למה באמת אילון מאסק שאל בטוויטר האם למכור מניות?

ההערכות הן שהאיש העשיר בעולם לא שאל את עוקביו סתם האם למכור 10% מהמניות שלו בטסלה או לא: הוא פשוט רוצה לשלם פחות מס ● התשובה של הגולשים, אגב, הייתה חיובית

משמיץ את ווטסאפ. אילון מאסק

אומת הטוויטר החליטה: אילון מאסק ימכור 10% ממניות טסלה שיש ברשותו. רוב הגולשים השיבו בחיוב לסקר שהעלה מאסק בחשבון שלו ברשת החברתית ובו הוא שאל את 62.7 מיליון העוקבים שלו האם למכור את המניות או לא. האם הוא ימלא אחר ההחלטה שלהם? זאת שאלה טובה. ההערכות בשוק אומרות שבהחלט ייתכן שכן.

למה הוא עשה את זה? יש שראו את השאלון של מאסק ואת כוונתו למכור את המניות כשעשוע: האיש העשיר בעולם משחק קצת עם הכסף שלו ונהנה מהאינטראקטיביות עם העוקבים. אלא שייתכן שהסיבה למהלך היא שהוא פשוט רוצה לשלם פחות מסים.

כמו כמה וכמה מבכירי ענקיות הטק, מאסק לא מקבל משכורת ולא בונוסים מטסלה, חברת הרכבים האוטונומיים והחשמליים שלו, ומתוגמל באמצעות מניות ואופציות למניות של החברה. ב-2012 קיבל מאסק מהחברה 22.8 מיליון מניות במחיר של 6.24 דולר האחת. נכון לסגירת שערי וול-סטריט ביום ו', מחיר המניה של טסלה עמד על 1,222.09 דולר. איל ההון צריך לשלם מס על הסכום הזה כפול מספר המניות שיש ברשותו. מכאן שאם יהיו ברשותו פחות מניות של טסלה – הוא ישלם פחות מסים.

הרווח של מאסק על האופציות שיש ברשותו עוד מ-2012, כאמור, עומד על 28 מיליארד דולר, נכון לשער הנוכחי. אלה מסתיימות באוגוסט וכמות המניות והאופציות שתהיה לו אז צפויה לגרור מס הכנסה של 37% ומס משקיעים של 3.8% – שניהם פדרליים, כמו גם מס הכנסה בקליפורניה, המדינה שבה הוא מתגורר, בשיעור של 13.3%. יחד זה יוצא 54.1% מס. אלא שזה לא הסוף: חברי קונגרס דמוקרטיים מעוניינים למסות את העשירים בשיעור גבוה יותר מאשר כיום על המניות שלהם, והניחו הצעה בנדון.

לכן, ההערכות שמאסק ימכור מניות החלו עוד לפני סקר הטוויטר האחרון, והן מסתובבות בשוק כבר כמה חודשים. נכון לסוף יוני, הוא אוחז בכ-17% ממניות טסלה, שלפי בלומברג שוות כרגע כ-208.4 מיליארד דולר. אם הוא אכן יממש את המהלך, הסכום הכולל של המניות שהוא ימכור עשוי להגיע לקרוב ל-21 מיליארד.

מה מאסק עצמו אומר? בתגובה לתוצאות הסקר הנוכחי הוא ציין כי "הייתי מוכן לקבל כל תוצאה". עם זאת, הוא לא מסר כמה מניות הוא אמנם ימכור, אם בכלל – ומתי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים