מתקפת סייבר על ספקית דלק גרמנית

Oiltanking Deutschland פועלת בימים האחרונים ב-"קיבולת מוגבלת", לאחר מתקפת סייבר שחוותה לפני ימים אחדים ● החברה לא ציינה פרטים נוספים על האירוע

מתקפת סייבר בגרמניה.

ספקית דלק גדולה בגרמניה פועלת בימים האחרונים ב-"קיבולת מוגבלת", לאחר מתקפת סייבר שאותה היא חוותה לפני ימים אחדים, שהביאה לשיבוש של מערכות ה-IT שלה.

Oiltanking Deutschland הוקמה ב-1972, והיא מאחסנת ומובילה נפט, דלקים לכלי רכב ומוצרי נפט אחרים לחברות אנרגיה ענקיות, דוגמת של. ב-2020 היא טיפלה בשינוע ובאספקת 18.2 מיליון טונות של דלקים.

החברה הודיעה כי גילתה את דבר הפריצה למערכותיה בשבת האחרונה. על פי דיווחים שונים, כל מערכות הטעינה והפריקה של Oiltanking היו משותקות בסוף השבוע האחרון ובתחילת השבוע הזה.

החברה האם של Oiltanking לא מסרה פרטים על סוג הפריצה שאיתה היא מתמודדת. מה שהיא כן מסרה הוא ש-"אנחנו פועלים על מנת לפתור את הנושא הזה בהתאם לתוכניות המגירה שלנו, כמו גם להבין את מלוא היקף האירוע". של הודיעה שהיא הסיטה חלק מהפעילות שלה לספקיות אחרות, כדי למזער את ההפרעות. בחברה ציינו שרק הפעילות שלה בגרמניה הושפעה ממתקפת הסייבר. "אנחנו מחויבים לפתור את הבעיה ולמזער את ההשפעה במהירות וביעילות ככל האפשר", מסרו. החברה הכריזה על מצב של "כוח עליון" בקשר לרוב פעילות האספקה היבשתית שלה בגרמניה. ההכרזה על כוח עליון פוטרת אותה מעמידה בחוזים והסכמים שונים שעליהם היא חתומה, כאשר מתרחש אירוע חריג, שאינו בשליטתה.

מתקפות גדולות קודמות

חוקרי אבטחת סייבר ציינו כי המתקפות על תשתיות קריטיות, דוגמת ארגוני אנרגיה ומזון, הולכות וגוברות. ואמנם, במאי האחרון נערכה מתקפה על ספקית אנרגיה גדולה אף יותר מהחברה הגרמנית – קולוניאל פייפליין. המתקפה, שבוצעה על ידי כנופיית הכופרה דארקסייד, הביאה להשבתה של שירותיה של מפעילת מערכת צינורות הדלק הגדולה בארצות הברית. קבוצת ההאקרים גנבה כמעט 100 ג'יגה-בייט של נתונים, ודרשה – וקיבלה – 4.4 מיליון דולר במטבע קריפטוגרפי. הייתה זו אחת ממתקפות הכופרה הגדולות שהצליחו. בשל הפריצה, קולוניאל נאלצה להשבית את צינורות שינוע הדלק שלה למשך חמישה ימים, וכתוצאה מכך, ביותר מ-10,000 תחנות דלק ברחבי דרום-מזרח ארצות הברית היה חסר דלק. קולוניאל משנעת מעל 370 מיליון ליטרים ביום – נתון המשקף כ-45% מתצרוכת הדלק בחוף המזרחי של ארצות הברית.

במתקפה הזאת הייתה התפתחות מעניינת: בניגוד לאירועים אחרים, ההאקרים התנצלו על "ההשלכות החברתיות" של המתקפה, וטענו שמטרתם היא להרוויח כסף, ולא לגרום לבעיות.

חודש לאחר מכן, ביוני האחרון, חברת הבשר הגדולה בעולם, JBS, הותקפה בסייבר וחמישית מפעילותה הושבתה. החברה הפתיעה כשהודתה ששילמה דמי כופר של 11 מיליון דולר. קבוצת ההאקרים שתקפה היא REvil, הידועה לשמצה כבעלת קשרים ברוסיה, אבל היא לא שלוחה של הקרמלין.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים