מטא מכחישה את הפרסומים: "בשום אופן לא נעזוב את אירופה"

בעקבות הפרסומים: מטא מבהירה כי אין לה כוונות לעזוב את האיחוד האירופי, ומסבירה את חשיבות העברת נתונים טראנס-אטלנטית לקיום עסקיה

בשבוע האחרון פורסמו דיווחים בעיתונות העולמית על כוונתה של מטא לסגור את פייסבוק ואינסטגרם באירופה בשל הדרישות הרגולטוריות, שלא מאפשרות לה להעביר נתונים אישיים של משתמשים בין אירופה לארצות הברית.

בתגובה פרסמה מטא הודעה, המכחישה מכל וכל כוונות מעין אלה, שבה היא מבהירה:

" בעיתונות דווח כי אנו 'מאיימים' לעזוב את אירופה בשל אי הוודאות בנוגע למנגנוני העברות הנתונים של האיחוד האירופי וארה"ב. אין זה נכון. כמו כל החברות הציבוריות, אנו נדרשים על פי חוק לחשוף סיכונים מהותיים למשקיעים שלנו. בשבוע שעבר, כפי שעשינו בארבעת הרבעונים הפיננסיים הקודמים שלנו, חשפנו כי אי הוודאות המתמשכת לגבי מנגנוני העברת הנתונים של האיחוד האירופי וארה"ב מהווה איום על יכולתנו לשרת את הצרכנים האירופים ולהפעיל את עסקינו באירופה".

בהמשך מסבירה החברה, כי "המציאות הפשוטה היא, שמטא, כמו עסקים, ארגונים ושירותים רבים אחרים, מסתמכת על העברות נתונים בין האיחוד האירופי לארה"ב כדי להפעיל את השירותים הגלובליים שלנו. אנחנו לא לבד. לפחות 70 חברות אחרות במגוון רחב של תעשיות, כולל עשרה עסקים אירופיים, העלו גם הן את הסיכונים סביב נושא העברות נתונים בתוצאות הכספיות שלהן.

"העברות נתונים בינלאומיות מבססות את הכלכלה העולמית ותומכות ברבים מהשירותים הבסיסיים לחיי היומיום שלנו. במשך שנים רבות, המסגרת המשפטית התומכת בהעברת נתונים שמעבר לאטלנטי נתקלה בשיבושים חמורים. הסכם הנמל הבטוח בוטל על ידי בית הדין האירופי לצדק בשנת 2015. בקיץ שעבר, 'מגן הפרטיות', ששימש יותר מ-5,000 חברות משני צדי האוקיינוס האטלנטי, נפסל גם הוא על ידי בית הדין האירופי לצדק. החלטות אלה התקבלו על בסיס הקונפליקט שבין חוקי האיחוד האירופי לארה"ב בנוגע להגנה על נתונים. אנחנו רוצים לראות את זכויות היסוד של משתמשי האיחוד האירופי מוגנות, ואנחנו רוצים שהאינטרנט ימשיך לפעול כפי שנועד: ללא חיכוך, בהתאם לחוקים החלים – אך לא מוגבל בגבולות לאומיים.

"עסקים זקוקים לכללים גלובליים ברורים כדי להגן על זרימות נתונים טראנס-אטלנטיות לאורך זמן, וכמו חברות אחרות במגוון רחב של תעשיות, אנו עוקבים מקרוב אחר ההשפעה הפוטנציאלית על מיליוני האנשים והעסקים המשתמשים בשירותים שלנו ככל שהתפתחויות אלה מתקדמות. כמו עסקים בינלאומיים ואירופיים אחרים, מותגים וארגוני סחר, אנו מקווים לראות התקדמות מתמשכת במשא ומתן להחלפת מגן הפרטיות כדי להגן על העברות נתונים טראנס-אטלנטיות, להבטיח הגנות חזקות על פרטיות ולשמור על קהילות, כלכלות, עסקים ומשפחות גלובליות מחוברות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים