מאסטרקארד: מכירות האונליין בארה"ב גדלו ב-8.5% בעונת החגים

על פי SpendingPulse של מאסטרקארד - המודדת מכירות קמעונאיות בחנויות ובאינטרנט בכל צורות התשלום - קניות האונליין לחגים צמחו ב-11%, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד

קנו יותר באונליין. האמריקנים בעונת החגים 2021. אילוסטרציה.

מאסטרקארד פרסמה באחרונה דו"ח אודות היקפי המסחר בארה"ב, אשר מעיד על כך שהמכירות אונליין שיגשגו בעונה החגים הנוכחית, כשצרכנים – שככל הנראה נשארו בבית מחשש מהאומיקרון – מילאו את העגלות הווירטואליות שלהם במתנות וגאדג'טים מהאינטרנט.

לפי הדיווח, מכירות חג המולד הכלליות בארצות הברית הפגינו את העלייה הגדולה ביותר מזה 17 שנה, וזאת למרות התפרצות הקורונה המחודשת במדינה. ואולם נראה כי רבים יותר מהצרכנים נשארו בבית, ועשו את הקניות שלהם דרך האינטרנט, שהמכירות הקמעונאיות דרכו צמחו ב-8.5% בהשוואה לנתוני שנת 2020.

זרוע SpendingPulse של מאסטרקארד

זרוע SpendingPulse של מאסטרקארד

זרוע SpendingPulse של מאסטרקארד – העוקבת אחר כל סוגי הוצאות הקמעונאיות, בכל צורות התשלום – דיווחה אתמול (א') על הנסיקה במכירות האונליין בעונת החגים הנוכחית. החברה ציפתה לעלייה של 7.4%, והופתעה מהנתון הגבוה. מעניין לגלות כי המכירות המקוונות עלו ב-11% בהשוואה לשנה הקודמת, וב-61% בהשוואה ל-2019.

על פי הנתונים, שנאספו בין ה-1 בנובמבר עד ה-24 בדצמבר השנה, אנשים קנו השנה יותר בגדים ותכשיטים. בתחומים אלו, המכירות עלו ב-10.7%, בהשוואה לממצאים שנאספו ממש לפני המגיפה, ב-2019. לפי קטגוריות, מכירות הביגוד עלו ב-47%, התכשיטים ב-32% והאלקטרוניקה ב-16%.

חוסר הוודאות מייצר "מעט התאוששות במכירות המקוונות והאטה קטנה בחנויות"

יצוין עם זאת כי גם הרכישות בחנויות הכלבו הפיזיות גדלו גם הן השנה, ב-21% לעומת אשתקד. "הקונים היו להוטים להבטיח את המתנות שלהם לפני העומס הקמעונאי, לנוכח הדיבור על בעיות בשרשרת האספקה ​​ובעיות באספקת העבודה, השולחות צרכנים אל האינטרנט ולחנויות בהמוניהם", כך לדברי היועץ הבכיר של מאסטרקארד, סטיב סדוב, שצוטט בהצהרתה לתקשורת.

"כשאנשים מרגישים קצת אי נוחות, אנחנו רואים מעט התאוששות במכירות המקוונות והאטה קטנה בחנויות", הבהיר סדוב, הסבור כי הצרכנים פשוט "לומדים לחיות" עם מה שהקורונה מביאה לפתחם.

יצוין כי תמונה רחבה יותר של המכירות בארה"ב תתקבל רק בחודש הבא, כאשר הפדרציה הקמעונאית הלאומית של ארה"ב תפרסם את תוצאותיה לחודשיים הקודמים. תוצאות אלו יתבססו על ניתוח המכירות לנובמבר ודצמבר, שיפורסם על ידי משרד המסחר האמריקני. כמו כן, אנליסטים יבחנו את התוצאות הכספיות המקבילות לרבעון האחרון בשנה, של רשתות קמעונאיות שונות, ואבחנותיהם יפורסמו רק בפברואר.

ואולם רבים מזהירים את הקמעונאים ואת אנשי העסקים בכלל כי האומיקרון עלול להאט את ההתאוששות החזקה באופן בלתי צפוי בכלכלה, בהשוואה למיתון הקורונה מהשנה שעברה, ושוב לשבש את הנסיעות וככל הנראה להרתיע חלק מהצרכנים מלצאת לחנויות, מסעדות וברים. האם הקונים ימשיכו לפצות עצמם ברכישות מוגברות אונליין השנה? ימים יגידו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים