בגלל המחסור בשבבים: מיקרוסופט עקפה את אפל כראשונה בשווי השוק

עקב העיכוב במשלוחי השבבים, הענקית מרדמונד שווה יותר מחברת ה-iPhone ● השווי של מיקרוסופט עומד כעת על 2.489 טריליון דולר ושל אפל - 13 מיליון דולר פחות

נרגש לעבוד עם אינטל. סאטיה נאדלה, מנכ"ל מיקרוסופט.

עונת הדו"חות הכספיים בשיאה ומה שנראה כהיי-לייט שלה, לפחות עד עכשיו, הוא מהפך בצמרת החברות הגדולות ביותר: מיקרוסופט עקפה את אפל בסוף השבוע בדירוג המכובד הזה, וכעת היא נחשבת לחברה הגדולה ביותר בעולם. יש לציין שהפער בין שתי החברות קטן ואפל יכולה לחזור בימים הקרובים ולכבוש את הצמרת.

שתי החברות לא רחוקות מהשווי של 2.5 טריליון דולר: מיקרוסופט שווה 2.489 טריליון ואפל – 2.476 טריליון. הענקית מרדמונד פרסמה את הדו"חות הכספיים בשבוע שעבר, ומהם עולה כי היא פתחה את השנה הפיסקלית שלה בסימן חיובי, עם גידול של 22% בהכנסות, שעקפו ביותר ממיליארד דולר את תחזיות האנליסטים. בלט לחיוב במיוחד תחום הענן: המכירות של Azure זינקו ב-34.2%. אפל פרסמה את הדו"חות שלה ביום ה' האחרון, אלא שלעומת מיקרוסופט ולמרות העליות שהיא רשמה, החברה פספסה את התחזיות. כתוצאה מכך, המניות של הענקית מרדמונד רשמו בסוף השבוע עליות שערים, בעוד שאלה של אפל ירדו – מה שהביא למהפך בצמרת החברות השוות ביותר בעולם, מבחינה כספית.

התוצאות של אפל היו חלשות, לפחות יחסית לאלה של מיקרוסופט, עקב המחסור בשוק השבבים והעיכובים במשלוחים בעולם. בעוד שמיקרוסופט הולכת וממצבת את עצמה כחברת ענן, שפחות ופחות תלויה במשלוחים אלה, חלק ניכר מאוד מההכנסות של אפל מסתמך על מכירות ה-iPhone ולאחר מכן על אלה של ה-iPad, ה-Mac ושאר המוצרים שלה – שכולם דורשים שבבים.

למרות העליות, בשיחה שערכה איימי הוד, סמנכ"לית הכספים של מיקרוסופט, לאחר פרסום תוצאות הרבעון הראשון של השנה הכספית, היא ציינה שהחברה תרשום אמנם ביקושים גבוהים ברבעון השני – הרבה מזה מאחר שעונת קניות החגים נופלת ברבעון זה – אם כי התוצאות יאוזנו במשהו בגלל המחסור הנמשך בשבבים.

אפל הייתה החברה הראשונה להיכנס למועדון הטריליון, לאחר שניצחה במרוץ את אמזון באוגוסט 2018. החברה של ג'ף בזוס נכנסה למועדון הזה לא הרבה זמן לאחר מכן. היה זה הרבה לפני ההערכות מתי שתי החברות יעברו את הרף של טריליון דולר – בוודאי במקרה של אמזון, שהאנליסטים העריכו שזה יקרה ב-2023. מיקרוסופט עברה את הרף של טריליון דולר כמעט שנה כמה חודשים לאחר אפל ואמזון – ביוני 2019. הפעם האחרונה שבה היא עברה את אפל הייתה ב-2020, עם תחילת משבר השבבים, בעקבות הקורונה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים