מנכ"ל Better.com זימן 900 מעובדיו לשיחת זום – ופיטר אותם

וישאל גארג סיפק הצדקה לפיטורים ההמוניים והמנוכרים, וטען כי חברת המשכנתאות הדיגיטליות נאלצת לערוך אותם בשל "מצב השוק", אך מדובר בחברה על סף הנפקה שהוכרזה על ידי פורבס כחד-קרן בשווי 7 מיליארד דולר באוק'

מה שומעים מכם במהלכן? שיחות זום. אילוסטרציה.

מנכ"ל חברת המשכנתאות האמריקנית Better.com, וישאל גארג, השיג ככל הנראה שיא גינס – הוא פיטר באחרונה 900 מעובדיו בשיחת זום המונית.

גארג הודיע למאות העובדים המופתעים אשר זומנו לשיחת הוועידה איתו כי החברה מפטרת אותם לאלתר, או במילותיו – היא מפטרת כ-9% מכוח העבודה שלה. מלבד האופן הציני שבו התבשרו העובדים על מצבם החדש והלא פשוט, ההודעה גם הגיעה בעיתוי נורא – ממש רגע לפני כריסמס ובעיצומה של עונת החגים.

Better.com, מלווה משכנתאות דיגיטליות ומשרדיה ממוקמים באוקלנד. החברה הודיעה במאי האחרון שתצא בקרוב להנפקה באמצעות איחוד עם חברת ספאק, ובנוסף, למרות רמיזותיו של המנכ"ל לקושי כלכלי שגרם לפיטורים, המהלך שלו הגיע ימים ספורים לאחר קבלת הזרמת מזומנים של 750 מיליון דולר לסטארט-אפ הטכנולוגי, שפורבס מיתג באוקטובר כ"חד קרן", בשווי של 7 מיליארד דולר. ב-CNN דווח גם כי מאזן המזומנים של החברה עומד על יותר ממיליארד דולר כיום.

"אתם חלק מהקבוצה חסרת המזל שמפוטרת"

"אם אתם בשיחה הזו, אתם חלק מהקבוצה חסרת המזל שמפוטרת", אמר גארג במפגש הווידיאו, שהקלטתו שותפה בטיקטוק וברשתות חברתיות אחרות. "העסקתכם כאן מופסקת בתוקף באופן מיידי", הבהיר המנכ"ל.

לאחר מכן הוא אמר שהעובדים יכולים לצפות לאימייל ממחלקת יחסי הציבור המפרט הטבות ופיצויים בגין פיטוריהם.

בסרטון נשמעת קריאת אחד העובדים ככל הנראה, מי שצילם את האירוע המוזר והאכזר: "פאק יו, דוּד", הוא נשמע אומר כשגארג הכריז על הבשורה הקשה.

"אני בא אליכם עם חדשות לא טובות", אמר המנכ"ל גארג בסרטון, "השוק השתנה, כפי שאתם יודעים, ואנחנו צריכים להתקדם איתו כדי לשרוד".

"אלו לא חדשות שתרצו לשמוע, אבל בסופו של דבר זו הייתה החלטה שלי ורציתי שתשמעו את זה ממני", הוסיף גארג. "בפעם האחרונה שעשיתי את זה, בכיתי. הפעם אני מקווה להיות חזק יותר", המשיך ואמר, לפני שחזר לענייניו שניות לאחר מכן.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. דרור

    מעניין העיתוי - כמה ימים אחרי שפורסמה כתבה מחמיאה למנכ"לים, ממוצא הודי, המובילים חברות ענק טכנולוגיות בארצות הברית.... https://fortune.com/2021/12/03/twitter-ceo-tech-industry-microsoft-google-silicon-valley-indian-born-leaders/

אירועים קרובים