צ'ק פוינט רכשה את DOME9 הישראלית ביותר מ-150 מיליון דולר

הנרכשת, שבסיסה בתל אביב, מציעה מערכת לגילוי, תיקון ואכיפה אקטיבית של מדיניות אבטחה בענן הציבורי ● צ'ק פוינט סיימה את הרבעון עם עליות בהכנסות וברווחים

זוהר אלון ורועי פינטוך, מייסדי DOME9. צילום: יח"צ

ענקית תוכנות האבטחה הישראלית צ'ק פוינט מתרחבת בתחום תשתיות הענן: החברה הודיעה היום (ד') כי רכשה את DOME9, סטארט-אפ ישראלי שמציע מערכת לגילוי, תיקון ואכיפה אקטיבית של מדיניות אבטחה בענן הציבורי. סכום הרכישה המלא לא נמסר לפרסום, אולם הסכום המזומן שלה נאמד ב-175 מיליון דולר.

החברה הודיעה על הרכישה במסיבת העיתונאים הרבעונית בה היא מפרסמת את התוצאות הכספיות שלה. על פי צ'ק פוינט, המוצר של DOME9 מאפשר ללקוחות להשתמש בעננים ציבוריים כ-AWS ,Azure ו-Google Cloud מבלי לדאוג להיבט אבטחת התשתיות. מדובר במוצר תוכנה כשירות (SaaS).

הרכישה באה על רקע מתקפות הסייבר על תשתיות הענן, שהולכות וצוברות תאוצה ככל שהמעבר אליו גדל. תשומת הלב הן של ארגונים והן של חברות ענן ענקיות לאבטחת תשתיות הענן הולכת וגוברת, ועכשיו גם צ'ק פוינט עולה על הגל הזה.

צילום: יח"צ

DOME9 הוקמה ב-2011 ומעסיקה 100 עובדים בשני המרכזים שלה – במאונטיין וויו שבקליפורניה ובעיקר בתל אביב. בין הלקוחות שלה נמצאות רבות מחברות הפורצ'ן 1000. כמנכ"ל החברה משמש זוהר אלון, שייסד אותה ביחד עם רועי פיינטוך. החברה גייסה עד כה יותר מ-25 מיליון דולר, ובין המשקיעים בה נמצאים סופטבנק וקרנות ישראליות ואמריקניות. כל עובדי DOME9 יעברו לצ'ק פוינט.

אלון הוא יוצא צ'ק פוינט בעצמו, שהיה בדורות הראשונים של עובדי החברה – הוא הועסק בה בין 1996 ל-2002. הוא יצטרף להנהלת צ'ק פוינט ויהיה אחראי על אסטרטגיית הענן של אינפיניטי, המוצר הארגוני המרכזי שלה כיום. לדברי אלון, "ההצטרפות למשפחת צ'ק פוינט תהפוך את הטכנולוגיות שלנו לחלק אינטגרלי מפתרון הגנת הסייבר שלה לדור החמישי. שילוב הכוחות הזה מאפשר לנו להציע את פלטפורמת ההגנה המקיפה ביותר". בתשובה לשאלה למה דווקא צ'ק פוינט, הוא השיב כי "אנחנו חברה ישראלית ורוצים להישאר בישראל. בצ'ק פוינט יש יותר תחושה של בית וסנטימנט, מה שאין לחברות רב לאומיות רבות".

גיל שויד, מנכ"ל צ'ק פוינט. צילום: יח"צ

גיל שויד, מנכ"ל צ'ק פוינט. צילום: יח"צ צילום: יח"צ

גיל שויד, מנכ"ל צ'ק פוינט, ציין כי "הפלטפורמה של DOME9 מוסיפה נדבך חשוב לארכיטקטורת ההגנה הכוללת שלנו. כשמתקפות הסייבר מתפתחות לדור החמישי, הצורך לקבל את הגנת הסייבר של הדור החמישי הופך לקריטי ונדרש מאי פעם. רכישה זו מאפשרת לנו לעמוד ביעד החשוב הזה". בכל הנוגע לסכום הרכישה ציין שויד כי הוא "מעיד שאנחנו משקיעים הרבה, אבל לא חרגנו מרכישות של אחרים בתחום".

מדובר ברכישה ראשונה שמבצעת צ'ק פוינט מזה יותר משלוש שנים. באפריל 2015 היא קנתה את לאקון – חברה שעוסקת באבטחת מכשירי סלולר ושבין המשקיעים שלה נמצא שלמה קרמר, וחודשיים לפני כן היא קנתה את הייפרווייז, שהייתה עד אז בבעלותו של קרמר.

עליות בתוצאות הכספיות

אשר לתוצאות הכספיות, צ'ק פוינט סגרה את הרבעון השלישי של השנה עם נתונים שנמצאים בגבול העליון של התחזיות שלה ומעל לציפיות האנליסטים. הכנסות החברה עלו ב-4% ל-471 מיליון דולר והרווח הנקי על פי GAAAP גדל ב-2.5% ל-198 מיליון. הרווח למנייה שלא לפי GAAP רשם גידול של 6% ל-1.38 דולר. זה שעל פי GAAP עלה בשיעור דומה ל-1.27 דולר.

העלייה העיקרית בהכנסות ענקית האבטחה הישראלית נרשמה במכירות המנויים, שגדלו בכ-13% ל-136.4 מיליון דולר. מכירות עדכוני התוכנה רשמו עלייה של כ-4% ל-213.4 מיליון. לעומת זאת, מכירות המוצרים והרשיונות ירדו ב-5% ל-121.1 מיליון.

ההוצאות התפעוליות של החברה עלו ברבעון בכ-10% ל-244.8 מיליון דולר והרווח התפעולי רשם עלייה מזערית, של כ-0.1%, ל-226 מיליון. תזרים המזומנים של החברה קטן בכ-4% לעומת הרבעון השלישי של 2017 – ל-249 מיליון דולר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים