ר' רשות התקשוב: "אורקל צריכה להכיר בעובדה שהיא הפסידה בנימבוס"

"על אורקל ליטול קורה מבין עיניה ולהתגבר על הקושי שלה לקבל את התוצאות; אני קורא לה לא לעצור את המכרז", אמר ראש רשות התקשוב הממשלתי, שחר ברכה, בוועידת הפסגה של ה-IT מבית אנשים ומחשבים

שחר ברכה, שותף ומוביל פרקטיקת הענן בדלויט.

"בית המשפט פסק שלא נפל פגם בתוצאות מכרז הענן הממשלתי נימבוס. השופט דחה את העתירה של אורקל נגד תוצאות המכרז. על אורקל ליטול קורה מבין עיניה ולהתגבר על הקושי שלה לקבל את תוצאות המכרז. עליה להכיר בעובדה שהיא הפסידה בנימבוס. אני קורא לה להתעשת ולא לעצור את המכרז", כך אמר ראש רשות התקשוב הממשלתי, שחר ברכה.

ברכה דיבר במליאת ועידת הפסגה של ה-IT מבית אנשים ומחשבים, שהתקיימה הבוקר (א') באולם האירועים לאגו בראשון לציון, בהנחיית פלי הנמר, יזם ונשיא הקבוצה. הוא התייחס לפרויקט הגדול והמשמעותי ביותר כיום בתחום המחשוב – מכרז הענן הממשלתי נימבוס. יש לפרויקט, שזכו בו AWS וגוגל, השלכות רבות, מכיוון שכל אחת מהחברות שעלו לגמר (מלבד הזוכות מדובר באורקל ובמיקרוסופט) הודיעה על הקמת אזור ענן בישראל. זאת, בין היתר מאחר שלפי החוק, הממשלה לא יכולה להוציא את המידע מישראל. המהלך יסייע גם לארגונים אחרים, שלא רוצים להוציא את המידע שלהם לדטה סנטרים בחו"ל.

אורקל פתחה מוקדם יותר החודש את אזור הענן וחוות השרתים המקומיים שלה – במתקן של בינת בהר חוצבים בירושלים. שאר החברות נמצאות בימים אלה בתהליכי תכנון או הקמה של המתקנים שלהן. בעקבות ההפסד, אורקל עתרה לבית המשפט המחוזי בטענה לפגמים בקבלת ההחלטה. אלא שבית המשפט דחה את העתירה וקבע שלא נפל כל פגם בתהליכים שהביאו להחלטה לבחור ב-AWS ובגוגל. אורקל הודיעה כי תערער על פסק הדין ומסרה כי "אנחנו מאמינים שבית המשפט ו-ועדת המכרזים שגו בהחלטתם ומתכוונים לערער. על רמת האבטחה המחמירה של אורקל יעידו גופי הממשל וחברות הענק הרבים שמשתמשים ובוטחים בשירותי הענן שלה".

"אחרי אישור התקציב: המון עבודה ל-IT הממשלתי"

ברכה התייחס בדבריו גם להתמודדות הממשלה עם משבר הקורונה. "מערכות המחשוב הן אלה שאפשרו למדינה להמשיך לעבוד במהלך המשבר", ציין. "צריך להתמקד בהפקת לקחים ממה שבכל את לא עבד ומהמקומות שהיו בהם בעיות. אנחנו אוהבים להתאהב במה שהיה, כל עוד היה טוב, אבל המשבר הבא נמצא מעבר לפינה".

הוא בירך את כוונת שרת הכלכלה, אורנה ברביבאי, להקים מערך דיגיטל לאומי שיעסוק במגזר העסקי, ואמר כי היא "חשובה ביותר ויכולה לצמצם ביורוקרטיה". לדבריו, "האתגר הגדול שלנו הוא האנשים. הטכנולוגיה קיימת, והיא מאפשרת לתת שירותים טובים יותר. הקמת מערך הדיגיטל הלאומי היא אירוע חשוב, שיאפשר לטפל בנושא זה".

בדבריו התייחס ברכה גם למערכת ההזדהות הלאומית, ש-"ההשתתפות בה גבוהה, והיא מאפשרת לשני מיליון תושבים לצרוך שירותים דיגיטליים".

לסיכום אמר ברכה כי הוא צופה עוד "המון עבודה" ליחידות ה-IT ולמנמ"רים במגזר הציבורי, בפרט לאחר שתקציב המדינה יעבור בכנסת – מה שצפוי לקרות עוד השבוע.

 

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ח. אלכסנדר

    חברה בבעלות והנהלה אוהדת ישראל, לעומת 2 חברות שרק העתיד יגיד אם לא נצטער שנבחרו.

אירועים קרובים