקני Tudum, אשר מופעל על ידי נטפליקס עצמה

מפטרת עובדים. נטפליקס.

הקרב על הובלת שוק שירותי הסטרימינג קשוח, ונטפליקס (Netflix) – מהחברות הוותיקות והמצליחות בו – מסיקה כעת מסקנות ראשונות ממצבה החדש מול מתחרותיה, ומפטרת 150 עובדים, לנוכח סיכויי הצמיחה הנמוכים יותר שלה, לפחות בעתיד הקרוב.

ענקית הסטרימינג האמריקנית הודיעה על פיטוריהם של כ-150 "עמיתים מעולים", לדבריה "בעיקר בגין צורכי החברה ולא עקב ביצועים אישיים", כך אמר דובר החברה לתקשורת אתמול (ג'). בנוסף, נטפליקס גם צמצמה את עבודת קבלנות המשנה שלה וכן החלה מפטרת עובדים רבים שהועסקו באתר האמריקני Tudum, המופעל על ידי נטפליקס עצמה, כך דיווחו כלי התקשורת.

לפי The Verge, מרבית נפגעי הפיטורים הללו הם עובדי החברה בארה"ב.

התחרות המתעצמת מחייבת היערכות שונה

התחרות הגדולה ביותר של נטפליקס מגיעה כיום מהענקיות דיסני (Disney) ואפל (Apple), שכמותה גם כן מספקות שירותי הזרמה למנויים וגם עומדות מאחורי הפקות עצמאיות.

בנוסף, לפי דיווחים, נטפליקס אומרת כי זיהתה גם את השיתוף הבלתי חוקי של חשבונות משתמש כמכשול לצמיחתה כיום.

שירות הסטרימינג הודיע באחרונה ​​על ירידה במספר המנויים שלו, וזאת לראשונה מזה יותר מעשר שנים. מדובר בירידה של 200,000 מנויים – פחות מ-0.1 אחוז מבסיס המנויים של החברה, הכולל 221.6 מיליון מנויים משלמים.

לכאורה מדובר בירידה זעירה, אולם הנתון הזה הספיק כדי לעורר דאגה בקרב בעלי המניות של נטפליקס. "האטת הצמיחה של ההכנסות שלנו פירושה שאנחנו חייבים גם להאט את צמיחת ההוצאות שלנו כחברה", אמר הדובר.

יצוין כי על פי דיווח של וראייטי (Variety) שפורסם השבוע, נטפליקס בארה"ב החלה להציג – ככל הנראה כאקט שיווקי – למספר משתמשים נבחרים, סדרות וסרטים חדשים שעדיין לא זמינים לכל מנויה. לא ברור לעת עתה אם מדובר במודל חדש של מנוי – אם לאו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים