מנכ"ל אורקל ישראל בהופעה ראשונה: "נציף את ישראל בענן"

לדברי ערן פייגנבאום, "בשנה הבאה תקים אורקל דטה סנטר ייעודי, שני, לענן ציבורי בישראל"

ערן פייגנבאום, מנכ"ל אורקל ישראל.

"אנחנו נושאים את בשורת הענן הציבורי-מקומי בישראל. היינו הראשונים לפתוח אזור ענן שכזה, וכך אנחנו משנים את כללי המשחק בזירת ה-IT הישראלית. הענן שלנו מאיץ את החדשנות ומסייע, בין השאר, לארגונים שהיו מנועים משימוש בענן מחוץ לגבולות ישראל. בנוסף, הענן יביא לקידום הכלכלה הישראלית. כך, נציף את ישראל בענן ציבורי", כך אמר ערן פייגנבאום, מנכ"ל אורקל ישראל.

הוא דיבר באירוע לקוחות לציון פתיחת אזור הענן המקומי של ענקית ה-IT בישראל. האירוע, Oracle Cloud Innovation Event התקיים היום (ב') באולם אירועים איסט בתל אביב, בהשתתפות נציגי יותר מ-100 מלקוחות החברה ובהנחיית כתב חדשות ערוץ 12 עידו סולומון.

פייגנבאום מונה לתפקידו לפני כמה חודשים. לפני כן הוא שימש במשך שלוש שנים מנהל אבטחת המידע של הענן הגלובלי של החברה. "אבטחת מידע היא חלק מה-DNA של אורקל", אמר באירוע. "יש לנו היסטוריה של 44 שנות הגנה על נתונים. הלקוח הראשון של החברה היה הממשל הפדרלי של ארצות הברית. גם כיום אנחנו מגנים על הנתונים הרגישים של ארגונים – מפייזר, שמפתחת חיסונים לנגיף הקורונה ומבצעת ניסויים קליניים בסיוע הענן של אורקל, ועד לקרן טוני בלייר, שעוסקת באיתור מחלות ומניעתן בקרב האוכלוסייה באפריקה. המערכות שלנו מותקנות במאות רבות של חברות תשתיות קריטיות בעולם – מחברות מים ועד לתחנות כוח".

אזור הענן השני בישראל – אחד מ-34 אזורי ענן חדשים

אורקל הודיעה מוקדם יותר השנה כי היא מקימה את הדטה סנטר הישראלי שלה (דבר הקמת המרכז פורסם בראשונה באנשים ומחשבים), ועקפה בכך את AWS, גוגל ומיקרוסופט. הקמת האזור הישראלי מגיעה על רקע מכרז הענן הממשלתי הענק נימבוס, והיא חלק מתוכנית גלובלית של אורקל להקים עשרות אזורי ענן ברחבי העולם. מתוכם הוקמו כבר 34 – מה שעושה את החברה לספקית הענן הציבורי עם קצב הגידול המהיר ביותר בעולם. "ב-12 החודשים הבאים נפתח עוד 10 אזורי ענן, מהם עוד אחד בישראל", אמר פייגנבאום.

המתקן שמשמש את הענן הישראלי משתרע על פני אלפי מ"ר והוא נבנה בהשקעה של מאות מיליוני שקלים. הענן המקומי של אורקל נמצא בדטה סנטר של בינת תקשורת מחשבים בהר חוצבים בירושלים. לדברי פייגנבאום, "בנינו את הדטה סנטר לענן בעומק של תשע קומות מתחת לפני האדמה. זאת, כדי לספק הגנה על מידע של לקוחות ארגוניים גם מפני מתקפות פיזיות, דוגמת מתקפות טילים ורקטות".

הוא רמז לשרשרת התקלות שחוותה המתחרה של אורקל, AWS, ואמר כי "ראינו בשבוע שעבר מה קורה כשיש בעיות זמינות בענן. לנו וללקוחות יש אינטרס משותף לרמות שירות, זמינות, ביצועים, אבטחה ויכולות גיבוי".

"הדטה סנטר שלנו לענן מיועד לארגוני אנטרפרייז – אך לא רק", אמר. "זהו דטה סנטר מסיבי, עם רמת אבטחת המידע הכי גבוהה שאפשר, רישות כפול ורכיבים ומערכות כפולים, לטובת יתירות מתמדת".

לסיכום ציין פייגנבאום כי "יצרנו ענן בלי פשרות, שניתן להריץ בו כל עומס עבודה, ללא כל סיכון, ושיש בו יותר מ-70 שירותים. כל לקוח פועל בו באופן עצמאי ונפרד משאר הלקוחות. אנחנו מספקים ללקוחות הארגוניים יכולת עבודה היברידית – בדטה סנטר המקומי ובענן הציבורי – בצורה אינטגרטיבית ופשוטה. הדטה סנטר הנוסף שנקים בשנה הקרובה בישראל ייוחד להתאוששות מאסון ולגיבוי נתונים שייעשו באופן מקומי. כך, ארגונים שפועלים תחת רגולציות יוכלו לשמור על פרטיות המידע מבלי להוציא אותו מחוץ לגבולות ישראל".

 

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ניק

    אחרי שביבי התארח אצל לארי אליסון על האי הפרטי אין לי ספק שזה יקרה

    1. רוברט

      אם אתה כבר מכפיש אז לפחות תסביר מה הקשר בין מחט לתחת.

אירועים קרובים