איך הגיב אילון מאסק לאיום מפחיד ממנכ"ל תאגיד החלל הרוסי?

דמיטרי רוגוזין התבטא בעניין מאסק וקישוריות מלוויני סטארלינק שסיפק לאוקראינה, ואיים, לפחות לכאורה, ש-מאסק יצטרך לשאת באחריות לכך ● היזם המפורסם הגחיך את הדברים של מנכ"ל רוסקוסמוס

מתכסחים. דמיטרי רוגוזין, מנכ"ל תאגיד החלל רוסקוסמוס ואילון מאסק, מנכ"ל SpaceX.

דמיטרי רוגוזין, מנכ"ל תאגיד החלל רוסקוסמוס (Roscosmos) – החברה הרוסית הממלכתית שאחראית לפיתוח החלל והקוסמונאוטיקה – איים באחרונה, ככל הנראה, על היזם הטכנולוגי המפורסם אילון מאסק. אולם נראה שמייסד ומנכ"ל SpaceX לא הוטרד יותר מדי מהדברים, ואף השתעשע בעטיים.

השבוע (א') פרסם מאסק ציוץ בטוויטר (Twitter) ובו דברים שלטענתו שלח רוגוזין לתקשורת הרוסית. בטקסט נטען כי ציוד עבור מערכת הלוויין סטארלינק (Starlink) של SpaceX נמסר לנחתים אוקראינים ול"מיליטנטים של גדוד אזוב הנאצי" על ידי הצבא האמריקני.

"אלון מאסק, אם כן, מעורב באספקת ציוד תקשורת צבאי לכוחות הפשיסטים באוקראינה", כתב רוגוזין, לפי תרגום לאנגלית שפרסם מאסק, שגם צייץ גרסה רוסית לדברים. רוגוזין המשיך וכתב שם, לכאורה: "ועל זה, אילון, תישא באחריות כמו מבוגר – לא משנה כמה תשחק אותה טיפש".

מאסק גם הגיב לרוגוזין בציוץ נוסף, שוב בציניות מובהקת, וציין: "המילה 'נאצי' אינה אומרת מה שאתה חושב שהיא אומרת". רוגוזין לא שתק, והשיב למנכ"ל ומייסד טסלה, נוירלינק, SpaceX וחברות מובילות נוספות. הוא מתח ביקורת על האיש עשיר בעולם ועל משפחתו, בעניין קשריהם עם דרום אפריקה, ועל כך שהפכו אותה ל"בירתם בשנות האפרטהייד". באשר למשמעות המילה נאצי, השיב ראש רוסקוסמוס למאסק: "עדיף שתשתוק". לאחר מכן המשיך: "אף אחד לא צריך אותך", בהתייחס לציוץ על מותו המסתורי האפשרי של יזם הטק.

כזכור, מאסק נענה בחודש מרץ, זמן לא רב לאחר שרוסיה תקפה את אוקראינה, לבקשת סגן ראש הממשלה האוקראיני, מיכאילו פדורוב, לסייע למדינתו המותקפת להשיג קישוריות לאינטרנט ושלח אליה משדרי סטארלינק של SpaceX לאספקת אינטרנט מהחלל. 

נכון לחודש שעבר, ולפי דיווח של הוושינגטון פוסט, אוקראינה קיבלה יותר מ-5,000 מסופי אינטרנט שסופקו על ידי מאסק לשם תמיכה בלחימה בפלישה הרוסית.

מנכ"ל רוסקוסמוס טוען, אם אכן דבריו הובנו נכון, שמאסק בעצם סייע יחד עם צבא ארה"ב לכוחות האוקראינים ועל כך זעם.

"אם אני אמות בנסיבות מסתוריות, היה נחמד להכיר אתכם"

הדברים, כפי שהוצגו על ידי מאסק, נשמעים בהחלט כאיום אישי על היזם המפורסם, ומאסק הכיר בכך בציוץ המשך שפרסם מאוחר יותר באותו יום.

"אם אני אמות בנסיבות מסתוריות, היה נחמד להכיר אתכם", כתב מאסק לעשרות מיליוני עוקביו.

מנכ"ל SpaceX, כפי שניתן להתרשם, שידר קוּליוּת ולא נשמע מודאג במיוחד עקב האיומים הרוסיים על בריאותו או אפילו על חייו, דבר שהרשים את המדיה והעוקבים שלו, אך שאפשר שנובע מכך שרוגוזין נחשב כדמות שנוטה להפרזה ודרמתיות יתר. למשל, בעבר הוא אמר וחזר ואמר שרוסיה תעזוב את תוכנית תחנת החלל הבינלאומית (ISS) אם הסנקציות שהוטלו בעקבות הפלישה לא יוסרו – איום שלא קרם עור וגידים.

מאסק ורוגוזין כבר "התכסחו" בעבר – ב-2014, עקב סנקציות על רוסיה לאחר שפלשה לקרים, העיר רוגוזין על ארצות הברית כי היא השתמשה במקפצה הרוסית כדי להביא את האסטרונאוטים שלה ל-ISS – התייחסות לעובדה שארה"ב הייתה, באותה תקופה, תלויה לחלוטין בחללית סויוז הרוסית לצורך ביצוע משימות מסלוליות מאוישות. במאי 2020 סיימה SpaceX את ההסתמכות הזו כאשר שיגרה שני אסטרונאוטים של נאס"א ל-ISS בחללית שלה. מיד לאחר ההמראה מאסק הקניט את רוגוזין וכתב לו בציניות: "המקפצה עובדת!"

נזכיר כי מאסק גם הציע בעבר, ועקב פלישת רוסיה לאוקראינה, לערוך דו-קרב עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, שנחשב כמנהיג שכולם חוששים ממנו ומכוחו הרב.

אמא דואגת ומצייצת

ההתכסחות החדשה בין המולטי-מיליארדר ורוגוזין, והציוצים של מאסק בעניין, שגרמו לאמו של אייל הטק, מיי מאסק, להגיב בדאגה על דברי בנה ועל כך שהתבדח על מותו ברשת החברתית המצייצת.

המיליארדר, שכזכור קנה את טוויטר באחרונה, אמנם ידוע בהומור הסרקסטי שלו, אבל במקרה המסוים נראה שאמו לא התלהבה מהדברים שכתב והיא ריטווטה את ציוץ הפרידה שלו מהעוקבים וכתבה: "זה לא מצחיק".

מאסק השיב לה וצייץ: "אני מצטער! אעשה כמיטב יכולתי להישאר בחיים".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אבי

    צודקת אמא לרוסים חוש הומור לא מפותח

אירועים קרובים