טלטלה בסייבר: איציק בנבנישתי מחליף את שלו חוליו כמנכ"ל NSO

חוליו, שייסד את חברת הסייבר ההתקפי הישראלית השנויה במחלוקת, מונה לסגן יו''ר הדירקטוריון ונשיא גלובלי

איציק בנבנישתי, המנכ"ל העוזב של NSO.

עם או בלי קשר לביקורת ש-NSO הישראלית חווה בשנים האחרונות, ועל אחת כמה וכמה בתקופה האחרונה, חברת הסייבר ההתקפי הודיעה היום (א') על חילופים בתפקיד המנכ"ל שלה: איציק בנבנישתי מונה לתפקיד במקומו של שלו חוליו, המייסד שלה, שמונה לסגן יו"ר הדירקטוריון ולנשיא גלובלי. המינויים ייכנסו לתוקפם בשבועות הקרובים. חוליו יקים בחברת הסייבר ההתקפי פעילות של סייבר הגנתי.

בנבנישתי מונה לתפקיד נשיא משותף של NSO באוגוסט האחרון, עם הצטרפותו לחברה. בנבנישתי כיהן כמנכ"ל פרטנר במשך שש שנים, לאחר שכיהן כמשנה למנכ"ל במשך כשנה וחצי, והתפטר מתפקידו במפתיע באפריל האחרון. בתקופת כהונתו הוביל בנבנישתי מהלכים לביסוס פרטנר כקבוצת תקשורת כוללת, בהם פריסה של דור 4.5 והשקת דור 5, הקמת תשתית סיבים אופטיים עצמאית והשקת שירות הטלוויזיה פרטנר TV. פרטנר בלטה בשוק במשמרת שלו באיתנותה הפיננסית, גם בתקופות סוערות בשוק התקשורת ועל אף משבר הקורונה. לפני תפקידו בפרטנר כיהן בנבנישתי כמנכ"ל בזק בינלאומי. כמו כן, הוא היה מנכ"ל משותף של HP בישראל.

מ-NSO נמסר כי חילופי הגברי בצמרת שלה הם "בהמשך להודעתו של חוליו מתחילת השנה, שלפיה הוא יפנה את תפקיד המנכ"ל לקראת מהלכים פיננסיים אסטרטגיים. חוליו יתמקד בתפקידו החדש בקידום המהלכים האסטרטגיים המשמעותיים שעומדים בפני החברה, ברמות הטכנולוגית והעסקית".

כיצד בנבנישתי יתמודד עם הפרסומים השליליים על NSO?

בין שאר האתגרים בפניהם ניצב בנבנישתי בתפקידו החדש יהיה עליו להתמודד עם הבליץ התקשורתי ש-NSO חווה בתקופה האחרונה. ביולי השנה פורסמה חשיפה רחבת היקף אודות פעילותה של החברה. התחקיר הראשון, והרחב, במסגרת זו הוא הבולט ביותר שבוצע עד כה על חברת הסייבר ההתקפי הישראלית. עלו בו ממצאים נוספים על כאלה שעלו בעבר, שלפיהם התוכנה שלה, פגסוס, משמשת למעקב אחרי פעילי זכויות אדם, מתנגדי משטר, עיתונאים, אנשי עסקים ופוליטיקאים. לפי התחקיר הבינלאומי, שמשותף ל-17 ארגוני חדשות מכובדים בעולם, פגסוס שימשה לפריצה לטלפונים חכמים רבים של קורבנותיה, ואף הייתה מעורבת בחיסולו של העיתונאי מתנגד המשטר הסעודי ג'מאל חאשוקג'י. בין המדינות שהשתמשו ברוגלה, לפי הפרסום, נמנות אזרבייג'ן, בחריין, קזחסטאן, מקסיקו, מרוקו, רואנדה, ערב הסעודית, הונגריה, הודו, הונגריה ואיחוד האמירויות הערביות.

בין היתר, פורסמה רשימה של אישים שנטען שאחריהם עקבה התוכנה, שבין הנכללים בה נמצאים נשיא צרפת, עמנואל מקרון, מלך מרוקו, מוחמד השישי, וראש הממשלה לשעבר של לבנון, סעד אל חרירי. הידיעה על הפריצה לטלפון של מקרון גרמה למשבר דיפלומטי בין ישראל לצרפת, שהצריך את שר הביטחון, בני גנץ, לנסוע להיפגש עם הנשיא הצרפתי בארמון האליזה, על מנת להרגיע את חששותיו.

את התחקיר הבינלאומי הוביל אמנסטי אינטרנשיונל בשיתוף ארגון פורבידן סטוריז, והיו שותפים לו יותר מ-80 עיתונאים מ-10 מדינות. NSO הכחישה את ממצאי התחקיר וטענה שהוא מלא בנתונים לא נכונים. כמו כן, בחברה חזרו על הטענה שלפיה התוכנה שלה משמשת למניעת פשע ופיגועי טרור.

שלו חוליו, המנכ"ל היוצא והנשיא הנכנס של NSO.

שלו חוליו, המנכ"ל היוצא והנשיא הנכנס של NSO. צילום: יונתן בלום

חוליו אמר היום כי "אני שמח ונרגש לקראת התפקיד היזמי החדש, שיאפשר לי להמשיך ולקחת חלק בהנהגת החברה ולהוביל אותה, יחד עם בנבנישתי, לכיוונים נוספים וחדשים דוגמת אנליטיקה וסייבר הגנתי. מינויו של בנבנישתי בעת הנוכחית לתפקיד המנכ"ל הוא בהחלט המינוי הנכון בזמן הנכון. ניסיונו הרב בניהול חברות בסביבה משתנה, מתפתחת ומאתגרת והחיבור בינינו יהוו מכפיל כוח להמשך קידום החברה".

בנבנישתי ציין ש-"בחודשים האחרונים זכיתי להכיר חברה ייחודית ומיוחדת מעין כמוה, עם מיטב העובדים והעובדות, וטכנולוגיה מתקדמת. זכיתי לפגוש לקוחות, ולהתפעל מרמת האמון שהם נותנים בעובדי ובעובדות החברה ובטכנולוגיה שאנחנו מפתחים, והבנתי עד כמה הטכנולוגיה שלנו מסייעת להילחם בטרור ובפשיעה, ולהציל חיים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים