אולי דומשאט, אינטל: "ב-2015 יהיו יותר מכשירים משובצי מחשב שלנו ממכשירי סלולר"

"בעוד חמש שנים יהיו בעולם 15 מיליארד מכשירים משובצי מחשב של אינטל", צפה אולי דומשאט, מהנדס שיווק מוצרים בקבוצת התוכנה של החברה, בראיון לאנשים ומחשבים ● לדבריו, "יש בעולם מיליארדי מכשירים משובצים שאינם נראים לעין - קופסאות שחורות שמעבירות נתונים לבקרים וציוד מדידה, ומכאן הבסיס לתחזית שלנו" ● על השוק הישראלי הוא אמר, כי "ידוע שיש כאן הרבה מאוד ISVs, וזהו שוק שאנחנו מאמינים שיש לנו מה להציע לו"

"ב-2015 יהיו בעולם 15 מיליארד מכשירים משובצי מחשב של אינטל (Intel) – יותר ממספר הטלפונים הניידים הצפויים עד אותה תקופה", כך אמר אולי דומשאט, מהנדס שיווק מוצרים בקבוצת התוכנה של החברה, בראיון לאנשים ומחשבים. אולי ביקר לפני ימים אחדים בישראל, כאורח חברת מאגרי תוכנה, המפיצה את תוכנות אינטל בארץ. לדבריו, "יש בעולם מיליארדי מכשירים משובצים שאינם נראים לעין – קופסאות שחורות שמעבירות נתונים לבקרים וציוד מדידה ומכאן הבסיס לתחזית שלנו" אמר.

בתשובה לשאלת אנשים ומחשבים, אמר דומשאט, כי אינטל, הידועה כחברת מעבדים, מספקת גם כלים על מנת "ליישר קו טכנולוגי ולתמוך במאמצים מוקדמים (early adopters) של הדור הבא של הסיליקון, לפני שזה יוצא לשוק. חשוב להדגיש שאינטל משלבת הכול בחבילותיה, כי אנחנו מקיפים את כל השלבים: מתכנון דרך חילול קוד, ניפוי שגיאות, ופלאש (Flash) וכלה בניתוח צווארי בקבוק בביצועים".

אילו פתרונות אתם מספקים ב-Embedded ומה פעילותכם בו?
"בעזרת מעבד אטום יצרנו קטגוריה חדשה – ה-Netbook. זה שוק שאנחנו ממשיכים לתמוך בו ולפתח אותו. בנוסף, אנחנו פעילים במגזרים, כגון: PC תעשייתי, VOIP, אבטחה, משחקים ורפואה. ב-PC תעשייתי אנחנו הולכים לכיוון של Soft PLC – פעילות בקרה באמצעות תוכנה ממחשב מוקשח, דרך התוכנה. לשם כך נדרשת עוצמת מיחשוב רבה, וכאן באים לידי ביטוי המעבדים החדשים שלנו, כמו ה-i7, שיצא לא מכבר. האטום מתפקד במגוון רחב של מכשירים משובצים, כמו: שלטים דיגיטליים, ציוד רפואי נישא, איתות רכבות ושילוט בתחנות רכבת".

איך אתם מתמודדים עם ההייפ סביב שוק הטלפונים החכמים?
"סגמנט שוק הטלפונים החכמים אינו רק הייפ, אלא שוק חדש שמאפשר לאלפי מפתחים הזדמנויות עצומות לעשות עסקים. המטרה שלנו היא לספק SDKs (ערכות פיתוח תוכנה) וכלים לשימוש במכשירים כמו iPhone ואנדרואיד SDK. זה המפתח כדי להגיע אפילו למפתחי יישומים לא מנוסים, עלה מנת שאלה יצללו לפיתוח. כלי הפיתוח הם בסביבת אטום לסביבת חלונות (Windows), פתרונות למפתחי לינוקס (Linux) עם כניסה לרמת ה-kernel לביצוע התאמות, ויש לנו שני מוצרים חדשים לתחום זה: יצרני OEM בוחרים ב-Embedded Software Development, בעוד ISVs הולכים לכיוון של Application Suite".

מה ביחס לשוק הישראלי?
"עבדתי בעבר בשוק הזה, ומהיכרותי אתו אני יכול לומר ששוק הטלקום אצלכם חזק מאוד, כמו גם כל שוק המערכות משובצות המחשב. ידוע גם שבישראל יש הרבה מאוד ISVs, וזהו שוק שאנחנו מאמינים שיש לנו מה להציע לו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים