צ'ק פוינט קונה חברה שמפתחת הגנת קוד אוטומטית ב-190 מיליון שקלים

הכלים של הנרכשת, ספקטרל, מספקים סקירת קוד מהירה בתשתית, מניעת התערבות חיצונית בקוד, זיהוי של "סודות ליבה", זיהוי דליפת קוד מקור ועוד ● צ'ק פוינט רוכשת אותה לאחר פחות משנתיים של פעילות

מייסדי ספקטרל: משמאל - אורי שמאי, דותן נחום, עידן דידין וליאור ראובן.

רכישה ראשונה לצ'ק פוינט ב-2022: ענקית הגנת הסייבר הישראלית הודיעה היום (ג') כי היא קונה את ספקטרל (Spectral Cyber Technologies) – סטארט-אפ ישראלי שממוקד במפתחי הקוד וביצירת הגנה על הקוד מהרגע הראשון. סכום הרכישה לא נמסר, אולם ההערכות בשוק הן כי מדובר ב-60 מיליון דולר, שהם 190 מיליון שקלים, לפי השער הנוכחי.

ספקטרל נרכשת אחרי פחות משנתיים של פעילות – החברה הוקמה ב-2020 על ידי ליאור ראובן, אורי שמאי, עידן דידי ודותן נחום (המנכ"ל), והיא מורכבת מ-20 עובדים. מפתחים מיותר מ-300 ארגונים בעולם כבר עושים שימוש במוצריה והיא מנהלת קהילת קוד פתוח גדולה. ברשימת הלקוחות של ספקטרל ניתן למצוא את אי-טורו, קריון, סימילארווב וחברות אחרות. החברה ביצעה סבב גיוס בפברואר אשתקד, בסך של 6.2 מיליון דולר. כלומר, סכום הרכישה הוא כמעט פי 10 מהסכום שגייסה. הרכישה צפויה להיסגר באופן מלא בטווח הזמן המיידי.

הכלים של הנרכשת מספקים סקירת קוד מהירה בתשתית, מניעת התערבות חיצונית בקוד, זיהוי של "סודות ליבה", זיהוי דליפת קוד מקור (Source code) ועוד. בספקטרל אומרים כי הטמעת המוצרים שלהם לוקחת פחות מחמש דקות והסקירה המקיפה מתבצעת בתוך שניות. צ'ק פוינט תשלב את המוצרים הנ"ל בפלטפורמת האינפיניטי שלה, כחלק ממוצרי הגנת הענן שלה.

נחום ציין כי "המטרה שלנו היא לאפשר למפתחים לבנות תוכנות ללא חשש. ההצטרפות שלנו לצ'ק פוינט תאפשר לנו להגיע ליותר מפתחים ביותר אזורים בעולם, ולבנות את הקהילה שלנו באופן מהיר ואפקטיבי מתמיד. השילוב של יכולות הגנת הענן העמוקות ומודיעין האיומים של צ'ק פוינט יחד עם המוצרים שלנו יאפשר ליותר ארגונים ומפתחים לקבל הגנה טובה לשלבי הפיתוח".

ד"ר דורית דור, סמנכ"לית המוצרים של צ'ק פוינט.

ד"ר דורית דור, סמנכ"לית המוצרים של צ'ק פוינט. צילום: יח"צ

ד"ר דורית דור, סמנכ"לית המוצרים, המחקר והפיתוח בצ'ק פוינט, אמרה כי "אנחנו תמיד בוחנים כיצד תתפתחנה טכנולוגיות ההגנה בענן ומשקיעים כבר כיום במגמות הללו. הרכישה של ספקטרל היא הרכישה החמישית של חברת ענן שביצענו בשנים האחרונות, והיא מחזקת את התמיכה שלנו בקהילה הענן, ומאפשרת לנו לספק הגנת ענן אוטומטית, ישימה ובטוחה על כל סוגי הענן ועבור כלל השימושים בו".

החברה ה-17 שצ'ק פוינט רוכשת

חברת הענן הקודמת שצ'ק פוינט רכשה – עב ענן, שגם היא ישראלית – נקנתה על ידה באוגוסט האחרון, והיא שילמה עליה 900 מיליון שקלים. מדובר בעסקה הגדולה ביותר לרכישת חברה שצ'ק פוינט ביצעה בשנים האחרונות. עב ענן פיתחה טכנולוגיה מבוססת פטנט שחוסמת את המיילים הזדוניים עוד בטרם נחתו בתיבת הדואר הנכנס.

ככלל, צ'ק פוינט ביצעה בשנים האחרונות שבע רכישות של חברות ישראליות, כולל זו של עב ענן. בסך הכול, היא קנתה בכמעט שלושת העשורים שבהם היא קיימת 17 חברות. בין היתר, בדצמבר 2019 היא רכשה את פרוטגו הישראלית תמורת 140 מיליון דולר. החברה הנרכשת פיתחה טכנולוגיית הגנה עבור אפליקציות נטולות שרת, שמונעת מתקפות זדוניות עליהן בזמן ריצה ומונעת הטמעה של קוד פגיע בסביבת הייצור. בינואר באותה השנה היא קנתה את פורסנוק, שפיתחה טכנולוגיית אבטחה שמבוססת על בינה מלאכותית ולמידת מכונה, תמורת כמה מיליוני דולרים. שלושה חודשים לפני כן הצטרפה לפורטפוליו שלה Dome9, שמציעה מערכת לגילוי, תיקון ואכיפה של מדיניות אבטחה בענן הציבורי – תמורת יותר מ-150 מיליון דולר.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים