למה לגלג מאסק על גייטס והשווה אותו לאימוג'י הגבר בהריון?

שני טייקוני הטק הם אויבים מיתולוגיים והתכסחו כבר מספר פעמים, אבל הציוץ האחרון של מאסק, שמלגלג על המראה של גייטס, הוא ללא ספק שיא חדש ביחסים, שמגיע אחרי שמאסק גילה כי גייטס רכש מניות שורט של טסלה

אילון מאסק, ביל גייטס וגבר בהיריון. עיבוד ממוחשב.

מנכ"ל טסלה ו-SpaceX, אילון מאסק, אישר בסוף השבוע שהתמונות המציגות שיחה שניהל עם ביל גייטס, שהודלפו בימים האחרונים, הן אמיתיות. בחילופי ההודעות שהופצו נראה מאסק מסרב לדבר על תרומות עם מייסד מיקרוסופט, בגלל השקעתו של גייטס בחברת הרכבים החשמליים שמאסק ייסד,  המהמרת על נפילת במחיר המניה, מהלך המכונה שורט.

פוזיציית שורט פירושה בדרך כלל שמשקיע מוכר מניה במטרה לרכוש אותה בחזרה מאוחר יותר במחיר נמוך יותר, ובעצם מהמר שערך המניה ייפול. זוהי בעצם דרך להמר על כישלון של חברה או נכס.

השיחה שתועדה וה"קצר" שהועמק בין שני הטייקונים

המידע פורסם בטוויטר (Twitter) כאשר משתמש של הרשת החברתית המצייצת, המכונה WholeMarsBlog@, שיתף את התמונות של השיחה, ובפרסום שני תייג את הפרופיל של מאסק, ושאל אם הצילומים אמיתיים. מהתמונות עולה כי צילומי השיחה נלקחו מהטלפון הסלולרי של מאסק עצמו, שכן ההודעות שלו מופיעות בירוק, וכאמור – הדבר זכה לאישור ממאסק.

מצילומי ההתכתבות ניתן לראות כי אחרי חילופי הודעות קצרות, שבהן הם קובעים פגישה, האיש העשיר בעולם הופך לישיר למדי ומציין בפני גייטס: "יש לך עדיין חצי מיליארד דולר בשורט של טסלה?" בן שיחו מאשר: "אני מצטער לומר שעדיין לא סגרתי אותם", ואז מוסיף: "אני רוצה לדון באפשרויות לפילנתרופיה", משמע שהיה בכוונתו לבקש ממאסק כספים לטובת אחד העניינים הרבים שלטובתם הוא מגייס תרומות – בריאות עולמית, מאבק במשבר האקלים וכדומה.

אבל אז הגיעה התגובה של מאסק שהבהיר לגייטס בפשטות ישירה: "מצטער, אבל אני לא יכול לקחת את הפילנתרופיה שלך לשינוי האקלים ברצינות כשיש לך עמדה מסיבית נגד טסלה, החברה שהכי מנסה לפתור את שינויי האקלים".

"שמעתי מכמה מקורות שלביל גייטס יש חצי מיליארד נגד טסלה"

בטוויטר מאסק אישר את אמיתות התמונות שפורסמו, אך אמר שהוא לא אחראי לחשיפה שלהן, למרות שאפשר לחשוד שהוא המדליף של השיחות. היזם והמולטי-מיליארדר לא מסר את התאריך שבו הוחלפו ההודעות וגם טען שאינו מודאג יותר מדי מההדלפה: "שמעתי מכמה מקורות שלביל גייטס יש חצי מיליארד נגד טסלה, אז שאלתי אותו, אז זה לא בדיוק סודי", הסביר מאסק.

שני יזמי הטק כבר התווכחו, כאמור, ולא הסכימו זה עם זה בנושאים מגוונים רבים בעבר. מגיפת הקורונה הייתה אחד הנושאים הקונטרוברסליים האחרונים שהשניים עסקו בו, כשגייטס נמנה במוצהר על לוחמי הקורונה והמטיפים לחיסונים, בעוד שמאסק הביע לא אחת סקפטיות בנוגע לאלו.

אך חילופי העקיצות וההערות הנבזיות בין השניים אפילו כללו בעבר הצהרות ומתקפות אישיות, כמו למשל כשגייטס אמר כי מאסק "לא יהיה סטיב ג'ובס הבא", וכן עיסוק של מאסק בכך שגייטס בחר לרכוש מכונית חשמלית שאינה טסלה.

ואולם הפעם מאסק בחר להרחיק מעט לכת – בציוץ מאמש (ש') הוא השווה את ביל גייטס לאימוג'י שזכה להגדרה 'גבר בהריון' – שיש הסבורים כי הוא אכן מייצג גברים, טרנסים, בהריון, אך מילון האימוג'י אימוג'יפדיה (Emojipedia), ששיתף עם הגולשים בעבר באימג'ים הכלולים בחבילה שתגיע למשתמשי iOS, טוען כי לא בזה העניין, אלא בסך הכל באיור המסמל מצב שבו אדם אכל יותר מדי והבטן שלו התנפחה. 

מנכ"ל טסלה צייץ בטוויטר את העלבון כלפיי המייסד השותף של מיקרוסופט אתמול, ופרסם את תמונתו לצד זו של הגבר בהריון, האימוג'י החדש שהושק לאחרונה. אולם הוא לא הסתפק בכך והוסיף לציוץ את הכיתוב: "למקרה שאתה צריך לאבד זקפה מהר מהר". הזלזול במראהו של גייטס, כך טוענים רבים, קשור ישירות לבעלות על מניות השורט של היזם המבוגר שהביא לעולם את חלונות, ולכעסו של מאסק עליו בשל כך.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים