גוגל מתלוננת: iMessage של אפל היא בעלת השפעה גדולה מדי על בני נוער

בתגובה לדיווח בוול סטריט ג'ורנל על הלחץ החברתי בקרב בני נוער להשתייך לבעלי הודעות כחולות (iPhone) ולא ירוקות (אנדרואיד), גוגל טוענת כי אפל משתמשת בבריונות ובלחץ חברתי כאסטרטגיית שיווק

גוגל מתלוננת שבני נוער בארה"ב מעדיפים להשתייך למועדון ההודעות הכחולות.

גוגל מתלוננת בציוץ בטוויטר שאפליקציית iMessage של אפל היא בעלת השפעה גדולה מדי על בני הנוער. החברה הגיבה לדיווח בוול סטריט ג'ורנל שסקר את הלחץ החברתי שיוצר ה"שבי" בגן הנעול של אפל בקרב בני הנוער בארצות הברית בהקשר של הודעות iMessage – הממותגות עם רקע כחול אצל משתמשי iPhone ואף כוללות תכונות נוספות, לעומת רקע ירוק של הודעות ממכשירי אנדרואיד, שכוללות רק את התכונות הבסיסיות של הודעת SMS. לפי המאמר, "בני נוער ותלמידי קולג' אומרים כי הם חרדים מהנידוי שבא עם ההודעות הירוקות. הלחץ החברתי הוא ממשי, ויש כאלה שדיווחו כי נודו או תויגו לאחר שהחליפו iPhone במכשיר אנדרואיד".

לא ייתכן ש-iMessage יזכה ליתרון מבריונות", נכתב בחשבון הטוויטר של אנדרואיד. "הודעות טקסט צריכות לאחד אותנו, והפתרון קיים. בואו נתקן זאת כתעשייה אחת". גם סגן הנשיא הירושי לוקהיימר פרסם ציוץ בטוויטר וכתב, כי "השבי ב-iMessage של אפל הוא אסטרטגיה מתועדת. שימוש בלחץ חברתי ובבריונות כדרך למכור מוצרים הוא לא הוגן בחברה אנושית ובעלת הון כחלק עיקרי מהשיווק שלה. יש היום סטנדרטים כדי לתקן זאת".

הפתרון שאליו מתכוונת גוגל הוא RCS – שירותי תקשורת עשירים, סטנדרט שקיים מאז 2008 והוא מעין SMS משודרג, שיש לו כמה תכונות נוספות. ואולם כסטנדרט "עתיק" בן 14, אין לו תכונות רבות שניתן לצפות משירות הודעות מודרני – כמו הצפנה ותמיכה במכשירים שהם לא טלפונים. גוגל מנסה להטליא את הסטנדרט הישן באמצעות תוכנת הקליינט Google Messaging, אבל התוצאה היא אוסף של פתרונות שלא מגיעים לרמה של שירות הודעות מודרני. מאז שהושק iMessage ב-2011, גוגל השיקה והפסיקה 13 מוצרי הודעות ולא התמקדה בפיתוח מתחרה ל-iMessage, כך שהיא יכולה רק להאשים את עצמה בפופולריות הגדולה של iMessage.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים