סקופיו לאבס השלימה גיוס של 50 מיליון דולר

כספי הגיוס ישמשו לחברה - המתמחה בטכנולוגיית הדמייה מיקרוסקופית של בדיקות דם - להכפיל את כוח האדם שלה, שעומד כיום על 85 עובדים, וזאת כדי להעמיק את המו"פ

מייסדי סקופיו לאבס. מימין לשמאל: ארז נעמן ואיתי חיות.

סקופיו לאבס השלימה סבב גיוס הון של 50 מיליון דולר, כשהכסף ישמש לחברה להכפיל את מספר עבודיה ועל ידי כך להרחיב את פעילות הפיתוח שלה.

בגיוס לקחו חלק OurCrowd, Aurum Ventures של מוריס קאהן, Ilex Medical, מזרחי טפחות invest ומשקיעים נוספים.

סקופיו לאבס מעסיקה כיום 85 עובדים בתל אביב, ארה"ב ובריטניה, וכספי הגיוס ישמשו לה להכפיל את מספר העובדים עד סוף השנה, ולהרחיב את מאמצי הפיתוח, המכירות והשותפויות האסטרטגיות בשווקים שונים בעולם.

טכנולוגיית ההדמייה המיקרוסקופית של סקופיו מעבירה את עולם בדיקות הדם למרחב הדיגיטלי, על ידי סריקה דיגיטלית של תאים ברזולוציה הגבוהה ביותר בעולם. המערכות המפותחות על ידי סקופיו מנתחות את הדגימה באמצעות AI בזמן אמת, וכך מאפשרות לאבחן בצורה מדויקת יותר ובמהירות מחלות קשות ומסכנות חיים, דוגמת סרטן.

מהפכה בעולם ההמטולוגיה

בדיקת דם היא אחד הכלים החשובים והנפוצים ביותר בתהליך האבחון הרפואי, ומדי שנה מבוצעות מיליארדי בדיקות דם ברחבי העולם. אלא שכיום תהליכי פענוח של משטחי דם בעולם עדיין מתבצעים ברובם באופן ידני, באמצעות התבוננות דרך מיקרוסקופ ומיון תאים לפי סוג, כדי לאתר חריגות שיכולות להצביע על מחלות סרטניות או מחלות אחרות. למרות שכבר נעשו ניסיונות לשילוב טכנולוגיות דיגיטליות בתחום ההמטולוגי, הפתרונות היו מוגבלים לצילום וניתוח של כמות קטנה של תאים, ללא הקשר של כלל הדגימה. המשמעות היא איבוד מידע חיוני המצוי בדגימה, ולכן במקרים רבים נאלצים לחזור למיקרוסקופ הידני כדי להגיע למסקנה הקלינית הנדרשת.

צוות סקופיו לאבס.

צוות סקופיו לאבס. צילום: דיוויד גארב

בסקופיו מאמינים שכפי שהמפות הדיגיטליות, דוגמת Google Maps, שינו את עולם הניווט, כך גם הסורק הדיגיטלי של החברה מחולל מהפכה בעולם ההמטולוגיה. המכשיר של סקופיו יוצר מידע חדש שלא היה זמין עד כה, בזכות פיתוח טכנולוגיה מתקדמת של צילום חישובי (Computational Photography), המאפשרת לראשונה סריקה מהירה של משטחים נרחבים ברזולוציה הגבוהה בעולם.

באמצעות הפלטפורמה של סקופיו ניתן "לצלול" לתוך הסריקה, לנוע בתוכה ולפענח את הבדיקה ברמת חדות גבוהה. כמו כן, היא מאפשרת לעובדי מעבדה ולהמטולוגים לשלוח את הסריקות לעמיתים ולבצע התייעצות במהירות ומכל מקום.

בזכות המידע הדיגיטלי הייחודי שסקופיו יוצרת, ניתן גם לשלב בתהליכי הפענוח כלים תומכי החלטה מבוססי בינה מלאכותית, המאפשרים אוטומציה וייעול של התהליך.

מוצר הדגל של החברה, ה-Full Field Peripheral Blood Smear Application מאושר על ידי ה-FDA האמריקני וה-CE האירופי, וכבר מיושם כיום במעבדות המטולוגיות ברחבי העולם.

סקופיו לאבס שוקדת על הבאה לשוק של יישומי AI נוספים, כולל האפליקציה הראשונה בעולם לניתוח דגימות מח עצם (Bone Marrow Aspirate).

אבחון רפואי מרחוק

שוק האבחון הרפואי מרחוק צמח מאוד בעשור האחרון, עם התפתחות הטכנולוגיה שיצרה תחומים כמו טלה-רדיולוגיה. כך יכולים מומחים לבחון מרחוק צילומים מכל מקום בעולם. מגיפת הקורונה האיצה את המגמה הזו, וכעת סקופיו לאבס מביאה את מהפיכת האבחון מרחוק גם לתחום ההמטולוגיה והמורפולוגיה ויוצרת למעשה תחום חדש של טלה-המטולוגיה.

"טכנולוגיות מבוססות Deep Learning מסוגלות לאבחן מידע רפואי בהיקפים הגדולים פי מאות מבדיקות ידניות, ולתמוך בתהליכי ההחלטות של הרופא תוך איתור מקרים של תאי סרטן, אנמיות ומחלות דם שונות כמו גם דלקות ואלרגיות", אמר מייסד שותף ומנכ"ל סקופיו לאבס, איתי חיות.

"מומחים במעבדות, רופאים והמטולוגים כבר לא צריכים במאה ה-21 להתבונן דרך מיקרוסקופ ולספור ידנית תאים," הוסיף חיות. "היכולת של סקופיו לסריקה וניתוח של משטחי דם היקפיים מאפשרת לבצע אבחון וספירה של אלפי תאים בדגימה בודדת, בצורה מדויקת ומכל מקום. המשמעות היא יכולת לפענח את בדיקת הדם ולזהות חריגות ומחלות קשות דוגמת סרטן ומצבים מסכני חיים אחרים", סיכם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים