העולם תרם קריפטו בשווי כ-51 מיליון דולר לאוקראינה

ההיענות לפניית הממשלה האוקראינית, סגן רה"מ, מיכאילו דורוב, ועמותת Come Back Alive דרך טוויטר לסיוע כספי לצבא הייתה גבוהה ● כעת אוקראינה מבטיחה למי שתרם שתעיק לו airdrop - אף שלא פירטה בדיוק מה זה אומר

העולם תרם בביטקוין לצבא שלה. אוקראינה. עיבוד ממוחשב.

ממשלת אוקראינה בישרה אתמול (ד') כי תעניק airdrop לכל מי שהשתתף בקמפיין ותרם לה ולצבא שלה קריפטו עד השעה 18:00 בערב (לפי שעון אוקראינה) היום. המושג airdrop מתייחס לעסקים או פרויקטי קריפטו המספקים אסימונים בחינם, או NFTs, לקהילות שלהם כדרך לעודד אימוץ של מטבעות דיגיטליים – ובמקרה המסוים, זוהי מחווה על הענקת התרומות למדינה. הממשלה לא סיפקה מידע נוסף על מה יכלול ה-airdrop שתעניק לתורמיה והמהלך עדיין מעט מעורפל.

"אוקראינה עושה מחר היסטוריה בהיותה מדינת הלאום הראשונה שמחזירה באסימון לאלו שתרמו", צייץ ביום רביעי לוק מרטין, מנחה הפודקאסט The Coinist.

ככלל, מומחי קריפטו ברחבי העולם סבורים שהמהלך המסוים של אוקראינה עתיד לגרום ליותר אנשים להתחיל את מסעם בתחום המטבעות הדיגיטליים והבלוקצ'יין.


גיוס ההמונים בקריפטו הראשון בהיסטוריה לטובת צבא

כזכור, וכפי שדיווחנו, ב-26 בפברואר, חשבונות הטוויטר של ממשלת אוקראינה, של עמותת Come Back Alive המסייעת לצבא המדינה, וכן חשבונו של סגן ראש ממשלתה, מיכאילו פדורוב, פרסמו תחינות לתרומות נכסי קריפטו לטובת חיזוק היכולות הצבאיות של המדינה, אחרי שרוסיה פלשה אליה ומאיימת לכבוש אותה.

עד מועד כתיבת שורות אלו, הכתובות של ארנקי הקריפטו של המטבעות ביטקויון, אית'ריום, דוג'קוין ואחרים, שהיו מפורטות בציוצים, גייסו סכום נכבד של 50.9 מיליון דולר, באמצעות יותר מ-89,000 תרומות נכסי קריפטו, שנאספו מתורמים אקראיים מכל רחבי תבל מאז תחילת הפלישה הרוסית לאוקראינה.

הסכום העדכני כולל תרומה של 5.8 מיליון דולר שמאחוריה עומד גאווין ווד, מייסד Polkadot ומי שהיה שותף להשקת האית'ריום. בנוסף הסכום כולל CryptoPunk NFT יחיד בשווי של למעלה מ-200,000 דולר. הנתונים הללו משתנים במהירות, בשעה שהעולם ממשיך לתרום למטרה בהיענות-שיא, ואפשר להתעדכן אודותיהם באתר של חברת ניתוח הבלוקצ'יין אליפטיק (Elliptic).

בנוסף, הבורסה המבוזרת הפופולרית, Uniswap, יצרה תכונה בשם "תרום לאוקראינה" בפלטפורמה שלה, המאפשר למשתמשים להמיר אסימונים רשומים לתרומות אית'ריום לטובת אוקראינה בעסקה אחת.

"תושבי אוקראינה אסירי תודה ל-Uniswap", ציין פדורוב, שהוא גם שר הטרנספורמציה הדיגיטלית של אוקראינה, בתגובה למהלך.

סייע לעולם לתרום לאוקראינה. קריפטו.

סייע לעולם לתרום לאוקראינה. קריפטו. צילום: BigStock

"הביטקוין נמצא שם עבורם בדיוק כשהם צריכים אותו"

"ביטקוין נוצר בתקופה של מצוקה עולמית, במשבר הפיננסי הגדול", אמר מתיו לה מרל, שותף מנהל של Blockchain Coinvestors, לאתר הקריפטו Blockworks. הוא הוסיף כי "כרגע, ברוסיה ובאוקראינה, העולם מתפרק לעשרות מיליוני אנשים. למרבה המזל, הביטקוין נמצא שם עבורם ועבור משפחותיהם, בדיוק כשהם צריכים אותו".

"המטבעות הקריפטוגרפיים מאפשרים לאוקראינה לגייס בקלות כספים מכל אדם בעולם שרוצה לתמוך בהגנה על ריבונותם – לא רק מאוקראינים", הסביר האוהן קסו, מנכ"ל Apifiny, אודות יתרונות גיוס הקריפטו. "יש לזה פוטנציאל לעזור להפחית את המצב המסוכן בו נמצא העולם כרגע".

למעשה, מומחים מצביעים על כך שמימון ההמונים ותרומות הקריפטו לצבא הם עניין חדש לגמרי שהולידה מלחמת רוסיה-אוקראינה, ושיהיה מעניין לעקוב אחריו ואחרי ההתפתחויות שלו בעתיד.

"אסימוני airdrop ישמשו לנצח כהוכחה ציבורית ובלתי ניתנת לשינוי למשהו", אמר קסו. "לעתים קרובות האסימונים האלה יהיו לא רק קבלות, אלא דבר מה בעל ערך", הסביר והדגיש כי על אף העמימות, גם במקרה הזה, ה-airdrop אינם רק על תקן אות הוקרה מאוקראינה להשתתפות בסיוע לה, אלא שיש להם פוטנציאל להיות בעלי ערך של ממש בעבור מי שזכה בהם בעתיד לבוא.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים