אורקל מתכננת לפתוח אזור ענן שני בישראל

החברה פתחה היום (ד') את אזור הענן הראשון שלה בישראל - במתקן של בינת בהר חוצבים בירושלים - והודיעה שתפתח אזור ענן נוסף ● היא מקדימה את המתחרות מיקרוסופט, גוגל ו-AWS, שהודיעו על פתיחת אזורי ענן מקומיים משלהן, אך טרם עשו זאת

13/10/2021 12:33
מימין: שרת הכלכלה, אורנה ברביבאי; ערן פייגנבאום, מנכ"ל אורקל ישראל; ראש עיריית ירושלים, משה ליאון; ושר התקשורת, יועז הנדל. צילום: עזרא לוי

אורקל פתחה היום (ד') את אזור הענן הראשון שלה בישראל והודיעה על פתיחתו של אחד נוסף. החברה לא מסרה מתי הוא צפוי להיפתח.

אירוע הפתיחה של אזור הענן הראשון של החברה התקיים במתקן של בינת בהר חוצבים בירושלים, במעמד שרת הכלכלה, אורנה ברביבאי, שר התקשורת, יועז הנדל, ראש העיר, משה ליאון, שגריר ארצות הברית בישראל, דיוויד פרידמן, ומנכ"ל אורקל ישראל, ערן פייגנבאום. החברה תציע לחברות וארגונים את כל שירותי הענן שלה, ובכלל זה את בסיס הנתונים האוטונומי Oracle Autonomous Database, שירותי קוברנטיס ואת יישומי הענן Oracle Fusion Cloud Applications.

אזור הענן החדש שוכן במתקן תת קרקעי מאובטח והוא יושב על תשתית הענן של אורקל (OCI), כך שלקוחות שישתמשו בו יוכלו להריץ את כל שירותי הענן של החברה וליהנות מאבטחת הסייבר שמספקת הרשת של OCI.

האזור השני יהיה חלק מ-"אסטרטגיית האזור הכפול" של אורקל. על פי החברה, הוא "יספק ללקוחות יכולות של המשכיות עסקית והתאוששות מאסון, כמו גם יבטיח שכל המידע שלהם נשאר בגבולות ישראל".

פתיחת אזור הענן – תוצאה של מכרז נימבוס

אורקל הכריזה על פתיחת אזור הענן שלה בישראל והחלה בבנייתו כתוצאה ממכרז הענן הממשלתי נימבוס, שמחייב את השארת המידע בתוך ישראל. היא ומיקרוסופט הפסידו במכרז לגוגל ול-AWS. אורקל לא עברה לשלב הכלכלי במכרז, מאחר שלטענת המדינה, היא לא עמדה בדרישות אבטחת המידע והסייבר שלה. בעקבות כך, החברה עתרה לבית המשפט המחוזי, בשבתו כבית משפט לעניינים מינהליים – שדחה את העתירה. בכוונת אורקל לערער על פסק הדין לבית המשפט העליון.

למרות ההפסד במכרז נימבוס, באורקל אומרים שהחברה "תעבוד עם ממשלת ישראל כדי לסייע לה להעמיק את הבנתה ביתרונות של פתרונות הענן עבור ישראל, וכיצד ניתן לתרגם יתרונות אלה לאספקת שירותים טובים יותר לאזרחים בכל הארץ".

מימין: שר התקשורת, יועז הנדל, ושרת הכלכלה, אורנה ברביבאי. צילום: פלי הנמר

מימין: שר התקשורת, יועז הנדל, ושרת הכלכלה, אורנה ברביבאי. צילום: פלי הנמר

"התרחשות עצומה ורווח כלכלי ולאומי"

השר הנדל אמר בטקס כי "מדינת ישראל הופכת להיות יותר עצמאית, עם אנרגיה עצמאית וירוקה, תשתיות למקרה חירום, תקשורת, גיבוי, וסטנדרט מאוד גבוה של ביטחון ואבטחה. ישראל חוזרת להיות טבורו של עולם. כשר תקשורת אני מתכוון לעשות הכול כדי שמי שרוצה יפרוס סיבים אופטיים וכדי שהממשלה תייצר עוד ועוד סיבות להקים דווקא כאן חוות שרתים. אורקל התעקשה לפתוח אזור ענן דווקא בישראל ודווקא בירושלים. יש כאן התרחשות עצומה ורווח כלכלי ולאומי".

לדברי השרה ברביבאי, "הקמת אזור הענן הזה היא אמירה גדולה של אורקל: 'אנחנו מאמינים בישראל'. העובדה שארגון בסדר גודל של אורקל לוקח על עצמו מגה פרויקט שכזה וההתייחסות הרצינית שלה לאבטחת מידע ולהנגשתו – משמעותיות. מדובר פה בקפיצת מדרגה חשובה לצרכנים בישראל, שירגישו שיפור גם במהירות וגם באיכות, ובמתן מענה מהיר לכל צורך. אין ספק שזו קפיצת מדרגה גם בהיבט של הכלכלה הישראלית. אני שמחה שזה קורה בירושלים, זה לא רק סמלי. אנחנו רואים את עיר הבירה כמוקד תשתיתי ארוך טווח".

ערן פייגנבאום, מנכ"ל אורקל ישראל, ציין באירוע כי "תוכניותיה של החברה לפתוח אזור ענן שני משקפות את המחוייבות המתמשכת שלה למדינת ישראל. פעלנו כדי להעניק לישראל את הענן הראשון של ספקית ענן גדולה, וכעת אנחנו מתכוונים להרחיב את ההיצע עם אזור ענן שני".

ערן פייגנבאום, מנכ"ל אורקל ישראל. צילום: פלי הנמר

ערן פייגנבאום, מנכ"ל אורקל ישראל. צילום: פלי הנמר

צפרא כץ, מנכ"לית אורקל העולמית, שנולדה בישראל ומחזיקה באזרחות ישראלית, אמרה לקראת הטקס כי "ארגונים וגופי ממשל צריכים לעשות מעבר מהיר לענן, ואזור הענן התת קרקעי החדש של אורקל בירושלים מאפשר לזה לקרות. אזור זה יספק את כל היתרונות של ענן אורקל מבחינת עלות, ביצועים וביטחון למדינת ישראל, ויעשה זאת כבר היום – לא בחודש הבא או בשנה הבאה".

נראה שכץ רמזה בכך למתחרות של אורקל במכרז נימבוס (ובכלל), שכולן הכריזו על אזור ענן בישראל. מיקרוסופט הודיעה בהתחלה כי אזור הענן שלה ייפתח השנה, אולם לאחר מכן דחתה את המועד לתחילת השנה הבאה.

 

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים