מיקרוסופט לא תמכור את מכשירי Kin באירופה

החברה תכננה למכור את המכשיר ביבשת החל מהסתיו הקרוב ● ממיקרוסופט נמסר, כי הצוות הפנימי שהופקד על מכשירי Kin ימוזג עם הקבוצה ששוקדת על פיתוח חלונות 7 ● "עצם ההשקה של מכשירי Kin הייתה טעות; כעת, כשאנחנו מתקדמים לקראת Windows Phone 7, מיקרוסופט הייתה חייבת לחסל את הפרויקט", אמר מאט רוזוב, אנליסט מחברת Directions on Microsoft

מיקרוסופט (Microsoft) הודיעה אתמול (ד'), כי ביטלה את התוכנית למכור את מכשירי הטלפון החכמים מדגמי Kin באירופה החל מהסתיו הקרוב. החברה מסרה, כי הצוות הפנימי שהופקד על מכשירי Kin ימוזג עם הקבוצה ששוקדת על הפיתוח של מערכת ההפעלה העתידית חלונות 7 (Windows 7). ממיקרוסופט נמסר, כי "נוסיף לשתף פעולה עם וריזון (Verizon) במכירה של מכשירי Kin מהדור הנוכחי בארצות הברית".

המהלך ממחיש את האתגרים שעמם נאלצת הענקית מרדמונד להתמודד בניסיון לקלוע לטעמם של הצרכנים הפרטיים בשוק של מכשירי הטלפון החכמים.

באפריל ביטלה מיקרוסופט פרויקט פנימי לפיתוח של מחשבי לוח דוגמת מכשירי iPad של אפל (Apple), ובחודש שעבר ערכה ארגון מחדש בחטיבת הטלפונים הסלולריים ומשחקי הווידיאו שלה. החברה הכריזה על פרישתו של המנהל הוותיק, רובי באך, וסגני הנשיאים החדשים שהופקדו על החטיבה הוכפפו ישירות למנכ"ל, סטיב באלמר.

מאט רוזוב, אנליסט מחברת Directions on Microsoft, אמר, כי באלמר "בוחן את עסקי הסלולר, בודק מה מכניס כסף ומה לא ומחליט כיצד להתקדם". מכשירי Kin ייצגו את הניסיון הראשון של מיקרוסופט לתכנן מכשירי סלולר משלה. שני הדגמים של מכשירי Kin כללו מנגנונים מובנים של רשתות חברתיות וגם נגן Zune שאמורים היו לקסום לקהל הצעיר.

המכירה של מכשירי Kin בווריזון החלה בחודש שעבר, אולם, לדברי רוזוב, חסרו למכשירים יכולות חשובות של טלפונים חכמים – דוגמת אפשרות להתקין יישומי תוכנה. בכל זאת, הם הוצעו בתוכניות שאינן זולות מאלה של מכשירים מתקדמים יותר, דוגמת מכשירי iPhone של אפל. המכשירים גם התבססו על מערכת הפעלה מיושנת יחסית – בעוד שמערכת ההפעלה המתקדמת, Windows Phone 7, אמורה להופיע לקראת סוף השנה.

"Windows Phone 7 מייצגת אסטרטגיה משמעותית בשוק של הטלפונים החכמים", אמר רוזוב. הוא הוסיף, כי "עצם ההשקה של מכשירי Kin הייתה טעות. כעת, כשאנחנו מתקדמים לקראת Windows Phone 7, מיקרוסופט הייתה חייבת לחסל את הפרויקט". ברנדה רייני, דוברת וריזון, מסרה, כי מכשירי Kin הם עדיין מוצר חשוב במערך של החברה.

על פי חברת המחקר גרטנר (Gartner), מכירות הטלפונים החכמים ברחבי העולם עלו ברבעון הראשון של השנה בשיעור של 50%. הנתח של מיקרוסופט בשוק זה ברחבי העולם עמד בתקופה המדווחת על 6.8%, כאשר האנדרואיד (Android) של גוגל (Google) הגיע ל-9.6%.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים