האם אנשים מאמינים שבוטים יצליחו טוב יותר מהם בתחום הקיימות?

84% מהמשיבים לסקר שנערך עבור אורקל מאמינים שעסקים ישיגו התקדמות רבה יותר לקראת מטרות קיימות וחברה בסיוע AI, ו-61% סבורים שבוטים יצליחו במקום שבו אנשים ייכשלו

הרוב כבר מבינים: ארגונים צריכים להשקיע יותר בקיימות ובטכנולוגיות שמסייעות לכך.

מחקר עולמי, שנערך באחרונה עבור אורקל, מעלה שצרכנים ומנהלים מאמינים שטכנולוגיה היא כלי חיוני לקיימות בעולם העסקי, ושהיא יכולה לעשות את זה טוב יותר מאשר בני אדם.

על פי הנתונים, 84% מ-11 אלף המשיבים לסקר סבורים שעסקים ישיגו התקדמות רבה יותר לקראת מטרות קיימות וחברה בסיוע בינה מלאכותית, ו-61% מאמינים שבוטים יצליחו במקום שבו אנשים ייכשלו.

93% מהמשיבים מאמינים שנושאי קיימות ונושאים חברתיים חשובים יותר מתמיד, ו-80% ציינו שהאירועים בשנתיים האחרונות גרמו להם לשנות את פעילותם. לעומת זאת, רוב מכריע של המשיבים (94%) סבורים שלא נעשתה מספיק התקדמות בתחום הקיימות ובתחום החברתי, כאשר יותר משלושת רבעי (78%) מתוסכלים מכך. 96% מהמנהלים סבורים שדעה קדומה ורגשות אנושיים פוגעים במאמצי הקיימות של תאגידים. נתון מעניין במיוחד הוא ש-69% טוענים שיעזבו את מקום העבודה הנוכחי שלהם ויעברו למותג ששם דגש גבוה יותר על יוזמות בתחום קיימות ויוזמות חברתיות. 70% מוכנים לא לקנות או לנתק קשר עסקי עם מותג שלא עושה למען קיימות ומטרות חברתיות.

הסקר נערך בין 25 בפברואר ל-11 במרץ על ידי חברת המחקר סוונאטה, בליווי פאמלה ראקר, מנמ"רית יועצת ומנחה בתוכנית הרווארד פיתוח מקצועי מבית האוניברסיטה היוקרתית. תוצאותיו פורסמו בסוף השבוע.

גילי שלזינגר-מורן, מנהלת חטיבת אנטרפרייז באגף SaaS באורקל ישראל. צילום: עזרא לוי

גילי שלזינגר-מורן, מנהלת חטיבת אנטרפרייז באגף SaaS באורקל ישראל. צילום: עזרא לוי צילום: עזרא לוי

"מעולם לא היה קריטי יותר להשקיע ביוזמות קיימות וחברה"

גילי שלזינגר-מורן, מנהלת חטיבת האנטרפרייז באגף ה-SaaS באורקל ישראל, אמרה כי "מעולם לא היה קריטי יותר לעסקים להשקיע ביוזמות קיימות וחברה, כיוון שאנשים לא רוצים רק לשמוע על זה – הם מחפשים פעולה החלטית ודורשים שקיפות גבוהה יותר ותוצאות אמיתיות. מנהלי תאגידים וחברות מבינים את החשיבות, אבל עם זאת, לעתים מניחים בטעות שעליהם לתעדף או קיימות או רווחים. האמת היא שזה לא משחק סכום אפס. הטכנולוגיה שיכולה לנטרל את כל המכשולים בתחום זמינה כבר עכשיו, וארגונים שמבינים זאת נכון יכולים לא רק לתמוך בקהילות שלהם ובאיכות הסביבה, אלא גם להגיע לגידול משמעותי בהכנסות, לחיסכון בעלויות ולתועלות אחרות שמשפיעות על השורה התחתונה".

לדברי ראקר, "אירועי השנתיים האחרונות שמו יוזמות קיימות וחברה תחת המיקרוסקופ ואנשים דורשים שינוי מהותי. אמנם, יש אתגרים בטיפול בנושאים הללו, אבל עומדת בפני עסקים הזדמנות ענקית לשנות את העולם לטובה". היא ציינה ש-"התוצאות מראות שהסיכוי שאנשים יעשו עסקים עם ארגונים שפועלים באחריות כלפי החברה שלנו וכלפי הסביבה ויעבדו אצלם גבוה יותר. הרגע הזה הוא הזדמנות. החשיבה התפתחה, וכך גם הטכנולוגיה, וזו יכולה לשחק תפקיד מפתח כדי להתגבר על מכשולים רבים שעיכבו התקדמות וקידמה".

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים