יש לכם הודעות כחולות ב-iMessage? – אתם בקבוצה של ה"נחשבים"

לפי מחקר שפורסם בוול סטריט ג'ורנל, אפל יצרה מעין רשת חברתית של מי שמשתמש ב-iPhone  ורואה הודעות כחולות ב-iMessage, לעומת הודעות ירוקות של משתמשי אנדרואיד – הפחות "נחשבים"

גוגל מתלוננת שבני נוער בארה"ב מעדיפים להשתייך למועדון ההודעות הכחולות.

אחת התכונות שמנסה למשוך בני נוער לעבור מאנדרואיד ל-iPhone היא משחק הצבעים הכחול-ירוק בהודעות ב-iMessage במכשירי iPhone – כך לפי מחקר.

השימוש בצבעים כחול וירוק כדי להציג האם הודעה למשתמש הועברה ב-iMessage או באמצעות מכשירים אחרים הפכה בקרב בני הנוער ליותר מסתם איזשהו סמן. יש בכך גם סימן של סטאטוס, שמראה לא רק שהמשתמש הוא בעליו של iPhone, אלא גם שהוא יכול לעשות שימוש בתכונות על הפלטפורמה האפל'ית שאחרים לא יכולים.

בניתוח שפורסם בוול סטריט ג'ורנל, מסבירים בני נוער וסטודנטים על המשמעות השלילית המיוחסת למי שאין לו iPhone ולא רואה את ההודעות הכחולות.

אחת הסטודנטיות סיפרה, למשל, שבקרב מעגל החברים שלה בתיכון ובקולג', לרוב האנשים יש iPhone והם נוהגים להשתמש בתכונות המיוחדות שיש רק בו, ויש מעין לחץ להיות שייך לקבוצה הזאת. בעת שנאלצה להשתמש במכשיר אנדרואיד לצורך מחקר שהשתתפה בו, הצביע עליה חבר קבוצה ושאל, "מי זה ירוק?" כמובן שעם סיום המחקר היא חזרה ל-iPhone, ולדבריה "ברשת של אפל יש יותר מדי דברים ששווה לחזור בגללם".

סטודנטית נוספת מאוניברסיטת ניו יורק סיפרה, שחבריה ואחותה הצעירה לעגו לה כאשר קבעה פגישות היכרות והמחזר הפוטניצאלי השתמש באנדרואיד. "אני לא יודעת אם זו תעמולה של אפל, או סתם מעין השתייכות לקבוצה חברתית, אבל נראה שאנשים לא אוהבים את ההודעות הירוקות  ומגיבים אליהן בצורה שלילית".

נראה שאפל מודעת היטב למשמעות שמייחסים המשתמשים להודעות הכחולות, ואף התברר במהלך עדות של בכיר מאפל במשפט מול אפיק גיימס, שהחברה חסמה יצירה של גירסת אנדרואיד ל-iMessage.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים