ג'ון פינט, סמנכ"ל התקשורת של מטא, התפטר במפתיע

ההחלטה של אחד מבכירי הענקית ממאנלו פארק לעזוב אותה התקבלה בעיצומו של משבר שיצרה עובדת שלה לשעבר, פרנסיס האוגן, עם חשיפת Facebook Papers, ולפיכך החשדות הן שפינט סיים את הרומן שלו עם החברה בשל כך

תעניק למפרסמים שלה עלי AI לייעול עבודתם. מטא.

ג'ון פינט, סמנכ"ל התקשורת של מטא (Meta) ובכיר בחברה – הודיע בסוף השבוע כי הוא עוזב את תפקידו ואת שורות הענקית ממאנלו פארק. כריס נורטון, סגן נשיא לתקשורת בינלאומית, ימלא את תפקידו באופן זמני, עד שיימצא לו מחליף קבוע.

פינט מסר לעובדים את החדשות בפוסט שפרסם ביום ו' אחר הצהריים, ובו בישר כי זהו יומו האחרון ב-מטא, כך על פי הוול סטריט ג'ורנל, שדיווח מוקדם יותר על העזיבה. "אני יודע שהצוות ימשיך לשגשג כשאתם עושים חלק מהעבודות החשובות ביותר – והקשות ביותר – בתקשורת", כתב פינט בפוסט.

בחשבון הלינקדאין שלו עדיין מופיע תיאור המשרה בפייסבוק ולא ברור מתי הדבר ישתנה ולאן פניו של פינט כעת.

חשיפת מסמכים פנימיים שהולידה רעש גדול

מטא – שהיא כידוע החברה האם של פייסבוק, אינסטגרם, ווטסאפ וחברות אחרות שבבעלותה – עדיין שרויה במשבר שנוצר עקב חשיפה בציבור בעיקר אודות הזנחה מכוונת וביודעין מטעמה של גורמים להפרעות פסיכולוגיות אצל משתמשיה הצעירים, והפרות אחרות המעידות על התנהלות צינית ולא הוגנת כלפי מיליארדי משתמשיה.

הפרשה, שהחלה באוקטובר, עדיין מעוררת גלי הדף כמו גם ביקורות מטעם מחוקקים בכל העולם, שמנסים לקצץ את כנפיה של החברה, ולפקח עליה ועל תאוות הבצע שלה, שנחשפה בידי האוגן.

כזכור, בשלהי הקיץ האחרון פרסם קונסורציום של 17 כלי תקשורת אמריקנים סדרת מסמכי פייסבוק פנימיים בשם Facebook Papers, שהודלפו בידי חושפת השחיתות האוגן, שהחליטה להוציא לאוויר העולם את מה שלמדה בזמן היותה חלק מחברת הענק העוצמתית. האוגן, כך לפי דיווחים, גם כללה רבים מהמסמכים שהדליפה מפייסבוק בעדותה בפני הקונגרס האמריקני, וכן גרמה לשלל תביעות להיפתח נגד מטא, בשל מה שגילו ה-Facebook Papers, או בשמם הנוסף Facebook Files series.

פרנסיס האוגן בתוכנית 60 דקות.

פרנסיס האוגן בתכנית 60 דקות. צילום: צילום מסך

האם העזיבה קשורה לחשיפות?

על פי הטענות בתקשורת, אין זה הגיוני ש-פינט, האחראי מזה שנים על יחסי הציבור של החברה, פורש ממנה בדיוק כעת באמצעו של המשבר הענק, בלי כל קשר אליו. בנוסף, על פי הדיווחים השונים בתקשורת העולמית, העובדה שמנהל כה בכיר עוזב את מטא, שוב, היא סימן ברור שמשהו לא כשורה בתוך התאגיד העצום שייסד וממנכ"ל מארק צוקרברג. לפי רויטרס, פינט סירב להגיב לסיבות למהלך.

פינט עבד בעבר בניהול הפעילות העסקית והפילנתרופית של פול אלן, מייסד מיקרוסופט המנוח. בעבר הוביל את תחום התקשורת של גוגל באסיה וכן עבד עבור ביל גייטס כמו גם עבור מיקרוסופט ועבור חברת וולקן שייסד אלן. הוא הצטרף ל-מטא כסמנכ"ל תקשורת גלובלית באפריל 2019, כאשר חברת האם עדיין הייתה ידועה כפייסבוק, ולפני חשיפותיה של האוגן, אם כי גם אז פייסבוק לא נחשבה לטלית שכולה תכלת.

מטא הגיבה לעזיבה באופן מעט לאקוני ודובר שלה מסר כי: "אנו אסירי תודה על תרומתו החיובית במהלך תקופה אינטנסיבית ומשמעותית בתולדות החברה ומאחלים לו את הטוב ביותר בעתיד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים