במקום הכי נמוך: האקרים איראניים הורידו את אתר עיריית תל אביב

ההאקרים תקפו הבוקר (ב') את אתר העירייה, ובמקום התוכן הרגיל פרסמו הודעה שמברכת קדוש שיעי וטרוריסט פלסטיני ● האתר חזר לפעילות כעבור שעתיים

גם במקרה של מתקפת סייבר של החיזבאללה נגד ישראל, האיראנים נמצאים ברקע.

עוד מתקפת סייבר איראנית על מטרה ישראלית: הבוקר (ב') תקפו האקרים מהרפובליקה האסלאמית את האתר של עיריית תל אביב-יפו והביאו לקריסתו. האתר שב לפעול באורח תקין כעבור שעתיים.

בעת נפילת האתר העירוני, ברשתות החברתיות באיראן התפרסמו דיווחים של קבוצת האקרים שנטלה אחריות על המתקפה. לדבריהם, עלה בידם להשתלט על מערכת התשלומים המקוונת של עיריית תל אביב-יפו.

ההאקרים החליפו את תכני האתר בטקסט שקשור לקרב כרבלא – קרב שאירע בחודש אוקטובר בשנת 680 לספירה בכרבלא שבעיראק של ימינו. תומכיו וקרוביו של נכדו של הנביא מוחמד, חוסיין בן עלי, נלחמו מול כוח צבאי שנשלח מטעם יזיד הראשון, החליף האומיי. חוסיין ותומכיו נהרגו בידי כוחותיו של יזיד במהלך קרבות היום הראשון בכרבלא. לקרב יש חשיבות גדולה להתפתחות האסלאם השיעי, שחרת על דגלו את האמונה כי "כל יום הוא עשוראא, כל מקום כרבלא". הקרב של חוסיין מצוין על ידי השיעים בכל שנה בתקופה של 10 ימים בחודש מוחרם, והשיא שלהם הוא ביום העשירי, יום העשוראא, שאותו הם הפכו לאחד הימים המרכזיים ביותר בזרם הדתי שלהם.

הטקסט שהופיע באתר במקום התוכן הרגיל.

הטקסט שהופיע באתר במקום התוכן הרגיל.

בהודעה כתבו התוקפים כי "בשעה 900 בזמן כרבלא הקדוש, בשם האל, החסד, הרחמן ביותר, מתחילות פעולות הסייבר של מפקד השהידים אזהר אל-דולאימי (לוחם עיראקי ותומך באיראן, חבר 'קבוצה מיוחדת', שהוביל את הפשיטה על מפקדת מחוז קרבאלה, ואשר נהרג על ידי כוחות ארצות הברית במאי 2007 – י"ה). אפליקציה לענייני תעבורה עירונית, קנסות חנייה והחלפת דייר בנכס – הושבתה לחלוטין". הכותבים חתמו את ההודעה ב-"נכתב בבגדד בשעה תשע, זמנו של השהיד בהאא אבו אל עטא (בהאא סלים אבו אל-עטא היה טרוריסט פלסטיני, מפקד מרחב צפון בזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני. הוא חוסל על ידי צה"ל בנובמבר 2019 – י"ה)".

בעיריית תל אביב-יפו אישרו את העובדה שאתר האינטרנט הושבת, אולם לא התייחסו לדיווח שלפיו הייתה זו מתקפת סייבר.

שתי המתקפות האיראניות האחרונות (שפורסמו) על יעדים ישראליים

בחודש יוני השנה האקרים איראניים פרצו לתיבות המייל של בכירים ישראליים, בהם ציפי לבני, לשעבר שרת החוץ, וכן אלוף במיל' ושגריר לשעבר של ארצות הברית בישראל – כך גילו חוקרי צ'ק פוינט. הפצחנים התחזו לאותם הבכירים וביצעו תקיפות פישינג ממוקדות.

עוד בחודש שעבר, האקרים מלבנון תקפו מטרות ממשלה וביטחון בישראל – בחסות המשטר האיראני. מיקרוסופט גילתה את המתקפה ומסרה כי היא חסמה את פושעי הסייבר. היעדים היו יותר מ-20 ארגונים – גופי תשתיות, ממשלה, מגזר ציבורי, תעשיות ביטחוניות ועוד.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. לא פרצו לציפי לבני

    ניסו לפרוץ גם אליה ע"י מייל ששלחו מהאלוף לשעבר אבל היא דווקא חשדה ודיווחה על זה

אירועים קרובים