CES 2022: חברת AMD הציגה דור חדש של מעבדים שולחניים

סדרת Ryzen 7000, שעתידה להיות מושקת במחצית השנייה של 2022, היא דור המביא עימו כמה שינויים מרכזיים לעומת הדור הנוכחי, Ryzen 5000, ובראשם ארכיטקטורה חדשה שתיקרא Zen 4 ● ויש עוד חידושים באופק

ד"ר ליסה סו, מנכ"לית AMD.

אחרי שאינטל הציגה את ליין מעבדי ה-Alder Lake החדשים שלה, עלתה על הבמה היריבה הגדולה שלה, AMD, כדי להציג את המעבדים שהיא מתכוננת להשיק במהלך השנה הקרובה.

גולת הכותרת הייתה דווקא מה שיוצג בהמשך השנה, כשהתחזית היא למחצית השנייה של 2022, וזה הדור החדש של המעבדים השולחניים של החברה, סדרת Ryzen 7000. הדור הזה מביא עמו כמה שינויים מרכזיים לעומת הדור הנוכחי, Ryzen 5000, ובראשו ארכיטקטורה חדשה שתיקרא Zen 4. כמו כל המעבדים הנוכחיים של החברה, גם מעבדי סדרת ה-7000 ייוצרו בליתוגרפיה של 5 ננו-מטר, וכנראה שהמפעלי הייצור הטייוואנים TSMC ימשיכו להיות אלו שייצרו אותם בפועל.

עוד שינוי מרכזי בסדרה החדשה הוא התושבת של המעבדים. AMD השיקה את התושבת הנוכחית, AM4, כבר ב-2016, ומאז הצליחה להתאים לה כמה וכמה ארכיטקטורות. כעת, לפי החברה, כבר נדרש שינוי – ועם זאת המאווררים שהתאימו לתושבות ה-AM4 יתאימו גם לדור החדש AM5. התושבת החדשה תהיה בטכנולוגיית LGA, וזה אומר שהפינים לחיבור המעבדים ללוח יהיו בעצם על לוח האם.

מעבד משחקים עוד יותר מהיר

הפרטים והמפרטים ייחשפו מאוחר יותר השנה, ולפני כן, באביב הקרוב תשיק החברה מעבד שולחני אחד נוסף בסדרה הנוכחית, Ryzen 5800X3D, שמשלב טכנולוגיית זיכרון מטמון חדשה, שאולי רומזת על מה שיוצע במעבדים בדור הבא. מדובר בטכנולוגיה שהחברה מכנה 3D V-Cache. טכנולוגיה זו מספקת רוחב פס גדול יותר לזיכרון המטמון של המעבד, מה שאומר שהוא יכול לקבל יותר מידע יותר מהר. ההיבט התלת-ממדי שלו אומר שיש כמה שכבות בפועל ויותר זיכרון מטמון – 96 מגה-בייט, פי שלושה לעומת זיכרון המטמון במעבד ה-Ryzen 7 5800X 'הרגיל'.

מעבר לכך, מדובר באותו מעבר שמיוצר בליתוגרפיה של 7 ננו-מטר, ארכיטקטורת Zen 3, והספק עבודה של 105 וואט, כמו גם 8 ליבות במהירות מרבית של 4.6 גיגה-הרץ, שתומכות בעבודה בריבוי נימים. לפי AMD, המעבד החדש מספק בממוצע שיפור ביצועים של 15% והיא טוענת שהוא יהיה עם השקתו למעבד המשחקים הכי מהיר בשוק.

הדור החדש של מעבדי הניידים

את עיקר ההכרזה תפס הדור החדש של המעבדים לניידים, סדרת Ryzen 6000. למעשה AMD הציגה 13 מעבדים חדשים, מ-Ryzen 9 6980X עם 8/16 ליבות ו-TDP של 45 וואט ומעלה, שיכול להגיע למהירות מרבית של 5 גיגה-הרץ – לראשונה במעבדים ניידים של החברה – ועד Ryzen 3 5425U עם 4/8 ליבות, במהירות של עד 4.1 גיגה-הרץ ו-TDP של 15 וואט, שמיועד לשוק המחשבים הדקים והקלים מאוד, עבור אלו שצריכים קצת פחות ביצועים.

הסדרה החדשה מבוססת על ליבות הארכיטקטורה המעודכנת +Zen 3, בה משולבים שבבים גרפיים חדשים בארכיטקטורת RDNA 2, והיא גם מציעה תמיכה בזיכרונות החדשים DDR5, בממשק PCIe 4.0 וכן בחיבורי USB 4. יש גם תמיכה בתקן WiFi 6E המהיר יותר.

מעבדי גרסת ה-Pro של הדור החדש יגיעו מאוחר יותר במהלך השנה, ואחד מהם ישובץ יחד עם מעבד ה-Pluton של מיקרוסופט במשפחת ה-ThinkPad Z החדשה של לנובו, עליה כתבנו אתמול.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים