הפריצה הגדולה לאטרף: "עדיין ניתן למנוע את ההוצאה הכפויה מהארון"

עו"ד ד"ר נמרוד קוזלובסקי, שותף וראש מחלקת רגולציה וטכנולוגיה בהרצוג פוקס נאמן, מונה כמה מהלכים שלשיטתו ניתן לעשות כדי למנוע את האאוטינג שעלול להיגרם כתוצאה מדליפת המאגר של אתר ההיכרויות ללהט"בים

עו"ד ד"ר נמרוד קוזלובסקי.

ההאקרים חברי קבוצת Black Shadow פרסמו שלשום (ג') מאגר ובו מיליון רשומות של משתמשים באתר ההיכרויות ללהט"בים אטרף, כולל כינויים, מספרי טלפון, כתובות מייל, סיסמאות ועוד. אחד החששות הגדולים בעקבות הדליפה הוא מהוצאה כפויה של משתמשים מהארון ומההשלכות של זה. על אף שעברו יומיים, עדיין ניתן למנוע את הנזק החמור מהאאוטינג הכפוי – כך טוען עו"ד ד"ר נמרוד קוזלובסקי, שותף וראש מחלקת רגולציה וטכנולוגיה בהרצוג פוקס נאמן.

לדברי ד"ר קוזלובסקי, המשמש כמרצה בתחום הסייבר באוניברסיטת תל אביב, "ניתן לנקוט פעולה מיידית שתמנע את הנזק. בפועל, כאשר מדובר בדלף מידע כה נרחב וכזה שהפגיעה באדם היא מעצם מציאתו באותה רשומה וחשיפת המידע עליו, אפשר לפעול באמצעים משפטיים וטכנולוגיים לצמצום החשיפה". כאן יש לציין שבית המשפט כבר פעל בנדון והוציא אתמול צו שמורה למנועי החיפוש ולספקיות האינטרנט להסיר את המאגר מכל אתר וקבוצה שהוא הועלה אליהם. הצו חל גם על שימוש במאגר ברשתות החברתיות.

"רק כאשר המידע זמין ברשתות החברתיות הוא מעורר תהודה רבה"

קוזלובסקי אמר כי "מניסיון רב, רק כאשר המידע זמין ברשתות החברתיות ובקבוצות הפצה של מסרים מיידיים – הוא מגיע לתהודה שמייצרת חשיפה פרטנית ופגיעה בפרט. הרשתות החברתיות מכבדות פניות של מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה להסיר פרסומים ואף לנטר את הופעתם מחדש. יש כלים טכנולוגיים זמינים שמאפשרים לזהות בזמן אמת את פרסומם או הפצתם של תכנים מתוך הרשימה ולשלוח התראה מיידית לחסימתם ולהורדתם. כמו כן, פעילים שמתגייסים לסרוק את הרשת ולאתר פרסומים נוספים יכולים להתריע בזמן אמת ולדרוש הסרה או חסימת גישה לאתרים זרים שבהם יעלה התוכן".

"לצד פעולות אלה", ציין, "יש צורך לעשות שימוש בחוק הסרטונים ובהסברה על הפליליות שבהפצה של הרשימה או מידע ממנה, כדי להרתיע אנשים מהפצת המידע הלאה".

אתר אטרף

אתר אטרף

"נכון", אמר, "זה לא מושלם ועדיין יהיו חשיפות מסוימות מפרסומים שייתכן שיועלו בדארקנט ובאתרי אחסון זרים, אך מניסיון רב, זה יצמצם מהותית את הפגיעה. על כולנו להבין שעבור אנשים שהנטיות המיניות שלהם נחשפות שלא מרצונם הפגיעה עלולה להיות פטאלית. זה לא הזמן להרים ידיים, אלא להכיר בפגיעה האפשרית ולנקוט באמצעים המשפטיים והטכנולוגיים למניעתה".

מהבוקר: טלגרם הסירה שש קבוצות של Black Shadow

בעקבות הצו של בית משפט השלום בתל אביב, שהוצא לבקשת מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, חסמה טלגרם קבוצות של ההאקרים כבר אתמול, והבוקר היא חסמה שש קבוצות נוספות. באותן קבוצות הופצו מאגרי המידע שנגנבו בעקבות הפריצה משרתי חברת האחסון סייברסרב.

עוד נמסר ממשרד המשפטים שגוגל הסירה היום תוצאות חיפוש נוספות, שהובילו לאתר אינטרנט שהיה בשימוש קבוצת Black Shadow.

במחלקת הסייבר בפרקליטות מבהירים כי "המאמצים לצמצם את החשיפה למידע האישי שנפגע נעשים בכמה מישורים: הסרת התכנים עצמם היכן שניתן לעשות כן; חסימת גישה אל התכנים היכן שמהלך של הסרה לא צולח; וסינון תוצאות החיפוש שמובילות אל התכנים". אנשי המחלקה ציינו ש-"הורדה, עיון, העברה ושימוש במידע אישי ממאגרים אלה הם בגדר עבירה פלילית על חוק הגנת הפרטיות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים