בפעם השלישית החודש: תקלה בשירותי AWS

הענן של אמזון, שמגבה את מרבית שירותי האינטרנט כיום, שוב חווה תקלה בפעילותו, וזו הביאה לכשלים בתפקוד של הולו, קוינבייס, סלאק, יישומי אפיק גיימז ועוד ● לפי אמזון, הפסקת חשמל קטנה היא הסיבה לתקלה הגדולה

שוב תקלה בשירות. AWS. צילום מסך מדף הטוויטר של החברה.

כשהענן של אמזון, AWS (ר"ת Amazon Web Services), חווה תקלה היא בעצם משפיעה על חלקים גדולים של האינטרנט. כשזה קורה בפעם השלישית באותו חודש כבר מדובר בסיפור גדול ומטריד במיוחד.

ואכן, שירותי AWS הושבתו שוב אתמול (ד'), בפעם השלישית בדצמבר (שטרם הסתיים), כשגם הפעם AWS סבלה מהפסקה מסיבית בפעילות הענן שלה, כך דיווחה התקשורת העולמית.

שירותי אינטרנט רבים – כמו בורסת הקריפטו קוינבייס; הולו – המסק סרטים ותוכניות טלוויזיה לצפייה על פי דרישה; סלאק – פלטפורמת העברת מסרים מיידיים נים-ארגונית; משחקי חברת אפיק גיימז וגם החנות שלה, ה-Epic Games Store – הושפעו מהתקלה. לפי גיזמודו, משתמשים רבים דיווחו על התקלות בשירותים השונים הנשענים על ענן AWS ל-Down Detector החל משעות הבוקר של יום האתמול (לפי שעון החוף המזרחי של ארה"ב). מאוחר יותר דיווח האתר כי אמזון טוענת שמצאה את הבאג שגרם לתקלה החדשה.

בעמוד הסטטוס של AWS נאמר שמקור הבעיות יכול להיות מרכז נתונים במערב וירג'יניה, שם התרחשה הפסקת חשמל קטנה, אשר תוקנה במהירות רבה, כך לטענת אמזון. "עכשיו החזרנו את החשמל לכל המקרים והתקני הרשת במרכז הנתונים המושפע, ורואים התאוששות עבור רוב מופעי EC2 ונפחי EBS בתוך אזור הזמינות המושפע", כתבה AWS. החברה הוסיפה כי "כל השירותים מתחילים לראות התאוששות משמעותית".

גם The Verge דיווח כי לוח המחוונים הרשמי למצב השירות של AWS תלה את האשם בהפסקות החשמל במרכז הנתונים הבודד, אשר השפיעה על אזור זמינות אחד. לפי דיווח זה, בשעה 12:28 הספקית "החזירה את הקישוריות הבסיסית לרוב המערכות הנותרות".

בדף הטוויטר של AWS לא התייחסו כלל לאירוע החמור.

עקץ את היריבה. לארי אליסון, מייסד אורקל וסמנכ''ל הטכנולוגיות שלה.

עקץ את היריבה. לארי אליסון, מייסד אורקל וסמנכ"ל הטכנולוגיות שלה. צילום: יח"צ

חודש אחד – שלוש תקלות

אלא שהכשל שחווה ענן אמזון אתמול, כאמור, אינו תקרית בודדה שאירעה במהלך חודש האחרון.

בתחילת דצמבר התרחשה תקלה דומה, שהביאה לעצירת פעילותן של אפליקציות היכרויות ופלטפורמות סטרימינג, בין השאר. אפילו הרשתות הלוגיסטיות של אמזון הושפעו מהאירוע.

אמזון הסבירה בדיעבד כי פעולה אוטומטית שהתבצעה באחד השירותים המתארחים ב-AWS היא זו שהובילה לשרשרת התקלות, שגרמה להשבתה הארוכה של חוות השרתים של החברה באזור US-EAST-1 בשבוע שעבר.

התקרית הבאה שהתרחשה הייתה באמצע דצמבר, ושוב הדגימה כמה שירותי AWS קריטיים לפעילות באינטרנט. בפעם הזו, על פי דיווחים שונים, היה מדובר בבעיה לא מוגדרת שגרמה לשיבושים הרבים.

אם התקלה האחרונה ב-AWS היא רק בשל הפסקת חשמל, הרי שזהו עניין שאי אפשר להמנע ממנו מן הסתם, אבל זוהי הדוגמה השלישית שקיבלו לקוחות החברה שאסור להם לפתח תלות בחברה אחת ויחידה לצורך התשתית הטכנית שלהם. וכאן כבר טמונה בעיה עבור אמזון.

כזכור, כבר אחרי התקרית הראשונה החודש עקץ לארי אליסון, מייסד אורקל וסמנכ"ל הטכנולוגיות שלה, את AWS, יריבתו בתחום הענן. אליסון שחרר הצהרה יומרנית שלפיה לקוח של חברת טלקום גדולה – שהוא לא נקב בשמה – אמר לו שהענן של אורקל "אף פעם, אבל אף פעם, לא נופל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים