ביידן הודיע: "גאה בעובדי אפל שהתאגדו"

הנשיא בירך על הקמת האיגוד הראשון של עובדי אפל בחנות בטוסון, מרילנד ● ביידן הביע בעבר תמיכה בהתאגדויות עובדים, ואף עודד בעקיפין את עובדי מחסן אמזון בבסאמר לא להירתע מניסיונותיה לחבל במהלכיהם - ולהתאגד

גם הוא רוצה שטיקטוק תורחק מארה"ב. נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן.

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, שיבח באחרונה את עובדי אפל בחנות שלה בטוסון, מרילנד, על בחירתם להקים איגוד עובדים ראשון של מועסקי הענקית מקופרטינו.

"אני גאה בהם", אמר ביידן אתמול (ב'), והוסיף כי לעובדים יש "זכות לקבוע באיזה תנאי הם הולכים לעבוד או לא לעבוד", כך דיווחה רויטרס. "זה מיטיב עם כולם (האיגודים), כולל עם המוצר הסופי", המשיך הנשיא ואמר.

כזכור, רוב העובדים בחנות אפל בטוסון הצביעו בסוף השבוע האחרון (ש) בעד הקמת האיגוד, וזאת על אף שענקית הטכנולוגיה מקופרטינו ניסתה, לפי הדיווחים, להרתיע אותם מלהתאגד.

הצליחו להתאגד. עובדי חנות אפל בטוסון.

הצליחו להתאגד. עובדי חנות אפל בטוסון. צילום: לכידת מסך מדף הטוויטר

מתוך 110 עובדי החנות, 65 הצביעו בעד ו-33 נגד, לפי הספירה ששודרה בשידור חי אתמול על ידי הסוכנות הפדרלית האחראית לפיקוח על ההצבעה, איגוד הבינלאומי של מכונאים ועובדי תעופה וחלל, ה-IAM.

איגוד העובדים של אפל זכה לשם AppleCORE (ר"ת Coalition of Apple Retail Employees, או בעברית 'קואליציית עובדי אפל הקמעונאיים המאורגנים') והוא עתיד לדרוש בשם חבריו ייצוג שלהם בהחלטות על משכורות, שעות עבודה ואמצעי בטיחות.

נזכיר כי באמצע אפריל דיווח הוושינגטון פוסט שעובדים בחנות הדגל הקמעונאית של אפל בתחנת גרנד סנטרל בניו יורק מנסים להתאגד. הפוסט טען עוד כי עובדים ב"לפחות שלוש" מהחנויות הקמעונאיות של ענקית הטק הולכים ומתקרבים גם הם להתאגדות.

"גרנד סנטרל היא חנות מצוינת עם תנאי עבודה ייחודיים, מה שהופך את זה חשוב לגילדות להבטיח שהצוות שלנו נהנה מרמת החיים הטובה ביותר", כך נכתב באתר המוקדש לניסיונות ההתאגדות של מועסקי הענקית מקופרטינו. כעת כבר ידוע כי עובדי החנות בטוסון הקדימו את חבריהם בניו יורק – אולם, לפי הדיווחים, המאמצים של עובדי גרנד סנטרל להתאגד ממשיכים. 

ה-IMA הודה לביידן על תמיכתו מיום ב' ואמר: "אוהבים את ההייפ הזה מהנשיא (אק"א @POTUS – ג"פ)" בציוץ בטוויטר.

מעסיקות ענק מנסות לחבל בהתאגדויות העובדים

לפי טענות של מועסקי החנות המסוימת, ענקית ה-iPhone נקטה בצעדים כדי לשכנע אותם שלא להתאגד, ביניהם למשל – הדבקת עותקים של מכתב המתאר את הטבות העובדים מטעמה ברחבי החנות. בנוסף, מנהלי החנות שעובדיה ניסו להתאגד סיפרו לתקשורת כי קיבלו, לכאורה, הוראה מההנהלה הבכירה לומר לעובדים שאם הם יקימו איגוד הם יצטרכו להתמודד עם "פחות הזדמנויות" ו"פחות גמישות", במקום עבודתם.

ככלל, ניכר כי הנהלת אפל וביידן אינם חולקים את אותה התלהבות מהמהלך – החברה עדיין לא הגיבה להצבעה לטובת ההתאגדות בחנות בטוסון.

דירדרה אובריאן, ראש תחום משאבי אנוש וחנויות אפל, ביקרה בחנותה של אפל בטוסון במאי כדי לפנות לעובדים ולנסות להניא אותם מרצונם להתאגד. "זו זכותכם להצטרף לאיגוד, אבל זו גם זכותכם לא להצטרף לאיגוד", אמרה להם, לפי קטע שמע שעלה לאתר Vice. כחלק מניסיונות החברה למנוע את המהלך, אובריאן אמרה לעובדי החנות כי נוכחות של מתווך רק תסבך את היחסים בינם לבין המעסיקה העוצמתית שלהם.

בעבר ציינה דוברות החברה בהקשר לניסיונות ההתאגדות בחנויות אפל כי "יש לנו מזל שיש לנו חברי צוות קמעונאי מדהימים ואנו מעריכים מאוד את כל מה שהם מביאים לאפל".

"אנו שמחים להציע פיצויים והטבות חזקות מאוד לעובדים במשרה מלאה ובחלקיות, לרבות שירותי בריאות, החזר שכר לימוד, חופשת לידה חדשה, חופשה משפחתית בתשלום, מענקים שנתיים והטבות רבות אחרות", הצהירה אז אפל.

תומך באיגודים וכעס על אמזון שחיבלה בהם

הנשיא הדמוקרטי ביידן אינו מסתיר את תמיכתו בהתארגנויות עובדים לצורך קבלת יחס טוב יותר ותנאים נאותים יותר מול מעסיקותיהם.

ביידן, שבירך על הולדת איגוד עובדים ראשון במחסן JFK8 של אמזון באביב, אמר בזמנו: "לדעתי, איגודי עובדים שם כדי לתת הוגנות וכבוד לאנשים שעובדים קשה".

מאידך, בעבר  הנשיא נזף באמזון בעקיפין על ניסיונותיה לחבל במאמצי ההתאגדות של עובדיה במחסן בבסאמר, אלבמה. במרץ 2021 הקליט ביידן הצהרה מצולמת, בה הביע למעשה תמיכה בעובדי אמזון באלבמה, שהצביעו באותם ימים על הקמת איגוד משלהם (בהצבעה שכשלה), וזאת לנוכח קשיים רבים מספור שענקית הקמעונאות אונליין הערימה סביב המהלך, לכאורה.

"היום ובמהלך הימים והשבועות הקרובים, עובדים באלבמה ובכל רחבי אמריקה מצביעים האם לארגן איגוד במקום עבודתם", אמר אז ביידן. "זה בעל חשיבות קריטית ביותר, בחירה חשובה ביותר", המשיך הנשיא והצהיר. בדבריו הנוספים בסרטון רמז ביידן לטענות שהעלו מארגני האיגוד נגד מעסיקתם העוצמתית, אמזון, על כך שעשתה מאמצי-על לחבל בפועלם, ואמר: "לא צריכה להיות הפחדה, לא כפייה, לא איומים, ולא תעמולה נגד האיחוד. אף מפקח לא צריך להתעמת עם העובדים על העדפות האיגוד שלהם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים