הבטיח וקיים: מאסק שלח לאוקראינה משדרים לאספקת אינטרנט מהחלל

המולטי-מיליארדר, מייסד ומנכ"ל חברת החלל SpaceX, התבקש ישירות על ידי סגן ראש הממשלה של אוקראינה - דרך טוויטר! - לסייע עם הקישוריות שנפגעה במדינה ● הוא נענה בחיוב וכעבור פחות משתי יממות מימש את הבטחתו

ארגנו אינטרנט לאוקראינה דרך טוויטר. מיכאילו פדורוב ואילון מאסק.עיבוד ממוחשב.

השבוע דיווחנו כי סגן ראש ממשלת אוקראינה, מיכאילו פדורוב, צייץ באחרונה בטוויטר פנייה בבקשה לסיוע, בתוך שהוא מתייג את היזם הדומיננטי אילון מאסק, שהוא גם מייסד ומנכ"ל חברת החלל SpaceX. פדורוב הסביר למאסק כי רוסיה ממשיכה לבצע התקפות, ואוקראינה זקוקה לעזרתו בדחיפות כיוון שהאינטרנט שלה נפגע, גם מהמתקפה הפיזית וגם ממתקפות סייבר חמורות. הוא ביקש ממאסק למעשה לספק לאוקראינה קישוריות אלטרנטיבית דרך לוויני סטארלינק (Starlink) של SpaceX, שהחברה משלחת לחלל בדיוק לשם מטרה זו.


בשבת האחרונה כתב פדורוב בציוץ שלו בפנייה ישירה למאסק: "בזמן שאתה מנסה ליישב את מאדים – רוסיה תנסה לכבוש את אוקראינה! בעוד שהרקטות שלך נוחתות בהצלחה מהחלל – רקטות רוסיות תוקפות אנשים, אזרחיים אוקראינים! אנו מבקשים מכם לספק לאוקראינה תחנות של סטארלינק (Starlink)".

היזם הדרום אפריקני שכיום חי בארה"ב הגיב כעבור זמן מה לסגן ראש הממשלה האוקראיני גם כן דרך טוויטר – כפי שכיום לגיטימי ונהוג לנהל גם קשרים דיפלומטיים או עסקיים בינלאומיים, כך מסתבר – וענה לו: "שירות סטארלינק פעיל כעת באוקראינה. עוד משדרים בדרך".

המשלוח היה נדיב ומהיר במיוחד

באופן לא פחות ממדהים מאסק פרע את השטר ועמד במילתו במהירות ובזריזות מפתיעות, בלי סחבת ומריחות.

אמש (ב') בישר פדורוב, שהוא גם השר הממונה על הדיגיטל באוקראינה, שלמדינתו כבר הגיעו ערכות חיבור הלוויין הראשונות של סטארלינק. מדובר במשלוח מהיר במיוחד, בהתחשב במצב הביטחוני בשטח. לדברי פדורוב, המשלוחים הראשונים של המשדרים התקבלו על ידי האוקראינים, ובקרוב מאוד יוכלו להתפרס ברחבי המדינה.


פדורוב גם שיתף את עוקביו בטוויטר בתמונה המציגה משאית עמוסה בקופסאות גדולות, שכל אחת מהן מכילה ערכת חיבור של סטארלינק. הוא תייג שוב את מאסק והודה לו על המחווה. מאסק הגיב לציוצו של פדורוב בצניעות, וכתב רק: "על לא דבר".

מכשירים אלו נמכרים באירופה לרוב ב-500 יורו ליחידה, וזהו מחירם לא כולל עלויות משלוח ושירות או את עלות המנוי שאותו מוכרת החברה בתמורה ל-99 יורו פר-חודש, כך שבאמת מדובר במחווה סופר-נדיבה של מאסק. מצד שני, היזם העשיר בתבל, שהונו מוערך כעת על פי פורבס ב-222.4 מיליארד דולר, כנראה יכול להרשות לעצמו את הסיוע הזה, שעשוי באמת לעזור לאזרחים המופגזים והנסים על נפשם לתקשר ביניהם ועם העולם המערבי שמחוץ למדינתם, ואף להציל חיים במקרים מסוימים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים